The real Ninebot experience: 3 years of experience and opinions

7960
- Advertisement -
()

In 2019, it's all about feelings. Trends and influencers can make or break the popularity of a product, and can drive a certain (age) group towards a particular technical item, clothing or even a cosmetic product. Whether domestic or international, distributors try to sell their products through targeted marketing, mostly using a social platform.

But it's not enough to see a Ninebot, you have to feel the sensation you get when you use it (usually with your mouth open).

Known for years as the Segway, mint közlekedés eszköz, melyeket többnyire bérelhető konstrukcióban kínálnak a turistáknak. Ezek általában terepgumival, és kapaszkodóval rendelkeznek, hordozásuk nem egyszerű, és még nehezek is. Egy átlagos autóba nem tudjuk berakni, már a rövidtávú cipelése is kész gyötrelem. Ma már a rendőrség is használ átalakított változatokat – akár Budapesten is – ezeknek általában csak a működési elvük egyezik meg, ám használhatóságuk, és minőségük távol áll az eredeti Segway modellektől.

The Ninebot cég Kínában alakult, a Xiaomi ökoszisztéma részeként. Kisebb, praktikusabb önkiegyensúlyozó (scooter) eszközöket gyártott, melyeket óriási sikerrel értékesített. A Segway, mint amerikai cég ezt nem nézte jó szemmel (hiszen saját nemzetközi marketingje alig volt, a termékei pedig borsos árúak, korszerűtlenebbek, és nagyok voltak). Hosszú jogi huzavona után a Xiaomi “tett egy szívességet” a Segway tulajdonosainak, és az egyébként veszteséges céget felvásárolta. így született meg a Segway-Ninebot közös vállalat, mely rendületlenül fejleszti mind a Ninebot vonalat, mind pedig egykerekű eszközeit, rollereit, vagy épp a Drift-et (görkorcsolyához hasonlítható) a két lábunk számára független eszközét. A Ninebot vonal nemrég (2018-ban) egy mókás kiegészítővel jelentkezett, ez a GoKart Kit, melyhez egyes Ninebot-modelleket tudunk használni meghajtásra. A keret egy üléssel, kormánnyal, és további két kerékkel egészíti ki a Ninebot-ot, GoKart-szerű használatot kölcsönözve.

But back to the subject of our test.
The Ninebot S (called Ninebot mini in China) is the cheapest self-balancing scooter for adults today, with a knee steering system. hoverboard “jelenséget” most azért hagynám ki, mert sem biztonságra, sem műszaki fejlettség szempontjából nem egy kategória. Mókás, ám gyakorlatilag semmire sem való “játék”)

A few years ago I never thought I would try a Segway, my relatively high centre of gravity was the main reason, combined with no skiing or skateboarding background. So I feared it, without reason. I was probably the only person so far who had to be convinced for hours that nothing could go wrong, that the Ninebot's advanced system would balance for me. Now it's funny (and embarrassing) to think back on it, I'm now teaching others, and the 3-5 minutes the manufacturer claims is actually sustainable. Whether the subject is middle-aged or a preschooler, it really is only a matter of minutes and they can start on their own.

The xiaomishop.hu I had the chance to try it out over a long weekend, and I did it in Eger. Neither the old and cracked asphalt of the Archbishop's Garden, which is swollen by tree roots, nor the pride of our country, the paving stones, were an obstacle. Even the cobblestone-like pavement in the courtyard of the newly rebuilt Archbishop's Palace of Eger, which in some places has taken on a life of its own, was no obstacle (i.e. there were protruding, moving stones). Thank you for the opportunity and your excellent tolerance Eger! :)
Yes, it was surprising that no one called out to me for being a traffic nuisance, for taking up the sidewalk (instead I was followed, some even photographed, like a celebrity) or the bike lane, and for rolling into a place where I shouldn't be. Even though the Ninebot has a width, it can be used in a civilised way between pedestrians, or even in historic squares and courtyards. It's really all a matter of good manners.

If you are aware of your situation and can adapt to your environment, you will not be subject to any atrocities.
Egyrészt nem szennyezed a környezeted, teljesen ÖKO-n közlekedsz. Nem tudsz száguldozni. Ha a 17km/h limitet eléred, a folyamatos hangjelzés nem csak Téged, de a környezeted is figyelmezteti. Ez a sebesség egyébként 4-szer gyorsabb, mint egy átlagos gyalogos tempó. Aki mögötted érkezik pl biciklisként, az a hátsó LED fényjelzésből észleli irányváltási szándékod, ha épp megállni készülsz, és egyáltalán azt, hogy előtte van egy szélesebb “jármű”.
Where can/is it allowed to travel?
Where not specifically prohibited by a sign. The majority prohibit larger Segways anyway, the Ninebot is a much smaller vehicle. In Budapest, there are 2 districts that I know of. On the one hand because of the heavy traffic, it would be dangerous to ride it, and on the other hand because of tourists who have not obeyed the rules, have not used the rented device sober and have not received proper training. Let's hope that conscious green thinking will ease these prohibitions in the future. The Ninebot is not a motorbike, but it is not a bicycle either, and because of this and its easy manoeuvrability you can use it on pavements, just make sure you keep the following distance and the right speed. I, for example, was able to ride steadily at 2-3 km/h in crowds of people. You can stop quickly and not even get stepped on. Just make sure that you don't roll on someone else's feet! There are situations where it's justified to stop and dismount, rather than risk it. Definitely an advantage over the M365 scooter is that you can change direction at low speeds while maintaining your balance. Stopping is also significantly easier.
A bicikliúton szintén közlekedhetsz, amennyiben a gyalogos forgalom nem engedi meg a párhuzamosan futó járdán. itt viszont érdemes egy tempót felvenni (14-17 km/h), hogy a bicikliseket ne akadályozd. Érdemes körültekintően gurulni, alaposan szétnézni egy irányváltás, vagy lassítás előtt. Azon agresszív kerékpárosokat, akik egy Ninebot-ost leordítanak, mélyen elítélem. Nyilván kulturáltan kell közlekedni, de a tolerancia itt is olyan fontos, mint autót vezetve (miközben írom ezt a sort , épp egy motoros gondolta úgy az utcán, neki szabad a gázkart kicsit erősebben is meghúzni egy lakóövezetben…).

Why do I (also) think the Ninebot is better than the M365 scooter?

As Zsuzsa told her colleague Kristóf in the report, she has both hands free, it's a completely different (liberated) feeling to travel. You can't stand still with the scooter. When you start, you have to push yourself. You need a cruising speed to make the manoeuvring stable, and you need a stopping distance and a foot landing for a sudden stop. The Ninebot is not designed for speeds of 24-25km/h, let alone the hectic 30km/h.
It's less progressive, but more tolerant of bumps in the road.
I also tried the M365 electric scooter. It's different to roll on it, it doesn't give me that extra feeling of security, even though the handlebars are there.
Less hassle for the Ninebot owner. You wipe off the dust (if you use white, maybe the rubber sole of the shoe), check the rubber, and make sure it's full. Periodically check the knee bar attachment to make sure the screws are not loose.
In the case of a scooter, the disc brake should be checked and adjusted the first time you use it. If the wheel is even slightly softer, a puncture is almost certain. The steering column mounting is another weak point of the construction, as the wheel bearing can carry a passenger over 100kg, but in the event of a paddle or emergency braking, the steering rod can be subjected to such a load that it can deform and break at the connection point. This can be prevented by frequent checks (tightening the bolts), but if you look at the roads in Pest, it's hard to be so careful.
Protective equipment (helmet, knee and elbow pads, gloves) is recommended for both tools!
Egy esetleges esés következtében (amennyiben azt nem a motor, vagy az elektronika meghibásodása okozza) egy rolleren sokkal nagyobb kár keletkezik – illetve mivel gyorsabban tudsz vele menni – benned is. A kormányrúd, a lámpák, a felső kijelző, a kerék felfüggesztése, a sárvédő mind tudnak sérülni. Ezzel szemben, ha a Ninebot-nál Te hibázol, és leesel, a Ninebot jó eséllyel állva marad, nem dől el, és magától megáll. A térdkormány tetején lévő szivacsos gumis fogantyú nagyszerű védelmet nyúlt, akár hátra, akár előre dőlne el. Jóval kisebb eséllyel ázik be a Ninebot (nagyobb a hasmagasság is és ott ez IP védelem), a gondozásmentes motorfék miatt pedig sosem lesz gond a megállással (nincs tárcsafék, sem cserélendő betétek).
Although not regular, you can make calls on the Ninebot while standing still or at low speed. Strictly in an area away from traffic, at speeds of 2-5 km/h, without using headphones!
Even gravel, softer ground and grass tracks are not insurmountable obstacles, thanks to the larger wheels (with a larger and wider tyre surface) and the torque of the electric motor.
Szállítása is némileg egyszerűbb, hiszen a Ninebot-ot nem kell összecsukni, csak eldöntve (esetleg kikötve) az autó csomagtartójába berakni. Egy 500 literes csomagtérben kb 3 Ninebot fér el úgy, hogy egymást nem “zavarják”. A nagyobb kerekek, és a szélesebb kialakítás miatt kézben már kevésbé kényelmes cipelni, de a női praktika (kampó) mindenre talál megoldást. Akár még úgy is, hogy nem kell a bolt kerékpártárolójához lakatolni.
Both have their own user base, but people are more sceptical about Ninebot.
Sokan az árán hőbörögnek, hogy ennyi pénzért motort lehet venni. Igen, használtan, amit tankolni kell, a konstrukció miatt sokkal több karbantartást igényel, hangos, büdös, nyáron még forrósodik is… Ráadásul egy motorral kizárólag közúton közlekedhetsz, köbcentis bontásban leghamarabb 14 éves kortól.
My relative's 4-year-old daughter got on the Ninebot without any problems and she could use it, although steering was not easy because of her short legs.
Felső-csoportos óvodás kortól már használható, kisiskolás pedig már nyugodtan tudja használni akár iskolába járni is. Az applikációban sebességlimitet is beállíthatunk, amit jelszóval tudunk védeni, így a gyerkőc nem tud “száguldozni”. Az alkalmazás egyébként Bluetooth segítségével mutatja az aktuális sebességet, a megtehető távolságot, az akku töltöttségét, kalibráljatjuk a giroszkópot, a BT távirányítást, és annak max. sebességét. Lehetőség van zárolni is az eszközt, így illetéktelen lábak alatt hangjelzéssel riaszt, valamint letiltja a kormányt (irányváltást), és a sebességet is minimásra állítja.
And young people and ladies prefer to customise the colour of the RGB tail LED light, where multiple profiles can be created with single or multi-coloured flashes. The front light is light-sensitive, providing sufficient illumination for safe use in total darkness.
The price is the same as the M 365 scooter, i.e. 129.990 Ft, which comes with a 2-year Hungarian warranty from xiaomishop. If you order by prepayment, they give you 3% discount, free shipping and an extra 6 months warranty.
Considering that Zsuzsa hasn't even had to change a tyre in 3 years, it's a pretty good investment, don't you think? :)

If you like it, you can order it here 2-3 working days delivery.

 

How useful was this post?

Click on a star to rate!

Average rating / 5. Number of votes:

No votes so far! Be the first to rate this post.

Since you found this post useful...

Follow us on social media!

Sorry this post was not useful for you!

Fix this post!

Tell us, how can we improve this post?

- Advertisement -