Indiában eléggé komolyan veszik a nagyvállalatok viselkedését, már a Xiaomi-t is vádolták ezzel-azzal. Most a OnePlus került a látótérbe és több mint 150.000 üzlet fontolgatja a márka értékesítésének leállítását. A következő márka a POCO lehet!
Néhány napja több mint 20 kiskereskedelmi lánc és 4.300, a Dél-indiai Kiskereskedők Szövetsége (ORA) által képviselt üzlet bejelentette, hogy május 1-jétől leállítják a OnePlus készülékek értékesítését. Ma pedig az All India Mobile Retailers Association (AIMRA), amely több mint 150.000 offline okostelefon-kereskedőt képvisel Indiában, értesítette a OnePlus-t, hogy tagjai a OnePlus termékek értékesítésének leállítását fontolgatják.
Az AIMRA szerint a OnePlus India évek óta elhanyagolta a nagy kereskedőket. Nem biztosított megfelelő készletet, csekély haszonkulcsot csinált, nem teljesítette a követeléseket, nem váltotta be az ígéreteit, és nincs érdemi kapcsolata az indiai kiskereskedőkkel. Nincs bemutató, nincsenek promóciók, nincs piackutatás, nincsenek szabványos működési eljárások, amelyek mindegyike a kiskereskedők figyelmen kívül hagyását mutatja.
A OnePlus így válaszolt:
A OnePlus nagyra értékeli mindazt a támogatást, amelyet megbízható kiskereskedelmi partnereitől kapott az elmúlt hét évben. Jelenleg partnereinkkel együtt dolgozunk azon, hogy megoldjuk a fennálló problémákat, és biztosítsuk, hogy elkötelezettek maradjunk az erős és virágzó kapcsolatok kiépítése mellett.
Az indiai kiskereskedők a Xiaomi, Poco almárkáját is fenyegetik. “A kiskereskedők folyamatos visszajelzései és felháborodása nyomán tudomásunkra jutott, hogy a Poco stratégiája elfogultnak tűnik az exkluzív online értékesítés felé, ami monopolisztikus és versenyellenes magatartástól bűzlik” – mondta az AIMRA, amely az ügyet a minisztérium elé utalta pénzügyi és kereskedelmi ügyben, amely a Poco működésének vizsgálatát kéri. A csoport hozzátette: “Itt az ideje követelni a kereskedelmi engedélyeik visszavonását India földtörvényeinek megsértése miatt!”