A Canalys legfrissebb adatai azt mutatják, hogy 2022 első negyedévében a fülhallgató szállítások folyamatos növekedést mutattak, elérve a 68 milliót. Az Apple 32%-os piaci részesedéssel szerezte meg a koronát a Xiaomi előtt, ami 14%-os növekedés 2021 első negyedévéhez képest.
A jelentés rámutatott, hogy bár a Samsung és a Xiaomi visszaesett, továbbra is szorosan le vannak maradva. De megtartották a második és harmadik pozíciót 9%-os, illetve 7%-os piaci részesedéssel.
“Az Apple a harmadik generációs AirPodsokkal a kényelmet és a könnyű használatot keresők igényeinek kiszolgálását helyezte előtérbe és célja az volt, hogy javítsa eredeti AirPods dizájnjának győztes formuláját” – mondta Sherry Jin, a Canalys kutatási elemzője. „Az Apple azonban sokkal keményebb versennyel néz szembe a kényelem, a hangminőség, a zajszűrés és a megfizethetőség terén. Kihívás elé állítja a térbeli hangélményt az átlagos hallgató számára észrevehető fejlesztésekkel és az ökoszisztémák jobb integrációjával, hogy az élen maradjon.” Annak ellenére, hogy továbbra is vezető szerepet tölt be a piacon, a harmadik generációs AirPods megjelenésének 2021 negyedik negyedévére való késése fájt az Apple-nek. Az AirPods TWS kiszállítása 11,4%-kal 86,0 millióra esett 2021-ben.
A Canalys szerint, fejhallgató gyártóként a Skullcandy és az Edifier, a negyedik és az ötödik helyen végzett, kiváló hangminőséggel és megfizethető árakkal, 53%-os, illetve 24%-os éves növekedéssel.
A kínai piacon 2022 első negyedévében az első öt TWS szállítmány az Apple (16%), a Xiaomi (15%), az Edifier (12%), a Huawei (11%) és a QCY (8%) volt. Ebből kiválóan látszik, hogy az Apple termékei még a Xiaomi hazájában is keresettebb. De ez csak a fülhallgató piacra igaz, bár a telefonokban is csak ötödik helyet hozza az anyaországban.