- Hirdetés -
()

A Xiaomi Vállalatcsoport (Xiaomi Corporation – a továbbiakban “Xiaomi” vagy “Vállalatcsoport”), a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, nyilvánosságra hozta nem auditált, konszolidált pénzügyi eredményeit tartalmazó üzleti jelentését a 2024. március 31-én zárult negyedéves időszakra (továbbiakban “az időszak”) vonatkozóan.

A Xiaomi nyeresége 2024 első negyedévében rekordot döntött

Peking, Hongkong, 2024. május 24. – Xiaomi Corporation (“Xiaomi” vagy a “Csoport”; tőzsdei kód:1810), egy fogyasztói elektronikai és intelligens gyártó vállalat, amelynek középpontjában az okostelefonok és az intelligens hardverek állnak, amelyeket a dolgok internetének (“IoT”) platformja köt össze, bejelentette a 2024. március 31-én véget ért három hónapra (“az időszak” vagy “I. negyedév”) vonatkozó nem auditált konszolidált eredményeit, a negyedéves bevételek két egymást követő negyedévben kétszámjegyű éves (“YoY”) növekedést regisztráltak. Az időszak során a Csoport teljes bevétele 75,5 milliárd RMB-t tett ki, ami 27%-os növekedést jelent éves szinten. A korrigált nettó nyereség rekordot ért el, 100,8%-kal, 6,5 milliárd RMB-re nőtt éves szinten. Ez tartalmazta az intelligens elektromos járművekkel (“EV”) kapcsolatos 2,3 milliárd RMB kiadásokat és más új kezdeményezéseket, ami a felgyorsult növekedést jelzi. A “kettős hangsúlyt a méretre és a nyereségességre” alapuló alapvető működési stratégiájának hatékony végrehajtásának köszönhetően 2024 első negyedévében a Xiaomi bruttó nyereséghányada csoportszinten elérte a 22,3%-ot, ami éves szinten 2,8 százalékpontos növekedést jelent. A Csoport szorgalmasan végrehajtotta működési stratégiáit, és az első negyedévben kétszámjegyű bevételnövekedést ért el három fő üzletágában – okostelefonok, IoT- és életmódtermékek, valamint internetes szolgáltatások. A Xiaomi többféle növekedési motorja, valamint az intelligens EV-üzletág erős teljesítménye jóval a piaci becslések fölé emelte eredményeit.

A Xiaomi alaptevékenységeinek jövedelmezősége hosszú távon szilárd marad, a bőséges készpénzforrások pedig elősegítik a technológiai innováció és az intelligens EV-üzletág fejlesztésének erős támogatását. A Csoport készpénzállománya 2024. március 31-én elérte a 127,3 milliárd RMB-t. Az első negyedévben a kutatási és fejlesztési kiadások 5,2 milliárd RMB-t tettek ki, ami 25,4%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és számos technológiai áttörést ért el, különösen az intelligens EV technológiák terén.

A prémiumizációs stratégia kifizetődik az okostelefonok növekvő ASP-je miatt

A globalizációs és prémiumizációs stratégiáknak köszönhetően a Xiaomi globális okostelefon-szállításai 33,7%-kal, 40,6 millió darabra nőttek az időszak során, ami három egymást követő negyedévben jelentett éves növekedést. Az okostelefonokból származó bevétel a negyedik egymást követő negyedévben ért el növekedést, elérve a 46,5 milliárd RMB-t. A Canalys szerint a Xiaomi 15 egymást követő negyedévben megőrizte első három helyét a globális okostelefon-szállítási rangsorban, az első negyedévben 13,8%-os piaci részesedéssel.

Az okostelefon-üzletág jövedelmezősége tovább javult, a bruttó haszonkulcs az első negyedévben 14,8%-ot ért el, ami 3,6 százalékpontos növekedést jelent éves szinten. A Csoport folytatta a prémium árszegmensek felé történő előrelépést. Harmadik féltől származó adatok szerint a Xiaomi piaci részesedése a kínai szárazföldi Kínában az 5000 és 6000 RMB közötti árszegmensben 10,1%-ot ért el az időszak során, ami éves szinten 5,8 százalékpontos növekedést jelent. A a globális prémium okostelefon-szállítások aránya szintén új csúcsot ért el az első negyedévben, a teljes okostelefon-szállítások 21,7%-át képviselve, ami 1,4 százalékpontos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

A Xiaomi globális terjeszkedése meghozta gyümölcsét, a Közel-Kelet, Latin-Amerika, Afrika és Délkelet-Ázsia kulcsfontosságú piacain szilárd növekedéssel. A Canalys szerint 2024 első negyedévében a csoport okostelefon-szállításai világszerte 56 országban és régióban az első három, 67 országban és régióban pedig az első öt között voltak. A tavalyi évhez képest a Xiaomi 51 piacon az első három, 65 piacon pedig az első öt között szerepelt. A Csoport versenyelőnye ezeken a piacokon tovább erősödött.

Az IoT-üzleti árrés rekordmagas, az intelligens nagy háztartási készülékek erős lendületet mutatnak

Az időszak során az IoT- és életmódtermékek történelmi csúcsot értek el, a bevételük 21,0%-kal, 20,4 milliárd RMB-re nőtt éves szinten. A bruttó nyereséghányad éves szinten 4,1 százalékponttal 19,9%-ra nőtt, ami rekordot jelent. A Xiaomi tovább erősítette vezető szerepét az IoT termékkategóriákban.

Piaci hírnevét, gazdag termékportfólióját és az intelligens ökoszisztémán belüli kivételes felhasználói élményét kihasználva a Xiaomi intelligens nagy háztartási készülékekből származó bevételei éves szinten több mint 46%-kal nőttek, az értékesítési volumen erős növekedése mellett. A negyedév során a légkondicionáló szállítások meghaladták a 690.000 darabot, ami 63%-os növekedést jelent; a hűtőszekrény szállítások meghaladták az 530.000 darabot, ami 52%-os növekedést jelent; a mosógép szállítások pedig meghaladták a 360.000 darabot, ami 47%-os növekedést jelent, mindez YoY alapon. A Xiaomi prémium TV kategóriája is folyamatos fejlesztéseken ment keresztül.

A növekedés lendülete minden termékkategóriában erős maradt. Az IDC szerint a Xiaomi táblagépek globális szállítása 93%-kal nőtt az előző évhez képest. Emellett a Xiaomi jelentős lépéseket tett a viselhető eszközök terén is. A Canalys szerint a TWS fülhallgató szállítások a szárazföldi Kínában az első helyen álltak, és globálisan a második helyre emelkedtek.

Az internetes szolgáltatások szilárd növekedése ösztönzi a globális terjeszkedést

Az időszak során az internetes szolgáltatások továbbra is szilárd növekedést mutattak, a bevételek rekordmagas, 8,0 milliárd RMB-t értek el, ami 14,5%-os növekedést jelentett éves szinten. Az internetes szolgáltatások bruttó haszonkulcsa elérte a 74,2%-ot. A csoport MAU-értéke globálisan és Kínában egyaránt rekordot döntött. 2024 márciusában a globális MAU elérte a 658,1 milliót, ami éves szinten 10,6%-os növekedést jelent, míg a szárazföldi Kínában a MAU elérte a 160,4 milliót, ami éves szinten 9,7%-os növekedést jelent.

A Xiaomi aktívan szilárdítja a globális partnerségeket. Az első negyedévben a tengerentúli internetes szolgáltatásokból származó bevétel elérte a 2,5 milliárd RMB-t, ami rekordot jelentett, és a teljes internetes szolgáltatási bevétel 31,2%-át tette ki.

Az elektromos autók gyártásának növelése több mint 100 000 új jármű szállítására 2024-re

A Xiaomi okos EV debütálása óriási lelkesedést váltott ki a felhasználók körében, és gyorsan új növekedési motornak bizonyult. A Xiaomi első intelligens EV-jét, a Xiaomi SU7 Series-t hivatalosan 2024. március 28-án mutatták be, teljessé téve a csoport “Ember × autó × otthon” stratégiájának átfogó elrendezését. A Xiaomi SU7 Series “teljes méretű, nagyteljesítményű, ökotechnológiás szedánként” pozicionált Xiaomi SU7 Series három modellt tartalmaz, ára 215 900 RMB-től kezdődik. A hivatalos bemutató széles körű piaci figyelmet keltett, és erős megrendelési keresletet generált. Április 30-ig a Xiaomi SU7 Series összesített zárolt megrendelései elérték a 88 063 járművet. Május 15-én pekingi idő szerint 10:00 órakor az összesített kiszállítások elérték a 10 000 járművet, ami új iparági rekordot jelent egy új márka debütáló autómodelljének szállítási sebességében.

A Xiaomi SU7 sorozatának kivételes teljesítményén felbuzdulva, amely meghaladta a piaci várakozásokat, a csoport több mint 100.000 új jármű kiszállítását tűzte ki célul 2024-re, ezzel is bizonyítva a sorozat versenyképességébe és gyártási kapacitásába vetett bizalmát. A Xiaomi megerősíti erőfeszítéseit a gyártási kapacitás bővítésének felgyorsítására azzal, hogy júniusban kétszeres műszakos gyártást indít az időben történő szállítás biztosítása érdekében, valamint bővíti értékesítési és szervizhálózatát. A csoport tervei szerint 2024 végére értékesítési és szervizhálózata 219 értékesítési üzletet fog magában foglalni 46 városban, és 143 szervizközpontot 86 városban.

Az EV-gyártásba belevágó technológiai vállalatként a Xiaomi célja, hogy intelligens funkciókat integráljon. A vállalatcsoport szilárdan elkötelezett a 2020-2030-as időszakra vonatkozó új célkitűzése mellett, amely az alapvető alaptechnológiákba való beruházás, valamint az élvonalbeli technológiák fejlődő birodalmának globális vezetőjévé válás. 2024 első negyedévében a kutatási és fejlesztési kiadásai 5,2 milliárd RMB-t tettek ki, ami 25,4%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A Xiaomi jelentős előrelépéseket tett az intelligens EV technológiában, ami alátámasztja az intelligens EV folyamatos fejlesztését.

A Xiaomi Pilot Autonomous Driving esetében a Xiaomi továbbra is elkötelezett a teljes körű saját technológiai kutatás és fejlesztés mellett. A fejlett keretrendszerek kihasználásával, amelyek olyan élvonalbeli algoritmusokat tartalmaznak, mint az úttérképezési alapmodell, a Super-Res foglaltsági hálózati technológia és az adaptív BEV technológia, a Xiaomi áttörést ért el az End-to-end AI modelltechnológia első tömeggyártásával a kínai szárazföldön. A Xiaomi autonóm vezetéssel foglalkozó csapata több mint 1000 képzett szakemberrel büszkélkedhet, és a tervek szerint 2024-re 1500-ra, illetve 2025-re 2000-re bővítik a csapatot. A Xiaomi Pilot Max városi navigáció robotpilótával (NOA) a tervek szerint 2024 májusának végéig 10 szárazföldi kínai városban kerül bevezetésre, az országos lefedettség pedig 2024 augusztusára várható.

Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?

Kattintson egy csillagra az értékeléshez!

Átlagos értékelés / 5. Szavazatok száma:

Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.

Mivel hasznosnak találtad ezt a bejegyzést...

Kövess minket a közösségi médiában!

Sajnáljuk, hogy ez a bejegyzés nem volt hasznos az Ön számára!

Javítsuk ezt a bejegyzést!

Mondja el, hogyan javíthatnánk ezt a bejegyzést?

- Hirdetés -