- Advertisement -
()

Bár az elmúlt hetekben kikerült pénzügyi eredményei nem voltak túl pozitívak a Xiaomi-nak, azért panaszra nem lehet okuk. A tőzsdei belépés mindig kockázatos, természetes, ha az első évben még nem szárnyalnak a részvények. A kimutatásból az is kiderült, hogy az európai eladások még nagyon alacsonyak az ázsiai piachoz képest, ami a népesség számát tekintve nem is csoda. Illetve csak az elmúlt két évben kezdtek aktívabban terjeszkedni több Nyugat-Európai nagyvárosban, valamint Olaszországban. A magyar piac egyik világcég számára sem tényező, a gazdasági helyzetünk, és a relatív kis népességünk mindig kerekítési hibahatár egy akkora cég eredményei között is, mint a Xiaomi.
A Spanyolországi eladások azonban biztatóak, szépen fogynak az ott elérhető Global verziós termékek. Ahogy azonban látni is a Global Mi vagy épp a friss Smart Home Sensor Kit esetén (nincs Zigbee, nem képes a kínai eszközök kezelésére), vannak korlátai a Global verziónak. Amíg egy Redmi Note 7 esetén reménykedhetünk, hogy minden szín, és RAM/ROM változat elérhető lesz Global romos B20-as kiadásban is, addig például ott a Mi Max 3, az Mi 8 Pro, Mi 8 Lite, Mi MIX 3, melyeknél csak 1-2 szín, és 2 RAM/ROM variáció elérhető. Ez várhatóan a jövőben sem fog változni, ezért aki pl. olyan színre vágyik, melyet csak kínai kiadásban gyártanak, kénytelen lesz azt beszerezni, lemondva a 800MHz-es 4G frekvenciáról (mivel ugye a romok esetén még mindig létezik magyarosítási opció).
A 2018-as Xiaomi okostelefon palettát végigfutva abszolút nem panaszkodhatunk, hiszen olyan remek készülékek kerültek a polcokra, mint az Mi 8, A Mi Max 3 óriási 7″-es kijelzőjével, vagy épp a Mi MIX 3. Ami számomra igazán fájó, az a Redmi 6 Pro, az Mi 8 SE, Global változatának kihagyása. Illetve ugye ott egy öngól a gyártónak a Redmi S2-vel is. Valószínűleg nem terveztek belőle nagy példányszámú értékesítést, melyet a hazai forgalmazásban is érzékelhetünk. A hivatalos forgalmazó (xiaomi.hu) már fel sem vette a kínálatba, a xiaomishop pedig már le is vette azt, a gyenge eladások, valamint a nehéz beszerzés miatt.
A fejlődő országokban, Indiában az Mi széria még nem annyira népszerű (illetve nem is érhető el minden modell, ami Indiában konkrétan az Mi A2-vel ki is merül), illetve a Mi MIX széria sem fogy olyan mértékben, ami megdobná az összesített árbevételt. A Redmi széria viszont szárnyal, nem véletlenül kerül külön brand alá. Nem kizárt, hogy egyes piacokon (USA) már csak a Redmi márkanévvel kerül forgalomba, ahogy a Poco-val kezd nyitni a Xiaomi Indiában.
Az tagadhatatlan, hogy a friss Redmi Note 7 már nem a korábbi Redmi modellek aktuális frissítése, különálló márkaként kell rá tekintenünk, akár a Honor, vagy a Nubia, Vivo esetén. Az anyagminőség, a Type-C, vagy az eddigi legjobb kamera egység egy az egyben az Mi 8 Lite ellenfele. Ezért mindkét modellt például nincs is értelme egy üzletnek kínálni.
Az idei évben, ha ezt az irányvonalat viszi tovább a gyártó ilyen nyomott áron, nem kizárt, hogy beéri a Huawei-t is az év végére.
Az IDC 2018-as kimutatása alapján nincs rossz helyzetben a Xiaomi. Bár a Q4-ben az OPPO megelőzte őket, a teljes évet tekintve messze a 4. helyen állnak stabilan.
A Xiaomi átlépte a 100 milliós eladott darabszámot, és az eladások majdnem annyira dinamikusan növekedtek, mint a Huawei esetén. És azért ne feledjük, a Huawei-t a kínai kormány támogatja anyagilag rendesen, illetve a hálózati infrastruktúra biznisz is milliárdokat hoz még dollárban is a cégnek. Ugyanakkor a mostani kínos kanadai incidens, valamint az USA szigorítása, és várhatóan az EU lépése nem tesz tól jót a Huawei részvényeinek, ami kihathat a 2019-es eladásokra is.
A Xiaomi szerencsére nincs ilyen helyzetben, megfontoltan, apró lépésekben igyekszik belépni egyre több termékkel az amerikai kontinensre is. Bizonyára emlékeztek még a LeEco csúfos bukására Amerikában, ami után gyakorlatilag tetszhalott szinte süllyedt a gyártó a világpiacon.

A Top 5 gyártó növekedését érdemes megnézni. Az első 2 helyezett eladásai csökkentek, a Samsung Kínában visszaesett, és jelenleg az Indiai piacon is próbál visszakapaszkodni a dobogó első helyére, miután a Xiaomi letaszította onnan. Az Apple eladásai sem annyira kiemelkedőek, mint pár éve, amit azt vetíti előre, hogy a jelenlegi üzletpolitikáján muszáj lesz változtatniuk, nem nem akarnak leszorulni a dobogó alsó fokára. Az eltúlzott árazás, a kevés innováció nem jó irányba viszi az eladásokat, sokakat átcsábít más márka. Bár tagadhatatlan, hogy szoftveres, és ökoszisztéma téren jó volt az irány, mára elfogyott a lendület.
Izgalmas év vár ránk rengeteg okostelefonnal, innovációval. Beköszönt a hajlítható kijelzők korszaka, és talán sikerül végre az előlapi kamerát olyan pozícióba helyezniük, ami használhatóvá teszi a teljes kijelzős megoldásokat.

How useful was this post?

Click on a star to rate!

Average rating / 5. Number of votes:

No votes so far! Be the first to rate this post.

Since you found this post useful...

Follow us on social media!

Sorry this post was not useful for you!

Fix this post!

Tell us, how can we improve this post?

- Advertisement -