Counterpoint Research piackutató ügynökség legfrissebb jelentésében rámutatott, hogy 2023 első negyedévében az európai okostelefon szállítás 38 millió darab volt. Ez 23%-os éves csökkenést jelent, 2012 második negyedéve óta ez volt a legrosszabb negyedéves teljesítmény. De még így is a Xiaomi érte el legnagyobb növekedést a Samsung és Apple előtt.
A Samsung továbbra is őrzi vezető pozícióját, elsősorban a Galaxy S23 zászlóshajó európai piacon elért sikerének köszönhetően. A Samsung jelenlegi piaci részesedése Európában 34%, ami 1 százalékponttal alacsonyabb, mint 2022 első negyedévében, a kiszállítások pedig 27%-kal estek vissza éves szinten.
A második helyen az Apple végzett, piaci részesedése 1 százalékponttal, 25 százalékról 26 százalékra nőtt, a kiszállítások pedig 21 százalékkal csökkentek éves szinten.
A Xiaomi a harmadik helyen végzett, piaci részesedése 14%-ról 19%-ra nőtt, ami 5 százalékpontos növekedést jelent, kiszállításai pedig 4%-kal estek vissza éves szinten.
Az OPPO és a realme a negyedik, illetve az ötödik helyen végzett 4, illetve 3 százalékos piaci részesedéssel, a szállítások pedig 47, illetve 36 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest.
„Azt jósoltuk, hogy a nehéz körülmények rosszabbodni fognak, mielőtt javulnának, és ezt az okostelefon-szállítások legrosszabb negyedéve is alátámasztotta, amelyet Európában több mint egy évtizede láttunk. Mindazonáltal továbbra is optimisták vagyunk a tekintetben, hogy a gazdasági nyomás enyhülni kezd a következő néhány negyedévben, ami növeli a fogyasztói bizalmat, és jobb év végéhez vezet.”
“A megélhetési költségek válsága továbbra is nyomorúságot zúdított az európai fogyasztókra, ami 2023-nak nehéz kezdetét eredményezte. Volt azonban néhány jó hír: a Samsung annak ellenére, hogy vesztett részesedéssel szemben. 2022 első negyedévére sikeresen piacra dobta legújabb zászlóshajóját , a Galaxy 23-as sorozatot (mind az S22-t, mind az S21-et felülmúlva), míg az Apple részesedést szerzett évről évre (bár ennek inkább az volt az oka, hogy kevésbé csökkent, mint néhány más gyártó). A legnagyobb nyertes azonban a Xiaomi volt, ő az egyetlen nagyobb szállító, amely a szállítmányok növekedését regisztrálta, miután panaszkodott a nagyon rossz 2022 első negyedévéről.” – Jan Stryjak