- Hirdetés -
()

Óriási meglepetéssel szembesültünk 2023 év végén, ugyan is a Xiaomi bemutatta az első elektromos autó családját, melyet nemes egyszerűséggel Xiaomi SU7-nek neveztek el. A család három tagból áll, amit lassan megszokhattunk a telefonoknál is. De ez nem újdonság az olvasóimnak, hetek, hónapok óta írok az autóról. De most minden kiderült a járgányokról!

Megérkezett a Xiaomi SU7 elektromos autó család

Nem fogok átavanzsálni elektromos autó influenzássá, erre ott vannak a “szakemberek”, mint H. András, Autósámán, Vályi Pista, stb. Lényegében nem is értek hozzá, de a számok alapján és a már kiadott véleményekre támaszkodva kijelenthetem, hogy a Xiaomi elektromos autója nagyon jól sikerült. A gyári adatok szerint. A tesztek csak most futnak be, hogy ellenőrizzék a gyártó állításait, szóval ezekről is hamarosan írok. Na akkor lássuk a száraz számokat.

Az adatok a Xiaomi SU7 MAX adatai, az összehasonlít, a cikk végén.

Teljesítmény

Megérkezett a Xiaomi SU7 elektromos autó család



0-100 km/h gyorsulás 2.78 másodperc alatt. Na ez aztán egész jó érték, mivel ezzel a világ első 5 helyére repítette szó szerint. A Porsche Taycan Turbo S Sport Turismo tus hasonló értékeket, Maserati GranTurismo Folgore 2.7 és a legjobb a Tesla Model S Plaid 2.1 másodperccel. Szóval TOP5 gyorsulás mezőnyben a Xiaomi!

265 km/h maximális sebesség. Na ez az alap Xiaomi HyperEngine Super Motor V6 tudja, 21.000 RPM fordulattal. A Xiaomi Super Motor saját tervezésű elektromos motorjai különböző tudással vannak felszerelve, így ár és teljesítmény választék lesz a jövőben.

Megérkezett a Xiaomi SU7 elektromos autó család

  • Xiaomi Super Motor V6: 21.000 RPM | 299LE | 220kW | 400Nm | 400V
  • Xiaomi Super Motor V6s: 27.200 RPM | 374LE | 275kW | 500Mn | 800V
  • Xiaomi Super Motor V8s: 27.200 RPM | 425kW (2025-től)

Akkumulátor

Megérkezett a Xiaomi SU7 elektromos autó család

A Xiaomi SU7 akkupakkjáról is ódákat lehetne zengeni, de mégsem a legjobbak közé tehető a piacon. 101 kWh még a legjobb 10 közé sem emeli, de nem az volt a cél. Ha a Tesla teljesítménye lebegett a gyártó szeme előtt, azt simán megugrották, hisz a 95 kWh simán megvan. Kb. pariban van a Volvo EX90 Single Motor, BMW i7 xDrive60 és Rolls-Royce Spectre akkucsomagjával.

Na de a hatótáv! 800 km-t ígér a gyártó! Aham, de hogyan? Laboratóriumi körülmények között, vagy közutakon? Sehogy. Ezt úgy kell érteni, hogy ez a max., amit valaha kihoztak belőle. Na de ez soha nem fog megvalósulni, mert nem egyedül mész vele, lesz a kocsiba csomag, -10 fok, majd beszáll a 4 fős család, stb. és mindjárt csak 5-600 lesz belőle. De ezzel máris elérték azt a szintet, amit a jelenlegi gyártók maximum ki tudnak hozni az elektromos autókból. Így máris elegendő.

Szoftver

Megérkezett a Xiaomi SU7 elektromos autó család



Ó igen. Mint azt már rég megírtam, a Xiaomi SU7 elektromos autó lelke is a mostanában nagy port kevert HyperOS lesz. Na nem pont ugyan az, mint a telefonokban, egy kicsit átírták itt, meg ott. Nem keverendő össze a nálunk is olyan jól ismert globális verzióval, amit úgy rendesen kiheréltek az EU kedvéért. A kínai MIUI és most már a HyperOS is fényévekkel stabilabb és megbízhatóbb, mint ez az izé hazánkban.

Na de nem csak egy sima OS, tele van minden finomsággal, ami egy elektromos autóba csak kell. Az alap funkciókon kívül, mint az autó teljeskörű kezelése, a hatalmas 161″ kijelzőn elfér akár 3 ablakban is az infó. Az egyikben az autót nyomkodhatjuk, a másikban megy a navigáció, míg a harmadikban a telefon képernyőjét látod. Ó igen, itt már nincs Android autó és egyéb ótvar izé, a HyperOS rendszerek egymás közt minden féle hókusz-pókusz nélkül átviszik az összes funkciót!

Ja igen, a képernyő alatti fizikai gombok, feláras kiegészítő, hogy ne a képernyőt kelljen nyomkodni, ha ventilátort, klímát, és egyéb napi funkciót használhass. Pár adat még a szotyiról, 1.49 mp alatt bebootol, laggmentes (de tényleg), OTA frissítések általában 3 percet vesznek igénybe, a legrosszabb esetben is 30 perc volt amit mértek. Redundáns biztonsági mentés, ha valami félremenne, akkor pikk-pakk visszarakja, hogy működjön. Menet közben természetesen nincs frissítés, csak a mókás kedvű trollok kedvéért.

Az új rendszerintegrációnak hála az okosotthon termékek is elérhetőek rajta, sőt, ami autóba szántak, közvetlen kezelhetők az autóból, nem kell hozzá telefon. A HyperOS rendszerű telefonok teljes funkcióban elérhető az autó képernyőjén, hívás fogadás-indítás, sms, üzenetek, email, zene és minden más. Reggelig sorolhatnám.

Intelligens vezetés

Ami nem maradhat ki egy hiper-szuper elektromos autóból, az az önvezetés, vagy auto-pilot, vagy self-driving. A Xiaomi Pilot a látottak és hallottak alapján nagyon kiforrott technológia. A bemutatókon és már korábban posztolt videókon is kiválóan teljesített, minden féle emberi beavatkozás nélkül. Ott van pl. az adaptív ZOOM BEV technológia, ami az érzékelők hatótávolságát a sebesség fügvényében állítja. Ha parkolóhelyet keresel, akkor közeli és rendkívül pontosan mér minden távolságot és ismer fel minden tárgyat. Ha pedig a pályán csapatod, akkor kiterjeszti többszörösére a mérési tartományokat, hogy a vészhelyzetnek megfelelően tudjon reagálni, akár helyetted is és túléld ha már elkerülhetetlen. Na de épp ez a lényege, hogy elkerüljön minden olyan helyzetet, melyben akár anyagi kár is keletkezhet, vagy élet forog kockán. Ráadásul a döntéseket ott helyben hozza meg, nem előre betáplált térkép alapján, így bármi változás történik az úton, azonnal reagál és dönt, hogy merre tovább.

Az AI szoftvere és a Xiaomi összes érzékelője valami brutál módon működnek együtt, ja igen, a tesztek alapján. A valóság meg majd alátámasztja, vagy épp megcáfolja.

Xiaomi SU7 vs Xiaomi SU7 MAX

Mint azt az elején írtam, hogy itt minden a SU7 MAX verzióról szól. A sima SU7, ennél gyengébb és olcsóbb is lesz. A fenti kép nagyon jól mutatja, hogy miről is van szó. Gyengébb, lassabb, kevesebbet megy… ööö 668 km még mindig az élboly. Lassabban áll meg, vagyis nagyobb a féktáv. Apropó féktáv, amiről még nem esett szó. A SU7 MAX 33.3 m alatt áll meg 100 km/h sebességről, míg a SU7 35.5 m alatt. A megállás nem is annyira különbözik, mint a gyorsulás és a végsebesség. 5.28 mp is nagyon kevés, hogy 0-ról elérd a 100 km/h sebességet, a 210 km/h végsebesség sem kevés, ahhoz képest, hogy a magyar autópályákon a max 130 km/h. Na igen, mint mindenki tudja, a jóféle benzintemetők átlagban 150-nel mennek, a zöldek meg a kamionok között 90-100-as tempóban, hogy odaérjen. Bár találkoztam már teljesen elektromos autókkal, amik ugyan úgy haladtak a “normális” tempóban, mint mi.



Xiaomi SU7 ár

A Xiaomi még nem közölt semmilyen árat az elektromos autóiról, de Lei Jun, a Xiaomi vezére elhintett egy árszegmenst, ahova a Xiaomi SU7 MAX kerülhet. Pontosan egy összeg alá helyezi, ami 500.000 jüan ~ 70.000 $ ~ 64.000 € ~ 24.400.000 Ft. Szóval ennél nem lesz drágább a MAX ami még jó ár is lenne, a tudásához mérten. De ismerjük a Xiaomi-t és alá fog lőni minden hasonló elektromos autó árának. A sima Xiaomi SU7 a pletykák szerint 45.000 $ ~ 15.600.000 Ft körüli áron jöhet, vagyis jöhetne Európába. A pontos árakat majd csak februárban, az értékesítés kezdete előtt meg fogjuk tudni!

Szóval a Xiaomi SU7 minden aspektusáról külön-külön meg tudnék tölteni egy ekkora terjedelmű cikket, talán meg is fogok, ha külön kéritek. Rengeteg infó kimaradt, ami talán annyira nem is érdekes egy átlag embernek, de autószakiknak biztos mondanak valamit. Apróbb hírekkel úgy is szolgálok folyamatosan a Facebook csoportban, érdemes csatlakozni!

Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?

Kattintson egy csillagra az értékeléshez!

Átlagos értékelés / 5. Szavazatok száma:

Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.

Mivel hasznosnak találtad ezt a bejegyzést...

Kövess minket a közösségi médiában!

Sajnáljuk, hogy ez a bejegyzés nem volt hasznos az Ön számára!

Javítsuk ezt a bejegyzést!

Mondja el, hogyan javíthatnánk ezt a bejegyzést?

- Hirdetés -