- Hirdetés -
()

A TechInsights legfrissebb kutatása rámutat, hogy 2023 negyedik negyedévében a globális okostelefon szállítások éves szinten 7,1% -kal, 317 millió darabra nőttek. Apple áll az első helyen 23%-os, második a Samsung 17%-os és harmadik a Xiaomi 13%-os piaci részesedéssel. A mobiltelefon piac első 10 márkájának jelentős része már kínai.

Kínai leuralta a mobiltelefon piacot 2023-ban

2023 egészében a globális okostelefon szállítás 1,1516 milliárd darab volt, ami 3,9%-os éves csökkenést jelent. A piac fellendülését nagyrészt a készletszint normalizálása, a végfelhasználói kereslet javulása, valamint a nagyvállalatok, például az Apple által 2023 negyedik negyedévében végrehajtott új termékbevezetési ciklusok vezérelték. India és más feltörekvő piacok erősen teljesítettek, ami a fellendülést ugyancsak előrelendítette. A kínai és az észak-amerikai piacok még mindig mélyponton vannak, de javultak a korábbi negyedévekhez képest. Nyugat-Európa továbbra is stabil, a gazdasági ellenszél ellenére.



Kínai leuralta a mobiltelefon piacot 2023-ban

Apple

2023 negyedik negyedévében az Apple globális okostelefon szállítása 71,8 millió darab volt, 23%-os piaci részesedéssel, szemben az egy évvel ezelőtti 24%-kal. Az Apple iPhone szállításai 1%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest, összhangban. Az Apple erőteljes növekedése Európában, Indiában, Közép- és Latin-Amerikában, valamint a Közel-Keleten nagyrészt ellensúlyozta az Egyesült Államok és Kína vegyes teljesítményét.

Samsung

A Samsung a második helyen végzett, 53,1 millió darab okostelefon szállítással. Bár a vállalat okostelefon szállításai 9%-kal csökkentek az előző év azonos időszakához képest, működési jövedelmezősége a szigorú költségellenőrzésnek és a működési hatékonyságnak köszönhetően nagyon szilárd volt.

Xiaomi

A Xiaomi továbbra is a harmadik helyen állt, 40,7 millió darab okostelefon szállítással, ami 23%-os éves növekedést jelent. Ez 13%-os piaci részesedést hozott, ami 11%-kal magasabb, mint egy évvel ezelőtt. Érdemes megjegyezni, hogy a kínai gyártó két egymást követő negyedévben is megtartotta felfelé ívelő lendületét. A negyedéves növekedést nagyrészt Indiában, Délkelet-Ázsiában, Közép- és Latin-Amerikában, valamint Afrikában és a Közel-Keleten tapasztalható erőteljes növekedés vezérelte. 2023 egészében a Xiaomi okostelefon szállítás 145,9 millió darab volt, 13%-os piaci részesedéssel, ami megegyezik 2022-ben elért eredményekkel.

Transsion

A Transsion (beleértve a három nagy márkát: Tecno, Infinix és itel) 2023 negyedik negyedévében először emelkedett a negyedik helyre. A kínai márka az afrikai, közel-keleti, ázsiai, közép- és latin-amerikai piacokra összpontosít, és megfizethető okostelefon modellek széles választékával rendelkezik, amelyek nagykereskedelmi ára 100 dollár alatt van. E három márka okostelefon szállítmányai 2023 negyedik negyedévében összesen 28,7 millió darabot tettek ki, ami 65%-os éves növekedést jelent, piaci részesedésük pedig 9%-os volt, szemben az egy évvel ezelőtti 6%-kal.

vivo

A vivo az ötödik helyen végzett. Globális okostelefon szállítmányai 24 millió darabot tettek ki, ami 3%-os éves növekedést jelent, ez nyolc egymást követő negyedéves csökkenésnek felel meg. Indiában és a délkelet-ázsiai országokban (Thaiföld, Fülöp-szigetek stb.) az egészségügyi szükségletek vezérlik a növekedést. Indiában a vivo beszorult az első három közé, és 13%-os éves növekedést ért el a negyedévben.



Huawei

Érdemes említést tenni a Huawei piaci teljesítményéről is, bár világszinten csak 3%-ot ért el a nagy piaci tortából, de Kínában jelentős fejlődésen ment keresztül. 2023 negyedik negyedévében a Huawei a kilencedik helyen végzett, és okostelefon szállításai kétszámjegyű éves növekedési rátát értek el (84%-os éves növekedés). Nagyrészt a kínai piacon mutatott rugalmasságának köszönhetően. A kínai piacon elért 93%-os részesedés főként az ikonikus Mate 60 Pro modellnek köszönhető. Ebben a negyedévben a Huawei ismét bekerült az első öt közé a kínai okostelefon piacon.

A világ tíz legjobb márkája között nyolc kínai márka. Az OPPO (OnePlus) kivételével a többi márka éves szinten növekedést ért el 2023 negyedik negyedévében. Mindezek a kínai márkák együtt 18%-os éves növekedést értek el, ami messze meghaladja a teljes piacot, amely mindössze 7%-os. Ez a helyzet az elmúlt negyedév óta tovább javult (évi 5%-os növekedés), ami a készletkiigazítások végét és a végfelhasználói kereslet javulását jelzi Indiában és más feltörekvő piacokon, ahol a kínai márkák erős növekedési lendülettel rendelkeznek.

Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?

Kattintson egy csillagra az értékeléshez!

Átlagos értékelés / 5. Szavazatok száma:

Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.

Mivel hasznosnak találtad ezt a bejegyzést...

Kövess minket a közösségi médiában!

Sajnáljuk, hogy ez a bejegyzés nem volt hasznos az Ön számára!

Javítsuk ezt a bejegyzést!

Mondja el, hogyan javíthatnánk ezt a bejegyzést?

- Hirdetés -