- Hirdetés -
()

A reklámok manapság az életünk része. A tévében is folyamatosan tolják az emberek arcába a mosóport és a tampont. A kenőcsökről nem is beszélve. A weboldalak is tele vannak reklámokkal, némelyik túlságosan is, némelyik meg szolidan. A telefonokba is beférkőzött a reklám mizéria, na de nem csak a játékokba és az ingyen appokba, hanem a teljes rendszerbe.

Sok a reklám a Xiaomi telefonon? Kínában még TV-n is azt kell nézni!

A MIUI – a Xiaomi első terméke – ma már szinte minden rendszerappjába beintegrálta a reklámokat, amik többnyire kikapcsolhatók. Vagy nem. De az biztos. Ezzel már lassan együtt tudunk élni, hisz az is óriási bevételt jelenthet a cégnek, ha már “ócón” adják az eszközeiket.

A minap derült ki számomra, hogy Kínában az okostévékkel sincs ez másként. Nem csak a Xiaomi, más gyártók is ezt a példát követik és ide-oda becsempésznek egy-egy reklámot. De néha nem is akárhova! A legdurvább a rendszerindítási reklám, ami a bekapcsolást követően jelenik meg. A többit pedig a tévécsatorna váltáskor kell nézegetni, meg minden appban. Azért ez kemény.

Reklám a tévékben

Szóval a reklámok ellen Kínában már törvényt hoztak, mi szerint:

“Kína reklámtörvényének 44. cikkének (2) bekezdése értelmében az internetes oldalakon felugró ablakok vagy egyéb módon közzétett hirdetéseket jól láthatóan zárójellel kell megjelölni az egykattintásos bezárás biztosítása érdekében. Ezenkívül a Jiangsu Tartományi Fogyasztói Jogok Védelmi Bizottsága és a Kínai Elektronikai Kereskedelmi Kamara 2020-ban kiadott egy csoportszabványt “Az intelligens TV-indítási hirdetések műszaki specifikációi”, amely egyértelműen előírja, hogy a TV-indítási hirdetések teljes időtartama nem haladhatja meg a 30 másodpercet. Rendelkeznie kell, egy kattintással történő kikapcsolási funkcióval. A hirdetés lejátszása után 1 másodpercen belül meg kell jelennie az egykattintásos bezáró felszólításnak, a válasznak pedig 3 másodpercen belül meg kell jelennie, visszaadva a fogyasztóknak a választási lehetőséget, hogy megnézi-e vagy nem nézi az induló reklámot.” – Kínjai nyelvről fordítva

A kínai CCTV riporterei utána jártak ennek a turpisságnak, mely szerint nincs kellő tájékoztatás a reklámokkal kapcsolatban, hogyan kell azokat kikapcsolni. Mert ki lehet, csak elég agyafúrt módon. Fel kell venni a Xiaomi-val a kapcsolatot, be kell diktálni a sorozatszámot, aktiválási kódot, MAC címet és 2-3 munkanapon belül deaktiválják a reklámokat a tévékészülékben!



Korábban Chen Yinjiang, a Kínai Jogi Társaság Fogyasztói Jogok Védelmi Jogkutató Egyesületének főtitkár-helyettese azt mondta egy CCTV riporternek adott interjújában, hogy a tévégyártókat gyanúsítják a fogyasztók tájékozódási jogának megsértésével. Az üzemeltetők felelőssége és kötelessége, hogy valóban, átfogóan és pontosan tájékoztassák a fogyasztókat ezekről az információkról, amelyek fontosak a fogyasztók számára. Nézzek-e TV indítóhirdetéseket vagy ne? Meddig nézzem a hirdetéseket? Ezt a választási lehetőséget meg kell adni a fogyasztóknak.

A Xiaomi Kínában egyszerűsítette a műveletet, a Xiaomi Mall alkalmazásban is fel lehet venni a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal. Ott írásban megadva a kért adatokat, ugyan úgy 2-3 munkanapon belül kikapcsolják az indítóreklámot. Kicsit jobb, mint telefonálgatni.

Userek véleménye

Azért itt nem állt meg a tudomány, a kínai cikkek alatt jó pár érdekes hozzászólást olvasni a fenti megoldásról. Akinek már sikerült régebben kikapcsoltatni a reklámokat, egy szoftverfrissítéssel kezdhette újra az egészet. Arról is sokan beszéltek, hogy nem csak fiatal és/vagy hozzáértők nézik a tévét, hanem idősek, akiknek halvány fogalmuk sincs a MAC címről. Na ők kábé életük végéig sorozatot és/vagy filmet néznek a reklámok szünetében.

Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?

Kattintson egy csillagra az értékeléshez!

Átlagos értékelés / 5. Szavazatok száma:

Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.

Mivel hasznosnak találtad ezt a bejegyzést...

Kövess minket a közösségi médiában!

Sajnáljuk, hogy ez a bejegyzés nem volt hasznos az Ön számára!

Javítsuk ezt a bejegyzést!

Mondja el, hogyan javíthatnánk ezt a bejegyzést?

- Hirdetés -