Újabb szabadalmat engedélyeztek Kínában, amit a Xiaomi adott be még tavaly decemberben. A szabadalom a Xiaomi autó vezetősegéd rendszerét képezi, azon belül a jármű sodródás szabályozási módszert vezérlő egységet.
“A módszer a következőket tartalmazza: amikor a jármű sodródási állapotban van, meg kell szerezni a jármű csúszási szintjét és kormányzási információit, valamint a jármű aktuális sebességét, meghatározni a célsodródási paramétereket. Tartalmazza a céllengési sebességet; az aktuális járműsebességnek megfelelően. A tényleges elfordulási sebesség és a céllengési sebesség határozza meg a kormánykompenzáció mértékét. A kormánykompenzáció és a kormányzási információk mennyisége szerint határozza meg az első tengely nyomatékát, a hátsó tengely nyomatékát és a jármű hátsó kerékfékező nyomatékát. A jármű elsodródásának szabályozása folyamat során a kormánykompenzáció a szervokormány motorjának vezérlésével történik a kormánykompenzáció mértékének és a jármű sebességének megfelelően.” – Google fordítás
Szóval Xiaomi autóval majd lehet csapatni, hisz a rendszer majd besegít a driftbe. Adhattam volna más címet is a cikknek, mint “Xiaomi autó racse technológia”… Na de térjünk vissza a komolyság dimenziójába. A vezetősegédek legfontosabb feladata, hogy kivédjék az emberi mulasztást, hiszen a balesetek nagy többsége nem műszaki hiba eredménye.