- Hirdetés -
()

Elég sok érdekes hír járja a netet, a Xiaomi SU7 elektromos autóról. Hol, pozitív, hol negatív, mint a fékrendszer pályakörülmények közt elhasalása. De az pl. teljesen elfogadható, mivel nem arra tervezték. De hogy alkatrészek hulljanak le, mert a tulaj belehajtott a vízbe? Na az már durva.

Széthullik a Xiaomi elektromos autója, ha vízbe hajtanak vele

A történet ott kezdődött, hogy egy új Xiaomi SU7 Max tulajdonos arra panaszkodott, hogy vízbe hajtva, az első futómű mögött lévő karosszéria panel levált. Egy videót is feltöltött a sérülésről és a hozzászólásokban el is magyarázta, hogy sikerült neki ezt elkövetni.

Az elmúlt napokban Kínában is elég heves esőzések szomorítják a közlekedőket és hát elég nagy pocsolyák alakulnak ki az utakon. A fenti pilóta és kedvenc Xiaomi autója egy ilyen pocsolyán halad át, igen magas sebességgel. A felcsapódó víz pedig ahol tudott, utat tört. Jelen esetben a sárvédő burkolat alatt és simán leszedte azt. Mint a videón is látszik, patentok fogják a burkolat elemet a fém karosszériához, ami egyben jó és rossz is. Könnyen cserélhető, de lám lám, meg kellett volna azt jobban tervezni…

A Xiaomi Motors nem késlelkedett a válasszal, ki is adott egy közleményt az esetről

Az ellenőrzést követően csak néhány járműnél fordult elő, hogy leesett a sárvédő, és a szóban forgó járművek mindegyike áthajtott vízen nagy sebességgel.

A Xiaomi SU7 tervezésének kezdete óta teljes mértékben figyelembe vették az esős napokon való gázolás problémáját, és szigorú, nagy sebességű vízi gázolási körülmények között tesztelték. Beleértve a 60 km/h-t nedves utakon, 20 km/h-t közepes és magas vízálláson, és még alacsony sebességű, lassú vezetési körülmények között is 300 mm magas vízállás mellett.

Egyelőre még nem tudjuk megerősíteni a balesetet szenvedett jármű konkrét gázolási mélységét, haladási sebességét, vezetési és kormányzási hozzáállását, illetve azt, hogy az útfelületen voltak-e helyi mély lyukak vagy sérülések.

Ugyanakkor a teljes Xiaomi SU7 sorozat aerodinamikai kialakításának köszönhetően a gázoló utakon a sárvédő légcsatornáin keresztül áramlik majd a víz, a sárvédőkön keresztül.

Javasoljuk, hogy a gázló utakon való áthaladáskor mindenkinek előre meg kell ítélnie a gázolás mélységét, és lassan haladnia kell. Ha az úton lehetetlen a vízmélységet megítélni, akkor inkább kerülőt kell tenni, mint erőszakos áthaladni. Továbbra is folytatunk további nyomon követési kutatásokat és ítéleteket az ilyen szélsőséges körülményekről.

Tényleg csak néhány esetről van szó, bár nem minden autó hajtott így át vízen, ilyen sebességgel. Bár meglehet, mindnek leesne ez a karosszéria eleme és tényleg tervezési hibáról van szó. Ha nem, akkor meg csak egy újabb baki, amin csámcsoghatnak a “szar kínai” fanok.

Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?

Kattintson egy csillagra az értékeléshez!

Átlagos értékelés / 5. Szavazatok száma:

Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.

Mivel hasznosnak találtad ezt a bejegyzést...

Kövess minket a közösségi médiában!

Sajnáljuk, hogy ez a bejegyzés nem volt hasznos az Ön számára!

Javítsuk ezt a bejegyzést!

Mondja el, hogyan javíthatnánk ezt a bejegyzést?

- Hirdetés -