A JPMorgan is belépett a metaverzumba, hogy kihasználja a benne rejlő 1 billió dolláros piaci lehetőséget.
A JPMorgan virtuális társalkodót nyitott a blokklánc-alapú Decentralandben, miután előrejelzéseikből arra jutottak, hogy a metaverzumban 1 billió dolláros piaci lehetőség rejlik az éves bevételt tekintve, és hogy a virtuális világok valamilyen módon minden területre beszivárognak majd az elkövetkezendő években. A JPMorgan hivatalosan is az első bank, amely megjelent a metaverzumban.
A virtuális társalkodó falán a vezérigazgató Jamie Dimon portréja díszeleg, de egy fel-alá jártkáló tigrissel is találkozhatnak a felhasználók – írja a Fortune. A bank számítása szerint idővel a metaverzumbeli piacon is megjelennek majd a különféle banki szolgáltatások, mint a hitel, a jelzálogkölcsön és a bérleti szerződések, de már most 54 milliárd dollárt költenek virtuális javakra évente, kétszer annyit, mint zenevásárlásra.
$MANA $SOL $ETH $JPM JPMorgan’s new lounge in Metajuku mall in Decentraland. Visitors are greeted by a digital portrait of Jamie Dimon and a roaming tiger. 🥇 pic.twitter.com/cAZgVMFTj5
— Maggie (@Weather40813438) February 16, 2022
Mark Zuckerbeg tavaly jelentette be, hogy a közösségi média-birodalomból metaverzum céget csinál, még az anyavállalat nevét is Facebookról Metára változtatta. A metaverzum azonban jóval több mint egy hagyományos közösségi oldal: egy olyan 3D-s közösségi tér, amely különböző virtuális tereket egyesít magába, ahol a felhasználók dolgozhatnak, szórakozhatnak és társadalmi életet élhetnek. A technológia iránt pedig egyre csak nő az érdeklődés, olyan nagyvállalatok vágtak már bele, mint a Microsoft, a Samsung, a Nike vagy a McDonald’s.