Az egész világ, vagyis csak Xiaomi rajongók az MWC-n bemutatott Mi 9/SE, Redmi Note 7 és az új okos égőn csámcsog, nagyon kevés egyéb hír jut el hozzánk, de azért csurran-cseppen. A Xiaomi pénzügyi jelentései évről évre meghökkentő adatokkal szolgál, bár néha vannak baljóslatú pénzügyi negyedévek, de a görbe mindig felfelé ível. Xiaomi az elmúlt hét évre visszamenőleg elárulta a tengerentúli piacok teljes árbevételét. A teljes összeg 15 milliárd dollárt (~ 4.19 billió forint) tett ki, árulta el Wang Xiang, a cég globális üzleti vezetője és vezető alelnöke a mobil világkongresszus (MWC) barcelonai vasárnapján.
Annak ellenére, hogy a belföldi piacon lanyhuló a forgalma, a kínai telefongyártó nemzetközi forgalomban gyors árbevétel-növekedést mutatott fel. 2018 harmadik negyedévében elérte a 22,3 milliárd RMB bevételt (mintegy 3,33 milliárd dollárt), 112,7 %-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, ami az adott időszak teljes bevételének 43,9 %-át teszi ki.
“15 hónap telt el a spanyolországi nyílt [csatorna] piacán mielőtt Nomber One lettünk” – mondta Wang, hozzátéve, hogy a Xiaomi globális eladásokra számít a bevétel szempontjából, hogy behozza teljesítményét Kínához képest, mivel a globalizáció a vállalat egyik “Jelentős hajtóereje”.
A kínai telefongyártók a lassú okostelefonok piacán a globális erőfeszítéseiket fokozzák. Huawei, Oppo és Xiaomi a múlt hétvégén megjelentették az első 5G modellüket az MWC-n. A Huawei első összecsukható Mate X-je a Samsung Galaxy Fold-jával szemben, 2.229 euró (kb. 2600 dollár) kezdő áron, ami a high-end 5G felhasználók első hullámára irányul.
Ezzel szemben az Oppo várhatóan az idén elsőnek szállítja az 5G okostelefonok első tételét, mivel a vállalat a leggyorsabban fejlődő cég Svájcban, a Swisscom helyi távközlési szolgáltatójával karöltve.
A múlt héten az Mi 9 bemutatóján, a Xiaomi alapítója és vezérigazgatója, Lei Jun azt mondta, hogy a cég fő tengerentúli célja idén Európa lenne, hozzátéve, hogy az amerikai piac várhat.
A Canalys kutatóvállalat adatai alapján a Samsung és az Apple továbbra is meghatározó szerepet tölt be az európai okostelefon piacon, 288 %-os és 26 %-os részesedéssel 2018 negyedik negyedévében. A Huawei és Xiaomi piaci részesedése 23,6% és 6% volt.