- Hirdetés -
()

Nem a Xiaomi Redmi Note 5 az első függőleges elrendezésű, dupla kamerás Xiaomi, azon belül is Redmi telefon, hanem a Redmi Pro volt.

A Redmi Note 5 kínai verzióval sikerült közelebbi barátságot kötni, amit ezúton köszönünk a Xiaomi Shop-nak, hogy rendelkezésünkre bocsájtotta.

Amit érdemes tudni, hogy két Redmi Note 5 létezik kamera szempontjából:

1. Redmi Note 5 Pro (India)

Hátsó dupla kamera: 12 MP (f/2.2, 1.25µm) + 5 MP (f/2.0, 1.12µm), dupla tónusú LED vaku, fázisfelismerő autófókusz

Előlapi kamera: 20 MP (f/2.2, 1µm), LED vaku

2. Redmi Note 5 (Kínai)

Hátsó dupla kamera: 12 MP (f/1.9, 1.4µm) + 5 MP (f/2.0, 1.25µm), dupla tónusú LED vaku, fázisfelismerő autófókusz

Előlapi kamera: 13 MP (f/2.0, 1.12µm), LED vaku

Szóval az indiai hátsó dupla kamerájának fő modulja kevesebb fényt ereszt be, viszont a kisebb pixel méreteknek köszönhetően, megfelelő fény mellett jobb képet készít, ellenben a kínai fő kamerája gyengébb fényviszonyok mellett készít kevésbé zajos képet. A segéd modul, ami a mélység érzékelésért felelős, viszont az indiai verzióban részletgazdagabb minőséget produkál, így a fáziseltolódás pontosabb a portré képek készítésekor. Erre sajnos nincs konkrét példánk, sajnos csak a kínai verzió volt nálunk, de a neten már számos összehasonlítás létezik, és szerencsére a legtöbb ilyen tesztben a kínai bizonyult jobbnak.

Az előlapi kamerában is elég nagy különbség van, igaz, hogy az indiai felbontása jelentősen jobb, viszont a rekeszérték mégis magasabb, mint a kínai verzióban. A pixelek mérete 0,12µm-el tér el, túl nagy különbséget nem fog produkálni. Itt is a fényviszonyok határozzák meg a zajszintet, a kínaival készített szelfik tisztábbak lesznek.

A puszta számokon túl viszont a legnagyobb különbség a szoftverben van, hisz a kínai kameráját mesterséges intelligenciával bővítették, ami nagyban befolyásolja az automatikusan készített kép jellegég és minőségét. Az egyszerű fényképezőgép szoftverek előre gyártott algoritmusokkal dolgoznak, míg a mesterséges intelligencia fel tudja ismerni a kép tartalmát és ahhoz állítani a fényerőt, ISO értéket, fehéregyensúlyt, fókuszt, záridőt, nem csak a kép közepére koncentrálva, hanem az egészet figyelembe véve. Úgy képzeljük el, hogy a szoftver egy félprofi fotós, aki a telefonodban az exponáló gomb megnyomásakor, gyorsan beállít mindent optimálisra. Aki nem akar bíbelődni a fentebb sorolt beállításokkal, annak a képei így is fantasztikusak lesznek, a konkurens képeikkel szemben. Na de nézzük is mit is jelent ez a valóságban.

Ideális, napsütéses időben, szinte minden Xiaomi telefon fantasztikus képeket készít, így ezt most kihagynám. Tehát késő délután van, a nap már lemenőben és ilyenkor kezdenek az egyszerű kamerák képei zajosodni, pixelesedni. A fenti képeken próbáltam olyan kompozícióban lőni a képeket, amin árnyék és napfény is megtalálható. A képeket teljes képernyőn nézve remek minőségűek, ám kinagyítva azért észrevehetőek a kép szélein a feldolgozási problémák. A képek közepe és a fényesebb részekkel nincs probléma.

Az első képen a buszt nem sikerült teljesen egy minőségben rögzíteni, ahogy haladunk a kép széléhez, egyre zajosabb.

Közeli képek, minden elfogultság nélkül pazar minőségűek, igaz akinek Mi sorozat van, annak nem újdonság és persze annak sem, aki kicsit is ért a fényképezéshez és ilyen minőségek ki tudnak csikarni egy gyengébb Redmi telefonból. De ez egy simán odatartott automata kép, aminél remekül megfigyelhető a bokeh hatás. Kinagyítva, sem vesznek el a részletek, a szirmok szélén lévő apró kis szálak tökéletesen kivehetőek még kb. 300x nagyításban is.

Napfénnyel szemben mondhatnánk, hogy nem a legjobb, nem kompenzálta az erős fényt és nem világosította a sötét részeket. De lehet, hogy ez direkt így készült, amolyan művészi kompozíció. :) Automata üzemmódban, ha a fényforrás nem középen helyezkedik el, akkor nem fogja a kompenzálni, hacsak nem bökünk ilyenkor a fényforrásra.

Apró, mozgó tárgyak esetén, jelen esetben egy szökőkút vízcseppjei elmosódás nélküli rögzítése is nagy feladat. A Redmi Note 5-nek ez is remekül sikerült, bár nem minden vízcsepp rögzítése sikerült, de így is elképesztő.

Persze itt is érvényes a nagyításban látható részletek minősége, még úgy is, hogy elég gyorsan mozog.

Sötétedik, de a frizurám még tart. Semmi kivetni való nincs még most sem a képekben, ezért az árért nem igazán kapunk ilyen jó képalkotó modullal rendelkező telefont. Természetesen a HDR opció már minden képen aktív volt, hisz a fények kompenzálása így lesz a lehető legjobb.

A nap lement, itt a szürkület, romlania kellene a képminőségnek, de itt még mindig remekül teljesít az AI-val megspékelt kamera.

Mintha nem is lenne szürkület, itt már remekül érvényesül a szoftveres javítás.

A nap lement, bár ez a képekről nem derül ki, pedig itt már teljes sötétség volt. Egy jó beállítás, megfelelő pillanat. Nagyon jó képek készülnek, ha több fényforrás található a látómezőn, nagyon szépen visszaadja a valóságban, emberi szemmel látottakat.

Viszont a minőség… kinagyítva már jól látszik, hogy összeesik a kép.

A túl sok fényforrásnál ugyan úgy viselkedik, mint a napfénynél. Nem igazán tudja az AI a kép minden részletét úgy beállítani, hogy a fények ne égjenek be és a sötétebb részek világosabbak legyenek. Lehet a a SoC nem képes ilyen gyors feldolgozásra, majd a Mix 2S-nél meglátjuk.

Automata mód és vaku összehasonlítása. Távoli objektum a vaku használatával a visszaverődő fényben megelevenedik, viszont a környezet szín visszaadása merőben lecsökken, míg az első képen bal oldalt a lámpa fényében a fa lombja valósabb zöldben pompázik, mint a vakuval lőtt képen. Valószínűleg az AI úgy gondolta, hogy a vaku visszavert fénye a lényeg és nem a környezet. Mint portré módban a fénykép tárgya. Ellenben a megvilágított részeken megjöttek a színek, úgy fest közelebbi fények visszavert sugarait jobban fel tudja dolgozni és valósághű színeket csak onnan tud visszaadni.

Viszont ha csak egy fényforrás van az éjszakában, eléggé nyomasztó minőséget produkál, egy Xiaomi Mi5s telefonhoz képest. Gondolom mindenki kitalálja melyik melyik…

 

Szerencsére Mitu barátom hajlandó volt a kamera elé állni pár képért. Sorban a beállítások meleg fehér megvilágításban, este egy szobában:

  • Automata HDR módban
  • Automata normál módban
  • Automata HDR módban vakuval
  • Automata normál módban vakuval
  • Automata HDR módban vakuval, sötétben
  • Automata normál módban, sötétben

Ugyan ez a szelfi kamerával. A második képen a lelkem próbálta Mitut protré módban fényképezni. :)

Apropó portré mód.

A Győri utcákat járva nem igazán akart senki portrét állni egy cikkhez, de szerencsére itt volt Baross Gábor, aki nem állt ellen a felkérésnek. Portré készítéshez legalább 2,5 méterre kell lennie a személytől (jelen esetben szobortól), vagyis a kép tárgyától, hogy az élek elhatárolódjanak a háttértől. Kis gyakorlással ezt jól el lehet sajátítani, mint a fenti képen is látható, nem teljesen sikerült.

Kinagyítva már jól látható, hogy az élek nem a legjobban lettek felismerve, bár még mindig jobb mint a sima egy kamerás telefonoké, amik ezt szoftveresen próbálják utánozni. Az egész képeket nézve semmi kifogásolni valónk nincs, főleg ha csak facebook-ra kattintgatunk.

Videó felvételre sem lehet semmi panasz, a kép minősége pazar, a mikrofon zajszűrése sem olyan otromba, mint más típusoknál (pl Mix 2S). Ha jobban megnézzük a háttérben autókat és csak arra koncentrálunk, fellelhető némi mikro lagg a mozgásukban. Ez állványról készült felvétel.

Kézben tartva ez a kis lagg még jobban látható, reméljük csak szoftveres probléma és majd egy frissítéssel megoldják a kezdeti problémákat. Mire ez a cikk kimegy, már biztos jött rá javítás…

Sajnos technikai probléma miatt nem tudtam éjszakai felvételt készíteni, így lénytelen voltam más felvételét kölcsönkérni, hogy demonstráljuk. Itt is jól látszik. hogy néha megakad, mondjuk éjjel sötétben ez nem annyira eget verő bűn. Viszont az elmosódást mozgáskor leszámítva elég érzékeny a fényekre és részletes felvételt készít, színek rendben vannak.

Összegezve a Redmi Note 5 kamerája nagyon jól sikerült az eddigi Redmi sorozathoz képest. Természetesen a dupla kamera és a mesterséges intelligencia nagyot dob az eredményen, ellenben ezek nem voltak az elődökben. Az igazi összehasonlítás majd az Mi 6X, Redmi S2 vagy a Redmi Note 5 indiai verziójával lehetne, mivel majdnem ugyan az kamera páros van a két telefonban. Bár azt az indiai verziót nem igazán fogják behozni az országba, mert csak a kínaiból készült B20-as verzió, ami leginkább keresett itthon. Hamarosan jön a Redmi S2 tesztje is, akkor már lesz egy rendes összehasonlítási alapunk.

Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?

Kattintson egy csillagra az értékeléshez!

Átlagos értékelés / 5. Szavazatok száma:

Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.

Mivel hasznosnak találtad ezt a bejegyzést...

Kövess minket a közösségi médiában!

Sajnáljuk, hogy ez a bejegyzés nem volt hasznos az Ön számára!

Javítsuk ezt a bejegyzést!

Mondja el, hogyan javíthatnánk ezt a bejegyzést?

- Hirdetés -