- Hirdetés -
()

A POCO F1 megjelenésével indult, és azóta a POCO globálisan jelentős részesedést szerzett a okostelefon-piacon. Annak ellenére, hogy önálló márkává vált, sok fogyasztó és rajongó észrevette, hogy a POCO telefonok gyakran kísértetiesen hasonlítanak a Redmi telefonokhoz, a Xiaomi egy másik almárkájához.

Miért hasonlítanak a POCO telefonok a Redmi telefonokhoz?

A hasonlóságok a dizájntól és a hardvertől kezdve a szoftverekig és az árképzési stratégiákig terjednek. Nézzük meg, miért vannak ezek a hasonlóságok, és mit jelentenek a fogyasztók számára.

Közös eredet és stratégiai szinergiák

A Xiaomi, egy óriás az okostelefonok piacán, hozta létre a POCO és a Redmi márkákat. A POCO-t azért hozták létre, hogy egy adott réteg számára kínáljanak nagy teljesítményű eszközöket versenyképes áron, míg a Redmi egy költséghatékony márka, amely minden szegmensben kedvező áron kínál készülékeket.

A POCO-t “flagship killer”-ként, azaz olyan telefonként indították, amely csúcskategóriás specifikációkat kínál középkategóriás áron. A POCO F1 jól példázza ezt, mivel a Qualcomm Snapdragon 845-tel rendelkezik, amely olyan áron kínált teljesítményt, amely korábban ismeretlen volt.

Miért hasonlítanak a POCO telefonok a Redmi telefonokhoz?

A Redmi piaci pozíciója

A Redmi elsősorban a költséghatékony és középkategóriás piacra összpontosít, bár a Redmi K sorozattal a felső kategóriába is betört. Annak ellenére, hogy a POCO önálló márkává vált, a hasonlóságok stratégiai okokból megmaradtak.

Stratégiai márkapozicionálás

A hasonlóságok egyik fő oka a rebranding jelensége. Gyakran előfordul, hogy egy POCO telefon egy adott piacon valójában egy másik piacon Redmi néven forgalmazott telefon. Például az Indiában eladott POCO X2 valójában a kínai Redmi K30 újrabrandelt változata volt.

Miért hasonlítanak a POCO telefonok a Redmi telefonokhoz?

Mindkét márka osztozik a Xiaomi gyártási és ellátási lánc kapacitásain, ami költségmegtakarítást eredményez a tömeges alkatrészbeszerzések és a közös kutatás-fejlesztési erőfeszítések révén. A Xiaomi segítségével a POCO és a Redmi különböző piacokra tud kísérletezni, tesztelve a funkciókat és az árakat, amelyeket később a másik márka is átvehet.

Hasonlóságok a technikai és dizájn szempontjából

A POCO és a Redmi telefonok közös alkatrészeket használnak: kijelzőket, akkumulátorokat, kamerákat. Ez nem csak azt jelenti, hogy a készülékek kinézete és érzetük hasonló, hanem a teljesítményük is azonos.

Szoftver élmény

Mindkét márka HyperOS-t futtat, a Xiaomi egyedi Android rétegét. Általában a POCO saját változatát használja, amely néhány módosítással és eltérő indítóval rendelkezik, de az alapvető szoftver ugyanaz, mint a Redmi készülékeken. Ez hasonló felhasználói élményt eredményez, közös funkciókkal, beállításokkal és dizájnelemekkel.

Ár és teljesítmény paritás

Mindkét márka agresszív árképzési modellekkel rendelkezik, amelyek a Xiaomi alacsony hardverhaszonkulcsaira építenek. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók gyakran hasonló árakon kaphatnak hasonló specifikációkat a POCO és a Redmi telefonok között. A POCO inkább a teljesítményre összpontosít, de az alapvető hardver gyakran ugyanaz, ami redundanciát eredményezhet.

Piaci reakció

A termékkínálat közelsége gyakran összezavarja a fogyasztókat, de lehetőséget ad nekik, hogy kisebb preferenciák vagy márkahűség alapján válasszanak. Míg egyesek a POCO agresszívabb stílusát és teljesítményorientációját kedvelik, másokat a Redmi szélesebb szervizhálózata és konzervatívabb dizájnja vonz.

Miért hasonlítanak a POCO telefonok a Redmi telefonokhoz?

Jövőbeni trendek

Ezek az eltérések lassan előtérbe kerülnek, ahogy a márkák fejlődnek. Az új modellek azt sugallják, hogy a POCO egyre inkább különállóvá válik, egyedi dizájnelemekkel és még agresszívabb teljesítményhangolással. A POCO globálisan és Indiában is terjeszkedik, míg a Redmi erős marad a hazai piacokon, mint Kína.

A POCO és a Redmi telefonok hasonlóságai a közös eredet, a közös stratégiai célok és a működési hatékonyságok eredményei. A fogyasztók számára ez azt jelenti, hogy gyakran választhatnak két nagyon hasonló telefon közül, amelyeket a márkapreferenciák, a kisebb funkciók vagy akár csak az elérhetőség alapján választhatnak.

Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?

Kattintson egy csillagra az értékeléshez!

Átlagos értékelés / 5. Szavazatok száma:

Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.

Mivel hasznosnak találtad ezt a bejegyzést...

Kövess minket a közösségi médiában!

Sajnáljuk, hogy ez a bejegyzés nem volt hasznos az Ön számára!

Javítsuk ezt a bejegyzést!

Mondja el, hogyan javíthatnánk ezt a bejegyzést?

- Hirdetés -