- Hirdetés -
()

A Google-t birtokló Alphabet ígéretet tett arra, hogy a gyerekek csakis a korunknak megfelelő reklámokkal találkozhatnak az online térben. 

Tavaly szeptemberben lépett érvénybe Nagy-Britanniában egy szabályzat, melynek célja, hogy megvédjék a gyerekeket a koruknak nem megfelelő hirdetésektől. Erre válaszul a keresőóriás is megkezdte a beállítások módosítását, egészen pontosan olyan automatizált eszközöket vezetett be, amelyek megakadályozzák, hogy bizonyos kategóriákhoz kapcsolódó hirdetések – mint például az alkohol, a szerencsejáték és a vényköteles gyógyszerek – megjelenhessenek olyan személyek számára, akik nincsenek bejelentkezve a Google-fiókjukba, vagy a megadott születési dátum alapján még nem töltötték be a 18. életévüket.

A jelek szerint ez nem megy zökkenőmentesen, a Reuters időközben ugyanis több olyan reklámot is talált a Google keresőfelületén (szexuális játékok, italok és magas kockázatú befektetések), melyek a brit szabályozás szerint korhatárosak, tehát hivatalosan meg sem jelenhettek volna az oldalon. “A kérdéses hirdetéseket rosszul címkézték fel. Azonnali lépéseket teszünk a probléma megoldására” – nyilatkozta a portálnak a Google az esettel kapcsolatban.

A technológiai cégek szerteágazó szolgáltatásaik miatt egyre nagyobb kihívással néznek szembe, többek között a Microsoft, valamint a Facebook és az Instagram anyavállalata, a Meta is kénytelen szabályozni a hirdetéseket, annak ellenére, hogy utóbbi vállalat például éveken keresztült érvelt amellett, hogy a hirdetéseket a szólásszabadság részeként meg kell védeni.

Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?

Kattintson egy csillagra az értékeléshez!

Átlagos értékelés / 5. Szavazatok száma:

Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.

Mivel hasznosnak találtad ezt a bejegyzést...

Kövess minket a közösségi médiában!

Sajnáljuk, hogy ez a bejegyzés nem volt hasznos az Ön számára!

Javítsuk ezt a bejegyzést!

Mondja el, hogyan javíthatnánk ezt a bejegyzést?

- Hirdetés -