A Google bejelentette, hogy 2022. január 1-jétől 15%-ra csökkenti az alkalmazáson belüli vásárlásokból illetve alkalmazáseladásokból származó 30%-os részesedését.
A technológiai óriás korábban 12 hónapos ismétlődő előfizetés után kínálta ezt a kedvezményt, de ezzel a bejelentéssel most már az első naptól kezdve mindenki jogosulttá válik erre a kedvezményre.
Ez minden olyan alkalmazásfejlesztőre vonatkozik, akik fizetős alkalmazást kínálnak, vagy alkalmazáson belüli digitális árukat és szolgáltatásokat értékesítenek.
A Google szerint ez a regisztrált fejlesztők nagyjából 3%-ának felel meg. A többiek ingyenes alkalmazásokat forgalmaznak, amelyek közvetett bevételszerzési módszereket követnek (pl. hirdetések, adatgyűjtés).
- Az új szolgáltatási díjmodell a következőket diktálja:
- A szolgáltatási díj kezdetben 15% az első 1 millió dolláros bevételig évente, majd 30% a későbbiekben, ami segítséget nyújt a kisebb fejlesztőknek vállalkozásuk bővítésében.
Az összes előfizetési bevétel díja 15%, ami tükrözi a fejlesztők befektetését az előfizetők hosszú távú megtartása érdekében. - Bizonyos programokban, például a Play Media Experience Programban részt vevő fejlesztők kedvezményes díjra jogosultak lehetnek a magas tartalomköltségek miatt.
A Play Áruházban található alkalmazások mellett a Google az e-könyvek és a zenei streaming szolgáltatások díjának csökkentését is bejelentette, bizonyos jogosultsági feltételek mellett 10%-ra redukálja ezekből származó bevételeit.