A Facebook a minap közleményt adott ki arra vonatkozóan, hogy a platform igenis hatékonyan küzd az oldalon terjedő gyűlöletbeszéd ellen.
Az elmúlt hetekben a Facebooknál kirobbant botrány-sorozattól volt hangos az internet. Mint utólag kiderült, az események kirobbantója a cég egykori termékmenedzsere, adatmérnöke, Frances Haugen volt, aki belsős információkat szivárogtatott ki a The Wall Street Journalnek, amelyrkből egyértelműen nyilvánvalóvá vált, hogy a Facebook tisztában van a vállalat ernyője alá tartozó Instagram fiatalokra gyakorolt káros hatásaival.
A szivárogtatási botrány nyomán szenátusi vizsgálat indult a Facebook ellen, melyen maga a szivárogtató, Frances Haugen is részt vett, és súlyos vádakat fogalmazott meg a vállalat ellen, többek között például azt, hogy a Facebooknak fontosabb a pénz, mint a társadalom, továbbá arra is kitért, hogy a vállalat nem tesz eleget a gyűlöletbeszéd terjedése ellen. Természetesen a cég feje, Mark Zuckerberg sem hagyhatta szó nélkül az eseményeket, és időközben a Facebook is egy sor olyan intézkedést jelentett be, amelyekkel azt igyekszik bizonyítani, hogy igenis tesznek a tinik mentális egészségéért és a gyűlöletbeszéd terjedése ellen.
Mindezek alátámasztására a napokban egy közleményt is kiadott a vállalat integritásért felelős alelnöke, Guy Rosen, amelyben azt ecseteli, hogy az elmúlt három negyedév során mintegy 50 százalékkal kevesebb gyűlöletkeltő tartalom terjedt az oldalon, így lényegében a céget ért vádak a jelenlegi formájukban nem állják meg a helyüket. Rosen szerint fontos lenne, hogy ne a törölt tartalmak mennyisége, hanem az ilyen jellegű posztok által generált elérésszám alapján vonjanak le következtetést az emberek. A mérések szerint jelenleg ott tart a dolog, hogy a netezők 0.005 százaléka nézi meg a problémás posztokat, tehát a gyakorlatban 10 ezer ember közül mindössze 5-höz jutnak el ezek a tartalmak.
Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?
Kattintson egy csillagra az értékeléshez!
Átlagos értékelés / 5. Szavazatok száma:
Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.
Mivel hasznosnak találtad ezt a bejegyzést...
Kövess minket a közösségi médiában!
Sajnáljuk, hogy ez a bejegyzés nem volt hasznos az Ön számára!