A POCO F1 megjelenésével indult, és azóta a POCO globálisan jelentős részesedést szerzett a okostelefon-piacon. Annak ellenére, hogy önálló márkává vált, sok fogyasztó és rajongó észrevette, hogy a POCO telefonok gyakran kísértetiesen hasonlítanak a Redmi telefonokhoz, a Xiaomi egy másik almárkájához.
A hasonlóságok a dizájntól és a hardvertől kezdve a szoftverekig és az árképzési stratégiákig terjednek. Nézzük meg, miért vannak ezek a hasonlóságok, és mit jelentenek a fogyasztók számára.
Közös eredet és stratégiai szinergiák
A Xiaomi, egy óriás az okostelefonok piacán, hozta létre a POCO és a Redmi márkákat. A POCO-t azért hozták létre, hogy egy adott réteg számára kínáljanak nagy teljesítményű eszközöket versenyképes áron, míg a Redmi egy költséghatékony márka, amely minden szegmensben kedvező áron kínál készülékeket.
A POCO-t “flagship killer”-ként, azaz olyan telefonként indították, amely csúcskategóriás specifikációkat kínál középkategóriás áron. A POCO F1 jól példázza ezt, mivel a Qualcomm Snapdragon 845-tel rendelkezik, amely olyan áron kínált teljesítményt, amely korábban ismeretlen volt.
A Redmi piaci pozíciója
A Redmi elsősorban a költséghatékony és középkategóriás piacra összpontosít, bár a Redmi K sorozattal a felső kategóriába is betört. Annak ellenére, hogy a POCO önálló márkává vált, a hasonlóságok stratégiai okokból megmaradtak.
Stratégiai márkapozicionálás
A hasonlóságok egyik fő oka a rebranding jelensége. Gyakran előfordul, hogy egy POCO telefon egy adott piacon valójában egy másik piacon Redmi néven forgalmazott telefon. Például az Indiában eladott POCO X2 valójában a kínai Redmi K30 újrabrandelt változata volt.
Mindkét márka osztozik a Xiaomi gyártási és ellátási lánc kapacitásain, ami költségmegtakarítást eredményez a tömeges alkatrészbeszerzések és a közös kutatás-fejlesztési erőfeszítések révén. A Xiaomi segítségével a POCO és a Redmi különböző piacokra tud kísérletezni, tesztelve a funkciókat és az árakat, amelyeket később a másik márka is átvehet.
Hasonlóságok a technikai és dizájn szempontjából
A POCO és a Redmi telefonok közös alkatrészeket használnak: kijelzőket, akkumulátorokat, kamerákat. Ez nem csak azt jelenti, hogy a készülékek kinézete és érzetük hasonló, hanem a teljesítményük is azonos.
Szoftver élmény
Mindkét márka HyperOS-t futtat, a Xiaomi egyedi Android rétegét. Általában a POCO saját változatát használja, amely néhány módosítással és eltérő indítóval rendelkezik, de az alapvető szoftver ugyanaz, mint a Redmi készülékeken. Ez hasonló felhasználói élményt eredményez, közös funkciókkal, beállításokkal és dizájnelemekkel.
Ár és teljesítmény paritás
Mindkét márka agresszív árképzési modellekkel rendelkezik, amelyek a Xiaomi alacsony hardverhaszonkulcsaira építenek. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók gyakran hasonló árakon kaphatnak hasonló specifikációkat a POCO és a Redmi telefonok között. A POCO inkább a teljesítményre összpontosít, de az alapvető hardver gyakran ugyanaz, ami redundanciát eredményezhet.
Piaci reakció
A termékkínálat közelsége gyakran összezavarja a fogyasztókat, de lehetőséget ad nekik, hogy kisebb preferenciák vagy márkahűség alapján válasszanak. Míg egyesek a POCO agresszívabb stílusát és teljesítményorientációját kedvelik, másokat a Redmi szélesebb szervizhálózata és konzervatívabb dizájnja vonz.
Jövőbeni trendek
Ezek az eltérések lassan előtérbe kerülnek, ahogy a márkák fejlődnek. Az új modellek azt sugallják, hogy a POCO egyre inkább különállóvá válik, egyedi dizájnelemekkel és még agresszívabb teljesítményhangolással. A POCO globálisan és Indiában is terjeszkedik, míg a Redmi erős marad a hazai piacokon, mint Kína.
A POCO és a Redmi telefonok hasonlóságai a közös eredet, a közös stratégiai célok és a működési hatékonyságok eredményei. A fogyasztók számára ez azt jelenti, hogy gyakran választhatnak két nagyon hasonló telefon közül, amelyeket a márkapreferenciák, a kisebb funkciók vagy akár csak az elérhetőség alapján választhatnak.