A recent report from the search engine company shows the benefits of introducing two-factor authentication.
Ahogy mi is we wrote róla, a Google tavaly jelentette be, hogy felhasználók adatainak biztonsága érdekében minden fióknál bevezeti a kétlépcsős azonosítás használatát. Ennek értelmében a weboldalra történő bejelentkezéskor nem elég a felhasználónév és a jelszó, ugyanis az előzetesen megadott telefonszámra sms is érkezik, amellyel meg kell erősíteni, hogy valóban a fiók felhasználója próbál-e bejelentkezni, vagy épp fordítva: a mobilos értesítésből erősítjük meg, hogy valóban mi vagyunk-e azok.
A Google blogposztban reported arról, mit tapasztaltak a kétlépcsős hitelesítést használó fiókoknál. E szerint már több mint 150 millió felhasználónál kapcsolták be a biztonsági funkciót, és azoknál a fiókoknál, ahol ezt engedélyezték, mintegy 50 százalékkal csökkent a fiókfeltörések száma.
Ugyan a kétlépcsős azonosítás régóta elérhető a Google-fiókoknál, viszonylag kevesen éltek ezzel a lehetőséggel, ezért is döntött úgy a cég, hogy kötelezővé teszik a használatát.