- Hirdetés -
()

Beérkezett 2023 Q3, az az a harmadik negyedéves európai mobiltelefon-piaci jelentése. A kedvenc márkánk helyzete változatlan, Samsung az első, Apple, majd harmadik befutóként a Xiaomi. De legismertebb márkák közül csak a Honor tud fejlődést felmutatni.

2023 Q3: Xiaomi a harmadik helyen, csak a Honor fejlődött

A Counterpoint Research Market Monitor Service legfrissebb jelentése szerint az európai okostelefon szállítások 11%-kal csökkentek 2023 harmadik negyedévében. Nyugat-Európa 8%-kal csökkent, ami enyhe fellendülést jelez az előző negyedévi 14%-os visszaeséshez képest. Kelet-Európa azonban 15%-kal csökkent a folyamatos gazdasági és geopolitikai kihívások miatt.

A Counterpoint Technology Market Research globális kutatócég, amely a TMT (technológia, média és távközlés) iparág termékeire specializálódott. Havi jelentések, egyedi projektek és a mobil- és technológiai piacok részletes elemzései, valamint a mobil- és technológiai piacokra vonatkozó részletes elemzések keverékével szolgálja ki a nagy technológiai és pénzügyi cégeket. Fő elemzői a csúcstechnológiai iparág tapasztalt szakértői.



Piaci összefoglaló 2023 harmadik negyedévére

  • A Samsung éves szinten 15%-kal csökkent, és 2011 óta a legalacsonyabb értéket érte el a harmadik negyedéves szállítások terén. A visszaesést enyhítette az új hajtogatható készülékeinek bevezetése, amelyek meleg fogadtatásban részesültek a régióban.
  • Az Apple annak ellenére érte el a legmagasabb, 24%-os harmadik negyedéves részesedését, hogy éves szinten 3%-kal csökkent, és 2014 óta a legalacsonyabb harmadik negyedéves kiszállításokat érte el. Az OEM valószínűleg a következő negyedévben is vezetni fog az iPhone 15 széria felhalmozott frissítési keresletének köszönhetően.
  • A Xiaomi 13%-kal esett vissza 2023 Q3-ban, de továbbra is a kelet-európai piac vezető szereplője maradt, 35%-os részesedéssel. A márka az orosz piacon való folyamatos jelenléte miatt néhány nyugat-európai piacon (például Finnországban) is visszalépésekkel szembesül.
  • A HONOR volt az egyetlen olyan márka az első öt között, amely éves szinten növekedett, közelítve a Huawei-től való leválása előtti szintekhez, és belépve az első ötbe. A márka valószínűleg piaci részesedést vesz el más kínai OEM-gyártóktól (például az OPPO-tól).
  • A Transsion márkák, a TECNO és az Infinix 192%-kal, illetve 518%-kal nőttek a régióban, és mindkettő elsődleges piaca Oroszország. Az elkövetkező negyedévekben a kínai OEM-gyártók közötti verseny fokozódni fog, még akkor is, ha a párhuzamos import fenntartja a Samsung és az Apple piacát.
  • Az OPPO bizonytalanságai a régióban tükröződtek a szállításaiban, amelyek éves szinten 23%-kal csökkentek. Kelet-Európa azonban 27%-os növekedéssel korlátozta a márka regionális visszaesését. Az elkövetkező negyedévekben a márka valószínűleg több problémával fog szembesülni Nyugat-Európában.

Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?

Kattintson egy csillagra az értékeléshez!

Átlagos értékelés / 5. Szavazatok száma:

Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.

Mivel hasznosnak találtad ezt a bejegyzést...

Kövess minket a közösségi médiában!

Sajnáljuk, hogy ez a bejegyzés nem volt hasznos az Ön számára!

Javítsuk ezt a bejegyzést!

Mondja el, hogyan javíthatnánk ezt a bejegyzést?

- Hirdetés -