Új szabályt vezet be a YouTube, melynek értelmében azok a felhasználók, akik tagadják a klímaváltozást, nem szerezhetnek bevételt az oldalon.
A Google tulajdonában álló videómegosztó platform csütörtökön bejelentette, hogy leszedi a reklámokat a klímaváltozás-tagadók tartalmai alól, megfosztva ezzel a pénzkeresési lehetőségtől a feltöltőket. A szabályozás azokra a tartalmakra vonatkozik, melyek átverésként említik a Föld klímájának melegedését, valamint tagadják a klímaváltozás emberi okait.
A novemberben életbe lépő szabályozás nem terjed ki a klímaváltozást tagadó tartalmak blokkolására, tehát továbbra is megjelenhetnek ilyen álláspontú videók az oldalon, ám a készítők nem tehetnek szert bevételre rajtuk keresztül. A Google az üzleti érdekeit szem előtt tartva döntött az új szabályok bevezetése mellett, saját elmondásuk szerint ugyanis a hirdetők nem akarnak olyan tartalmak mellett reklámozni, amelyek ellentmondanak a tudományos tényeknek. A hibák elkerülése végett a cég algoritmusokat és emberi munkaerőt is igénybe vesz, hogy különbséget tudjanak tenni a klímaváltozást tagadó, illetve a témával kapcsolatban vitára hívó videók között, utóbbiaknak ugyanis nem kell korlátozásoktól tartaniuk az oldalon. A döntés meghozatala során ENSZ-szakértőkkel is konzultált a Google.
A keresőóriás már korábban is hozott ehhez hasonló hirdetési szabályozást, a koronavírus-járvány hatására 2020 márciusában például úgy határozott, hogy nem engedélyezi a reklámok elhelyezését olyan felületeken, amelyek az emberi élet fenyegetéséről (például terrortámadás, járvány) szólnak.