- Advertisement -
()

A Xiaomi Vállalatcsoport, a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, nyilvánosságra hozta hivatalos, konszolidált beszámolóját a 2023. december 31-én zárult egy éves időszakra (továbbiakban “az időszak”) vonatkozóan.

A Xiaomi 2023-as korrigált nettó nyeresége 126,3%-kal emelkedett

2023-ban a Vállalatcsoport teljes éves árbevétele 271,0 milliárd jüan volt, míg a korrigált nettó nyeresége 19,3 milliárd jüan volt, ami 126,3%-os növekedésnek felel meg. A korrigált nettó nyereség emelkedésének mértéke messze meghaladta a piaci várakozásokat, és a Vállalatcsoport tőzsdei bevezetése óta a második legmagasabb nyereségességi szintet jelentette. Az okos elektromos jármű (“EV”) üzletág és a többi új projekt költsége 6,7 milliárd jüant tettek ki – és ebbe az ezekkel kapcsolatos részvényalapú javadalmazás költségeit nem is számították bele, amelyek 8 milliárd jüanra rúgtak 2023-ban.

2023 negyedik negyedévében a Xiaomi teljes árbevétele két egymást követő negyedévben nőtt, elérve a 73,2 milliárd jüant, ami 10,9%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, a korrigált nettó nyereség pedig 236,1%-kal 4,9 milliárd jüanra nőtt az előző év azonos időszakához képest.

2023-ban a Xiaomi egy következetes stratégia mentén egyszerre helyezett hangsúlyt a növekedésre és a nyereségesség növelésére. A vállalat ebben az évben jelentette be az „Human x Car x Home” intelligens ökoszisztémára épülő, továbbfejlesztett vállalati stratégiáját is. A Xiaomi nyeresége 2023 első negyedévében, árbevétele pedig az év második felében nőtt a legjelentősebben.

2023-ban a Xiaomi egy következetes stratégia mentén egyszerre helyezett hangsúlyt a növekedésre és a nyereségesség növelésére. A vállalat ebben az évben jelentette be az „Human x Car x Home” intelligens ökoszisztémára épülő, továbbfejlesztett vállalati stratégiáját is. A Xiaomi nyeresége 2023 első negyedévében, árbevétele pedig az év második felében nőtt a legjelentősebben. A két mutató azt tükrözi, hogy a Vállalatcsoport egyfelől képes rugalmasan alkalmazkodni a változó piaci körülményekhez, másfelől rendkívül hatékonyan működik. A Xiaomi tovább fejlesztette tavaly az ökoszisztémáját, így
bemutatta új operációs rendszerét, a Xiaomi HyperOS-t, a Xiaomi EV Technology eseményen pedig további a innovációit. A Vállalatcsoport ökoszisztéma-portfólióját tovább bővítő Xiaomi SU7 sorozatot 2024. március 28-án mutatják be a nagyközönségnek.

A prémiumizáció erős keresletet generál a csúcskészülékek iránt

A Xiaomi világszerte megközelítőleg 145,6 millió okostelefont szállított le 2023-ban, az éves okostelefonokhoz köthető bevétele elérte a 157,5 milliárd jüant, bruttó haszonkulcsa 14,6% volt. A Canalys elemző cég szerint a Xiaomi három egymást követő évben őrizte meg 3. helyét a legnagyobb okostelefon brandek között a globálisan leszállított eszközök számát tekintve. 2023 negyedik negyedévében a csoport 40,5 millió telefont szállított le, ami 23,9%-os növekedést jelentett éves szinten az előző év azonos időszakához képest.

A fokozódó piaci verseny közepette a Xiaomi tovább erősítette az innovációt, és pozícióját a prémium okostelefon szegmensben. 2023-ban a Vállalatcsoport okostelefonjainak átlagos eladási ára (ASP) Kínában több mint 19%-kal volt magasabb, mint az előző év azonos időszakában. Harmadik féltől származó adatok szerint 2023-ban Kínában, az okostelefonok 4000 és 6000 jüan közötti árszegmensében a Xiaomi piaci részesedése elérte a 16,9%-ot,
ami éves szinten 9,2 százalékpontos növekedést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva. Ebben az ársávban a negyedik negyedévre a Xiaomi vezető pozíciót szerzett.

Kínában a Xiaomi prémium okostelefonok (3000 jüan vagy annál magasabb kiskereskedelmi árú modellek) aránya a Vállalatcsoport összes okostelefon eladásain belül több mint 20%-ot tett ki 2023-ban. Kína egyik legsikeresebb nemzetközi márkájaként a Xiaomi okostelefonok tavaly is megőrizték pozíciójukat a globális piacon. A Canalys szerint 2023-ban a Xiaomi okostelefonok 51 országban és régióban az első három, 65 országban és régióban pedig az első öt között szerepeltek a leszállított mennyiség tekintetében. A Canalys piackutató szerint 2023-ban a Xiaomi az okostelefon-eladások terén 51 országban és régióban ért el dobogós helyezést, 61 országban pedig az első ötben szerepelt. A Vállalatcsoport az eladások tekintetében a Közel-Keleten a második helyen szerepelt. Latin-Amerikában, Afrikában és Délkelet-Ázsiában pedig a 3. helyen állt, miközben piaci részesedése is növekedett ezekben a régiókban. A Xiaomi 14 sorozat kiváló felhasználói élményt nyújt, csúcskategóriás készüléke széleskörű elismerésben részesült.

A Xiaomi új kiskereskedelmi stratégiája, az “üzlethelyiségek integrációja” is meghozta gyümölcsét, és jelentősen javult az offline kiskereskedelmi üzletek hatékonysága. Harmadik féltől származó adatok szerint, a Xiaomi piaci részesedése az offline értékesítési csatornán belül Kínában, az okostelefon-piacon, 8,4%-ra nőtt 2023-ban.

Az AIoT platformon összekapcsolt okoseszközök (IoT) száma rekordot döntött, az eszközök számos elismerést kaptak a globális piacon

2023-ban a Xiaomi IoT- és okostermékekből származó bevétele 80,1 milliárd jüan volt, a bruttó haszonkulcsa pedig rekordmagas, 16,3%-os lett. 2023. december 31-én a Xiaomi AIoT platformjára csatlakoztatott IoT-eszközök száma (nem számítva a mobiltelefonokat, tableteket és laptopokat) elérte a 739,7 milliót, ami 25,5%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Azon felhasználók száma, akik öt vagy annál több eszközzel csatlakoztak a Xiaomi AIoT platformjához (nem számítva a mobiltelefonokat, tableteket és laptopokat) elérte a 14,5 milliót – ők 25,3%-kal voltak többen tavaly, mint egy évvel korábban. A Mi Home App havi aktív felhasználóinak száma (MAU) 2023 decemberében 85,8 millióra emelkedett.

A Xiaomi még több felhasználói igényre adott választ különböző okosotthon eszközeivel, amelyek egyre több országban vívnak ki elismerést maguknak. Eközben a Xiaomi TV üzletág tovább folytatta prémiumizációs stratégiáját. Az All View Cloud (AVC) szerint 2023-ban a Xiaomi TV-szállításai globálisan az első öt közé kerültek. 2023-ban a Xiaomi okos nagyméretű háztartási eszközeinek eladásai folyamatosan növekedtek, az ezekből származó árbevétel közel 40%-kal nőtt éves szinten. A Xiaomi táblagépeinek globális kiszállítási volumene meghaladta az 5 milliós darabszámot, ami több mint 50%-os növekedésnek felel meg éves szinten – különösen a Kínán kívüli piacokon, ahol a Xiaomi éves táblagép-szállításai megduplázódtak az előző évhez képest. A viselhető termékek szegmensében a Xiaomi változatos és többféle funkciót kínáló termékportfóliójának köszönhetően megőrizte iparági vezető pozícióját. A Canalys szerint 2023-ban a leszállított termékek száma tekintetében a Xiaomi a második legnagyobb gyártó volt a karon viselhető okoseszközök piacán mind Kínában, mind a globális piacokon. A Vállalatcsoport a leszállított vezeték nélküli (TWS) fülhallgatók számát tekintve szintén a 2. helyen állt
Kínában.

Együttműködés az internet szolgáltatások szegmensének fenntartható növekedése érdekében

2023-ban a Vállalatcsoport internethez köthető szolgáltatásai rekordot értek el mind a bevétel, mind a bruttó haszonkulcs tekintetében: az internethez köthető szolgáltatásokból származó árbevétel elérte a 30,1 milliárd jüant, az internetes szolgáltatások bruttó haszonkulcsa pedig a 74,2%-ot. Globális jelenlétének köszönhetően, a Xiaomi havi aktív felhasználóinak (MAU) száma (beleértve az okostelefonokat és a táblagépeket) Kínában elérte a 641,2 milliót, a külpiacokon pedig a 155,6 milliót.

A Xiaomi nyitott a nemzetközi iparági együttműködésekre, ami lehetőséget teremt az üzleti monetizációra. 2023-ban a Vállalatcsoport Kínán kívüli internet szolgáltatásaiból származó éves bevétel a korábbi rekordot megdöntve, 24,1%-kal 8,4 milliárd jüanra nőtt, így jelenleg 28%-át teszi ki a Vállalatcsoport teljes internethez köthető szolgáltatásokból származó bevételeinek.

A Xiaomi tovább optimalizálta a platform hatékonyságát, így a Xiaomi hirdetésekből származó bevétele elérte a 20,5 milliárd jüant, ami 11,2%-kal haladta meg az előző év azonos időszakának bevételét. Az okostelefonok prémiumizációs stratégiájának előrehaladásával párhuzamosan a Vállalatcsoport játék üzletágának aktív és fizető felhasználóinak száma tovább nőtt, ezzel a játékokból származó bevétel 2023-ra 4,4 milliárd jüanra emelkedett, ami 7%-os növekedést jelent éves szinten az előző év azonos időszakához képest.

Új célok a 2020-2030-as időszakra: a Xiaomi globális vezető szerepre tör a legkorszerűbb technológiák terén, ezért az alaptechnológiák fejlesztésére koncentrál

2023-ban a Xiaomi bemutatta a 2020-2030-as időszakra vonatkozó új céljait. A Vállalatcsoport elkötelezte magát a fő alaptechnológiákba történő fenntartható beruházások mellett, továbbá hogy vezető szerepet töltsön be a globális csúcstechnológiák fejlődő birodalmában. 2023-ban a Xiaomi kutatás-fejlesztési (K+F) kiadásai 19,1 milliárd jüant tettek ki, ami 19,2%-os növekedést növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. 2023. december 31-én a Vállalatcsoport 17,800 K+F alkalmazottat foglalkoztatott, ami az alkalmazottak 53%-át jelentette.

2023. december 28-án a Xiaomi bemutatta első elektromos járművét (EV), a Xiaomi SU7 sorozatot. A Xiaomi EV Technology eseményen egyidejűleg ismertették a Xiaomi elektromos járművének öt lényeges technológiai komponensét, technológiáját, amelyek a Xiaomi új vállalkozása sikerének kulcsát jelentik.

How useful was this post?

Click on a star to rate!

Average rating / 5. Number of votes:

No votes so far! Be the first to rate this post.

Since you found this post useful...

Follow us on social media!

Sorry this post was not useful for you!

Fix this post!

Tell us, how can we improve this post?

- Advertisement -