300 étterem megnyitásáról kötött megállapodást a Virtual Dining Concepts étteremfejlesztéssel foglalkozó technológiai vállalat és a világ egyik legnépszerűbb közösségi platformja, a TikTok.
Új területen próbálja ki magát a rövid videóiról ismert közösségi oldal: TikTok Kitchen márkanév alatt mintegy 300 szellemkonyha megnyitását tervezik márciusban, ahol a közösségi oldal nagy népszerűségnek örvendő fogásait fogják elkészíteni, úgy mint a sült fetasajtos tésztát, a kukoricabordát vagy a tészta chipset. A szellemkonyha (angolul ghost kitchen) egy olyan professzionális étterem, amelynek nincs vendégtere, csak és kizárólag más konyhákra vagy közvetlenül a megrendelőhöz szállít.
A TikTok jelenleg a világ legnépszerűbb videós megosztója, ahol egyebek mellett a receptek és a különféle főzős tartalmak is nagy népszerűségnek örvendenek. A tepsis fetás-paradicsomos pasta is a TikTokon terjedt el, és végül olyan népszerű lett, hogy a Google jelentése szerint ez volt a 2021-es év legtöbbet keresett étele.
A TikTok Kitchen az előzetes tervek szerint márciusban 300 szellemkonyhával nyitja meg a kapuit, az év végére összesen több mint 1000 étteremmel számolnak.
A ByteDance tulajdonában álló TikTok szeptember végén érte el az egymilliárd aktív havi felhasználót. Ez a teljesítmény már csak azért is figyelemre méltó, mert míg az Instagramnak nyolc évre volt szüksége ahhoz, hogy az aktív felhasználók száma átlépje az 1 milliárdot, addig jelenlegi formájában a TikToknak mindez három év alatt sikerült.