- Advertisement -
()

A Xiaomi Vállalatcsoport (Xiaomi Corporation – a továbbiakban “Xiaomi” vagy “Vállalatcsoport”), a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, nyilvánosságra hozta nem auditált, konszolidált pénzügyi eredményeit tartalmazó üzleti jelentését a 2024. március 31-én zárult negyedéves időszakra (továbbiakban “az időszak”) vonatkozóan.

A Xiaomi nyeresége 2024 első negyedévében rekordot döntött

Peking, Hongkong, 2024. május 24. – Xiaomi Corporation (“Xiaomi” vagy a “Csoport”; tőzsdei kód:1810), egy fogyasztói elektronikai és intelligens gyártó vállalat, amelynek középpontjában az okostelefonok és az intelligens hardverek állnak, amelyeket a dolgok internetének (“IoT”) platformja köt össze, bejelentette a 2024. március 31-én véget ért három hónapra (“az időszak” vagy “I. negyedév”) vonatkozó nem auditált konszolidált eredményeit, a negyedéves bevételek két egymást követő negyedévben kétszámjegyű éves (“YoY”) növekedést regisztráltak. Az időszak során a Csoport teljes bevétele 75,5 milliárd RMB-t tett ki, ami 27%-os növekedést jelent éves szinten. A korrigált nettó nyereség rekordot ért el, 100,8%-kal, 6,5 milliárd RMB-re nőtt éves szinten. Ez tartalmazta az intelligens elektromos járművekkel (“EV”) kapcsolatos 2,3 milliárd RMB kiadásokat és más új kezdeményezéseket, ami a felgyorsult növekedést jelzi. A “kettős hangsúlyt a méretre és a nyereségességre” alapuló alapvető működési stratégiájának hatékony végrehajtásának köszönhetően 2024 első negyedévében a Xiaomi bruttó nyereséghányada csoportszinten elérte a 22,3%-ot, ami éves szinten 2,8 százalékpontos növekedést jelent. A Csoport szorgalmasan végrehajtotta működési stratégiáit, és az első negyedévben kétszámjegyű bevételnövekedést ért el három fő üzletágában – okostelefonok, IoT- és életmódtermékek, valamint internetes szolgáltatások. A Xiaomi többféle növekedési motorja, valamint az intelligens EV-üzletág erős teljesítménye jóval a piaci becslések fölé emelte eredményeit.

A Xiaomi alaptevékenységeinek jövedelmezősége hosszú távon szilárd marad, a bőséges készpénzforrások pedig elősegítik a technológiai innováció és az intelligens EV-üzletág fejlesztésének erős támogatását. A Csoport készpénzállománya 2024. március 31-én elérte a 127,3 milliárd RMB-t. Az első negyedévben a kutatási és fejlesztési kiadások 5,2 milliárd RMB-t tettek ki, ami 25,4%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és számos technológiai áttörést ért el, különösen az intelligens EV technológiák terén.

A prémiumizációs stratégia kifizetődik az okostelefonok növekvő ASP-je miatt

A globalizációs és prémiumizációs stratégiáknak köszönhetően a Xiaomi globális okostelefon-szállításai 33,7%-kal, 40,6 millió darabra nőttek az időszak során, ami három egymást követő negyedévben jelentett éves növekedést. Az okostelefonokból származó bevétel a negyedik egymást követő negyedévben ért el növekedést, elérve a 46,5 milliárd RMB-t. A Canalys szerint a Xiaomi 15 egymást követő negyedévben megőrizte első három helyét a globális okostelefon-szállítási rangsorban, az első negyedévben 13,8%-os piaci részesedéssel.

Az okostelefon-üzletág jövedelmezősége tovább javult, a bruttó haszonkulcs az első negyedévben 14,8%-ot ért el, ami 3,6 százalékpontos növekedést jelent éves szinten. A Csoport folytatta a prémium árszegmensek felé történő előrelépést. Harmadik féltől származó adatok szerint a Xiaomi piaci részesedése a kínai szárazföldi Kínában az 5000 és 6000 RMB közötti árszegmensben 10,1%-ot ért el az időszak során, ami éves szinten 5,8 százalékpontos növekedést jelent. A a globális prémium okostelefon-szállítások aránya szintén új csúcsot ért el az első negyedévben, a teljes okostelefon-szállítások 21,7%-át képviselve, ami 1,4 százalékpontos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

A Xiaomi globális terjeszkedése meghozta gyümölcsét, a Közel-Kelet, Latin-Amerika, Afrika és Délkelet-Ázsia kulcsfontosságú piacain szilárd növekedéssel. A Canalys szerint 2024 első negyedévében a csoport okostelefon-szállításai világszerte 56 országban és régióban az első három, 67 országban és régióban pedig az első öt között voltak. A tavalyi évhez képest a Xiaomi 51 piacon az első három, 65 piacon pedig az első öt között szerepelt. A Csoport versenyelőnye ezeken a piacokon tovább erősödött.

Az IoT-üzleti árrés rekordmagas, az intelligens nagy háztartási készülékek erős lendületet mutatnak

Az időszak során az IoT- és életmódtermékek történelmi csúcsot értek el, a bevételük 21,0%-kal, 20,4 milliárd RMB-re nőtt éves szinten. A bruttó nyereséghányad éves szinten 4,1 százalékponttal 19,9%-ra nőtt, ami rekordot jelent. A Xiaomi tovább erősítette vezető szerepét az IoT termékkategóriákban.

Piaci hírnevét, gazdag termékportfólióját és az intelligens ökoszisztémán belüli kivételes felhasználói élményét kihasználva a Xiaomi intelligens nagy háztartási készülékekből származó bevételei éves szinten több mint 46%-kal nőttek, az értékesítési volumen erős növekedése mellett. A negyedév során a légkondicionáló szállítások meghaladták a 690.000 darabot, ami 63%-os növekedést jelent; a hűtőszekrény szállítások meghaladták az 530.000 darabot, ami 52%-os növekedést jelent; a mosógép szállítások pedig meghaladták a 360.000 darabot, ami 47%-os növekedést jelent, mindez YoY alapon. A Xiaomi prémium TV kategóriája is folyamatos fejlesztéseken ment keresztül.

A növekedés lendülete minden termékkategóriában erős maradt. Az IDC szerint a Xiaomi táblagépek globális szállítása 93%-kal nőtt az előző évhez képest. Emellett a Xiaomi jelentős lépéseket tett a viselhető eszközök terén is. A Canalys szerint a TWS fülhallgató szállítások a szárazföldi Kínában az első helyen álltak, és globálisan a második helyre emelkedtek.

Az internetes szolgáltatások szilárd növekedése ösztönzi a globális terjeszkedést

Az időszak során az internetes szolgáltatások továbbra is szilárd növekedést mutattak, a bevételek rekordmagas, 8,0 milliárd RMB-t értek el, ami 14,5%-os növekedést jelentett éves szinten. Az internetes szolgáltatások bruttó haszonkulcsa elérte a 74,2%-ot. A csoport MAU-értéke globálisan és Kínában egyaránt rekordot döntött. 2024 márciusában a globális MAU elérte a 658,1 milliót, ami éves szinten 10,6%-os növekedést jelent, míg a szárazföldi Kínában a MAU elérte a 160,4 milliót, ami éves szinten 9,7%-os növekedést jelent.

A Xiaomi aktívan szilárdítja a globális partnerségeket. Az első negyedévben a tengerentúli internetes szolgáltatásokból származó bevétel elérte a 2,5 milliárd RMB-t, ami rekordot jelentett, és a teljes internetes szolgáltatási bevétel 31,2%-át tette ki.

Az elektromos autók gyártásának növelése több mint 100 000 új jármű szállítására 2024-re

A Xiaomi okos EV debütálása óriási lelkesedést váltott ki a felhasználók körében, és gyorsan új növekedési motornak bizonyult. A Xiaomi első intelligens EV-jét, a Xiaomi SU7 Series-t hivatalosan 2024. március 28-án mutatták be, teljessé téve a csoport “Ember × autó × otthon” stratégiájának átfogó elrendezését. A Xiaomi SU7 Series “teljes méretű, nagyteljesítményű, ökotechnológiás szedánként” pozicionált Xiaomi SU7 Series három modellt tartalmaz, ára 215 900 RMB-től kezdődik. A hivatalos bemutató széles körű piaci figyelmet keltett, és erős megrendelési keresletet generált. Április 30-ig a Xiaomi SU7 Series összesített zárolt megrendelései elérték a 88 063 járművet. Május 15-én pekingi idő szerint 10:00 órakor az összesített kiszállítások elérték a 10 000 járművet, ami új iparági rekordot jelent egy új márka debütáló autómodelljének szállítási sebességében.

A Xiaomi SU7 sorozatának kivételes teljesítményén felbuzdulva, amely meghaladta a piaci várakozásokat, a csoport több mint 100.000 új jármű kiszállítását tűzte ki célul 2024-re, ezzel is bizonyítva a sorozat versenyképességébe és gyártási kapacitásába vetett bizalmát. A Xiaomi megerősíti erőfeszítéseit a gyártási kapacitás bővítésének felgyorsítására azzal, hogy júniusban kétszeres műszakos gyártást indít az időben történő szállítás biztosítása érdekében, valamint bővíti értékesítési és szervizhálózatát. A csoport tervei szerint 2024 végére értékesítési és szervizhálózata 219 értékesítési üzletet fog magában foglalni 46 városban, és 143 szervizközpontot 86 városban.

Az EV-gyártásba belevágó technológiai vállalatként a Xiaomi célja, hogy intelligens funkciókat integráljon. A vállalatcsoport szilárdan elkötelezett a 2020-2030-as időszakra vonatkozó új célkitűzése mellett, amely az alapvető alaptechnológiákba való beruházás, valamint az élvonalbeli technológiák fejlődő birodalmának globális vezetőjévé válás. 2024 első negyedévében a kutatási és fejlesztési kiadásai 5,2 milliárd RMB-t tettek ki, ami 25,4%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A Xiaomi jelentős előrelépéseket tett az intelligens EV technológiában, ami alátámasztja az intelligens EV folyamatos fejlesztését.

A Xiaomi Pilot Autonomous Driving esetében a Xiaomi továbbra is elkötelezett a teljes körű saját technológiai kutatás és fejlesztés mellett. A fejlett keretrendszerek kihasználásával, amelyek olyan élvonalbeli algoritmusokat tartalmaznak, mint az úttérképezési alapmodell, a Super-Res foglaltsági hálózati technológia és az adaptív BEV technológia, a Xiaomi áttörést ért el az End-to-end AI modelltechnológia első tömeggyártásával a kínai szárazföldön. A Xiaomi autonóm vezetéssel foglalkozó csapata több mint 1000 képzett szakemberrel büszkélkedhet, és a tervek szerint 2024-re 1500-ra, illetve 2025-re 2000-re bővítik a csapatot. A Xiaomi Pilot Max városi navigáció robotpilótával (NOA) a tervek szerint 2024 májusának végéig 10 szárazföldi kínai városban kerül bevezetésre, az országos lefedettség pedig 2024 augusztusára várható.

How useful was this post?

Click on a star to rate!

Average rating / 5. Number of votes:

No votes so far! Be the first to rate this post.

Since you found this post useful...

Follow us on social media!

Sorry this post was not useful for you!

Fix this post!

Tell us, how can we improve this post?

- Advertisement -