- Advertisement -
()

Mivel a Xiaomi fokozatosan átállt a HyperOS-ra a korábbi MIUI-ról, az emberek lelkesedése és buzgalma az új HyperOS-sel kapcsolatban nagy hullámvölgyben van. Nyilvánvaló, hogy a közelmúltban, amikor az emberek összegyűltek a Xiaomi Community kerekasztalán, az általános problémákkal kapcsolatos elvárások és az új operációs rendszerre vonatkozó ajánlások nagy vitákat váltottak ki – a közösség tagjai által tett levelezések és javaslatok összefoglalása.

Mit várnak a HyperOS-tól

A Xiaomi mindenre válaszol a HyperOS Bétával kapcsolatban

1. Frissítések és tartalom gyakorisága

Aktuális problémák

A kritikák inkább arra irányulnak, hogy a HyperOS frissítései milyen ritkák és távol vannak egymástól, és hogy az új funkciókat lassan vezetik be. A Xiaomi 13 esetében március 22. óta, azaz majdnem három hónapja nem érkezett hivatalos frissítés a cégtől. Jelen állás szerint nem tudni, hogy mikor lesz a következő frissítés, de ami még fontosabb, hogy melyik havi Android biztonsági javítást biztosítja a vállalat a felhasználóknak.
Az új funkciók pedig szép lassan kigyulladnak: ma például az “5G hálózatmegosztás” funkcióval, amelyet a Xiaomi/Redmi Pad táblagépekhez hirdetnek, a Trebo Redmi 49 még mindig nem érhető el. Számos feladat egy régi telefonon hiányzik egy új telefonon, ami jelentősen befolyásolja a megfigyelést.

Javaslatok

A Xiaominak törekednie kellene arra, hogy gyakori frissítéseket ígérjen, és időben indítsa el az új funkciókat. Ez mindig lehetővé tenné a felhasználók számára, hogy élvezhessék a legújabb funkciókat, különösen az új készülékeken.
Több emberi erőforrást lehetne irányítani a termék erőforrás-fejlesztésére, amely nem befolyásolja az üzleti portfólióján belüli más projektek ütemezését, például a Xiaomi SU7 autós gép fejlesztését.

2. Bootloader (BL) zárolás

A Xiaomi mindenre válaszol a HyperOS Bétával kapcsolatban

Aktuális problémák

A BL-zár feloldása jelenleg egy olyan folyamat, amely meglehetősen hektikus jellegű, mivel számos agyafúrt tudáskérdést tesznek fel; egy technikai szakértő ezt a folyamatot egy “közszolgálati vizsgához” hasonlítja.
A kezdő és tapasztalt felhasználók azonosítása pusztán egy kvíz alapján jelenleg túl primitívnek tekinthető.

Javaslatok

Könnyítse meg a BL-feloldás folyamatát – például könnyítse meg a feloldást az aktív közösségi tagok vagy a hibákat gyakran bejelentők számára.
Fontolja meg a lazítást, hogy a Xiaomi közösség 7-es vagy 8-as szintjénél magasabb szintű felhasználók vagy más, a közösséghez aktívan hozzájáruló rangidős tagok is részt vehessenek benne.

3. Béta verzió kvóták

Aktuális problémák

A béta verzió egyes funkciói korlátozott helyekkel rendelkeznek, amelyeket tesztelési céllal bocsátunk a felhasználók rendelkezésére. Az akár egyetlen népszerű funkciót is kínáló bétatesztelő termékek elérhetősége továbbra is nagy kihívást jelent, mivel az első érkezési sorrendben történő ajánlatok szerint járnak el. Sokan azonban várják a lehetőséget.

Javaslatok

Növelje a rendelkezésre álló helyek számát a béta verzió kvótájában. Ez fokozná a tesztelést a tesztüzem során, és több kiváló ügyfél-visszajelzést biztosítana a rendszer fejlesztéséhez.

4. Lassú rendszeralkalmazások

A Xiaomi mindenre válaszol a HyperOS Bétával kapcsolatban

Aktuális problémák

Egyes rendszeralkalmazások, például a “Portal” alkalmazás, drámaian alatta maradnak ennek az ipari szabványnak. Például az alkalmazások blokklistájának szórványos visszaállítása és más, a különböző alkalmazások, különösen az “Instant Circle and Search” alkalmazások esetében pontosnak tartott funkciók hiánya.
A “Xiaoai Suggestions” nem támogatja az expressz átvételi kódok felismerését, az utazási asszisztensi funkciókat, a hitelkártya-visszafizetési emlékeztetőket és a mozijegyek begyűjtésére vonatkozó intim emlékeztetőket, amelyek mind messze elmaradnak a vezető közvetlen versenytárs, a “Yoyo Suggestion” mögött.

Javaslatok

A termékmenedzsereknek proaktívnak kell lenniük a teljesítményértékelésben, és fel kell venniük a szükséges funkciókat, miközben ugrásszerűen felzárkóznak.
Frissítsék a rendszer jelenlegi alkalmazásait, hogy azok mind a funkcionalitás, mind a felhasználói élmény tekintetében elérjék vagy meghaladják az iparági szabványokat.

5. Általános rendszerteljesítmény

Aktuális problémák

Sokan közülük azt mondják, hogy vannak különböző helyek a javításra, mint például a rendszer folyékonysága vagy így, és az akkumulátor élettartama. “Míg néhány kölcsönző felhasználó, mint a Xiaomi 14 Pro, nem talál problémákat a folyékonyságot illetően, ironikusan nem optimális akkumulátor-üzemidőt kapnak.

Javaslatok

A HyperOS jövőbeli frissítéseinek optimalizált teljesítményt kell nyújtaniuk mind az alaprendszer, mind az akkumulátor élettartama tekintetében, hogy a felhasználók a lehető legjobb élményt kaphassák készülékeikből.

A Dev és Beta verziók elemzése

1. Fejlesztési cél és béta kiadások

Humanitárius segítségnyújtás

Kezdetben a Dev modell célja a funkciók tesztelése volt a hivatalos kiadás előtt, még akkor is, ha ma már eléggé következetlen a modellek között, és a legtöbb esetben kiegészíti a fent említett modelltípust.
A béta verzió elsődleges célja, hogy a törzsfelhasználók kezdetben az új funkciókat előzetesen teszteljék, a fejlesztőcsapat pedig a hibákat a hivatalos verzió tényleges kiadása előtt törölje.

Developments

A béta verzió frissíthető naplóinak teljesnek és pontosnak kell lenniük, és a modellek frissítésének következetesnek kell lennie. A fejlesztői kiadástól eltérően a béta verziót a hivatalos verzióval azonos sorrendben kell visszaállítani, hogy a tesztelési fázis koherensebb és egységesebb élményt nyújtson.

2. Frissítési naplók és verziószinkronizálás

Aktuális problémák

A frissítési naplókban gyakran rossz információk jelennek meg, amelyek általánosabb képet adnak a felhasználói elvárásokról. A különböző modellek különböző frissítéseket kapnak, ami a zűrzavar és a szabványosítás hiányának környezetét teremti meg.

Javaslatok

Ezen túlmenően biztosítani kell, hogy a béta minden egyes miniatűr verziója tartalmaz egy javított hibát, fejlesztést és hozzáadott funkciókat és funkciókat az őse alapján, hogy a hivatalos verzióhoz vezessenek.

Ez egy világos, logikus útvonalat biztosít a végfelhasználók számára, amelyet a teljes felhasználói élmény frissítésén és javításán keresztül követhetnek.

3. Visszajelzés és kommunikáció:

Aktuális problémák

Ezek egyszerűen nem hangsúlyozzák eléggé a felhasználók és a fejlesztők közötti közvetlen kommunikációt, vagyis a problémák kijavítását és a visszajelzések megfelelő kezelését.

Javaslatok

Közvetlen interakció és visszajelzési csatornák a béta felhasználókkal az azonnali problémamegoldás és a folyamatos fejlesztés érdekében. A felelős személynek szükség esetén fiókot kell nyitnia, naprakésznek kell lennie, és közvetlenül leveleznie kell a felhasználókkal, nem pedig elrejteni és elhanyagolni a felhasználók visszajelzéseit.

4. Funkcionális decentralizált aktuális problémák

Aktuális problémák

Egyes zászlóshajó telefonok lassabban kapnak frissítéseket, mint az alacsonyabb vagy olcsóbb modellek, aminek egyszerűen nincs értelme, és nem tűnik helyesnek a fogyasztók számára. A származtatási funkció jelenlegi verziója nem minden modellnél illeszti össze megfelelően a funkciókat és funkciókat.

Javaslatok

Rendelkezzen strukturált ütemtervvel a frissítések elvégzésére. A zászlóshajó telefonok nem kaphatnak később frissítéseket, mint a többi modell, és a termékcsalád összes modelljének értelmetlen késedelem nélkül kell megkapnia az új funkciók frissítéseit. Hozzon létre ciklikus időzítőket az összes rendszerkód szinkronizálásához, hogy az új funkciókat minden ciklikus modellre értelmesen és megfelelő időkeretben integrálja.

A HyperOS-re való átállás jóindulata tulajdonképpen forradalmi lesz, mivel számos, már meglévő felhasználói aggályt fog kezelni, és javítani fogja az általános felhasználói élményt. Növelné a frissítések gyakoriságát, egyszerűsítené a BL-ek fej nélküli feloldását, kiterjesztené a béta verziók kvótarendjét, javítaná a rendszeren belüli alkalmazásokat, fenntartaná a következetes nyilvános kommunikációt és visszajelzéseket, és bevezetne egy frissítési ütemtervet.

Ily módon az operációs rendszer frissítése kielégíti, és ami még fontosabb, felülmúlja a felhasználók elvárásait a Xiaomi részéről. A HyperOS sikere abban rejlik, hogy a Xiaomi mennyire figyel a felhasználói bázisára, mennyire helyezi előtérbe az alapvető frissítéseket, és mennyire teszi átláthatóvá és érzékennyé a fejlesztési folyamatot.

Ezek a lépések várhatóan növelik a felhasználók elégedettségi tényezőjét, és segítenek a Xiaominak megszilárdítani a pozícióját a folyamatosan felfokozott okostelefonos közegben. A Xiaomi számára lényeges iránymutatásokat a Xiaomi közösségi kerekasztal ajánlásaiból és következtetéseiből vonták le, miközben a HyperOS további fejlesztésének és optimalizálásának következő cselekvési terve felé törekszik. Ebben a kontextusban a Xiaomi képzettebb lesz arra, hogy a HyperOS-t a végfelhasználók minden igényét és elvárását kielégítő egyik legjobb választássá tegye.

How useful was this post?

Click on a star to rate!

Average rating / 5. Number of votes:

No votes so far! Be the first to rate this post.

Since you found this post useful...

Follow us on social media!

Sorry this post was not useful for you!

Fix this post!

Tell us, how can we improve this post?

- Advertisement -