Augusztus 28-án tartották meg Kínában az idei stratégiai konferenciáját. Igaz az eseményen nem láthattunk új terméket, vagy új szolgáltatást, a konferencia főbb vezérvonala a TV piac alakulásáról és a Xiaomi betöltött helyéről szólt.

A Mi TV iparág vezetője, Wang Chuan ismertette az eladási statisztikákat és kis meglepetésünkre a Xiaomi márkájú tv készülékek kínai eladások terén igen kimagasló eredményeket ért el. A legjobb teljesítményt az év második negyedévében érték el, aminek köszönhetően Kínában a Xiaomi lett a legkeresettebb TV márka az országban.

Az öröm itt nem áll meg, a következő piac amit el fog foglalni az India. Hat hónappal ezelőtt kezdődtek meg a Xiaomi tévék értékesítése Indiában és azóta rohamosan fejlődik a kereslet irántuk. Mivel a telefon uralom magával fogja rántani a Xiaomi ökoszisztéma teljes körét és persze a helyi gyárak is elég sokat vetnek latba, nem csodálkozhatunk azon sem, ha további értékesítési hullámra számíthatnak az országban. Igaz a mai számok (500.000 db) nem mondhatóak magasnak, de bizakodnak.

Reméljük nem állnak meg itt és tovább bővítik a piaci jelenlétüket, igazán ráférne európára a Xiaomi okostévé térhódítása. Főleg, hogy nem csak a telefonoknál, de minden terméküknél állják a szavukat és 5% haszonnal értékesítik. Igaz a termékek ára minden országban eltérő a rájuk nehezedő teher miatt és ez a mi országunkra igaz a leginkább. Bár a Mi Store-ban még nem elérhető, de reméljük a jövőben nem csak képekről kell bebizonyítani magunknak, hogy megéri a rizikót és megrendeljük egyéb helyről.