A napokban több pletyka, és az IDC beszámolója is kikerült a Xiaomi első negyedéves eladásaival kapcsolatban. A nagy mobilos cégek általában büszkén teszik közzé, ha jelentős növekedést értek el az előző időszakhoz képest, ám manapság ha visszaesés tapasztalható, inkább elhallgatják a számokat.
Lehet hallani az Apple-nél, és a Samsungnál is visszaesésről, amiket a gyártó kénytelen vagy cáfolni, vagy kimagyarázni. A Huawei ugyanakkor büszkén teszi közzé minden platformon, mekkora eladásai voltak az első pár hónapban.
A Xiaomi ma hivatalos sajtóközleményben cáfolta az IDC számait, melyben a piackutató visszaesésről adott számot. A hivatalos közlemény szerint 2019 első negyedévében az eladások meghaladták a 27,5 millió darabot. A vállalat igazgatótanácsa fontosnak tartotta a helyreigazítás, amely fontos lépés a befektető miatt is.
Az IDC által készített jelentésben még 25 millió darab szerepelt a globális eladásokban, a Xiaomi Group pontosította az információkat (27,5 millió), de pontosabb számot nem adott meg.
A befektetők (részvényesek, egyéb értékpapírral rendelkezők) tájékoztatása azért is fontos a gyártónak, mely már a tőzsdén is jegyzik a márkát, egy 10%-os csökkenés jelentősen visszavetné a cég értékét.
A Xiaomi 2018 negyedik negyedévét 28,6 millió eladott darabbal zárta. Ekkor a piaci részesedése 2,4%-kal nőtt, a teljes részesedés pedig 7,6%-kal. Az indiai piaci részesedése 28,9%. Tavaly több mint 142,3 millió okostelefont szállított le az országban.