Az Instagram felületéről már jól ismert Reels-t vezetik be világszerte a Facebookon.
A Reels már 2020 óta elérhető az Instagramon, és azzal a nem titkolt céllal jött létre, hogy versenyre kelljen a rövid videókkal operáló TikTok népszerűségével. Kínai elődjéhez hasonlóan a Reels-szel rövid videókat vehetünk fel zenei aláfestéssel, effektekkel és hasonlókkal. A Facebookot és Instagramot tömörítő Meta most úgy döntött, hogy a rövid videókkal operáló szolgáltatást mindenki számára elérhetővé teszi a Facebookon, ugyanis mint mondják “a Reels messze a leggyorsabban növekvő tartalomformátumuk“.
A szolgáltatás az elkövetkezendő időben több mint 150 országban válik majd elérhetővé az iOS és Android alkalmazásokon keresztül. Ezzel egy időben a cég a Facebook alkotóinak pénzszerzési lehetőségét is kiterjeszti, ugyanis a Reels videókban lehetőséget teremt arra, hogy hirdetéseket helyezzenek el benne.
Az vitathatatlan, hogy az Instagram elsődleges profilja még mindig a képmegosztás, ám a Meta egyre nagyobb energiát öl a Reels elnevezésű szolgáltatásba is, amelynek segítségével a TikTok mintájára rövid videókat lehet gyorsan és egyszerűen szerkeszteni és publikálni.
Mindeközben a cég egy fizetőst rendszert is tesztel a képmegosztóra, amellyel a felhasználók különféle extra tartalmakhoz juthatnak kedvenc alkotóiktól. A cég hivatalos közleménye szerint az új rendszerrel a tartalomgyártók mélyebb kapcsolatokat alakíthatnak ki követőikkel, és növelhetik rendszeres, havi bevételüket azáltal, hogy exkluzív tartalmakat gyártanak az előfizetőknek.