Kezdőlap Hírek Xiaomi Mi Electric Scooter 3 túlsúly teszt

Xiaomi Mi Electric Scooter 3 túlsúly teszt

2708

Egy nem mindennapi tesztre vállalkoztam, mivel sokad magammal együtt “kicsit” feljebb vagyunk a gyárilag megadott súlyhatárnál. De a kérdés mindig ott motoszkált a fejemben, hogy vajon hogy viselkedik, vagy meddig bírja egy mai elektromos roller, ha túlterheljük. A xiaomishop.hu hivatalos webáruház ebben a kérdésben partnerem volt és kaptam tőlük egy Xiaomi Mi Electric Scooter 3 rollert.




Xiaomi Mi Electric Scooter 3 teljes specifikáció

  • Intuitív és könnyen megtanulható kezelés
  • kb. 30 km-es akkumulátor hatótáv
  • Jobb gyorsulás és kapaszkodó képeség (16%)
  • Névleges teljesítmény 300W
  • Maximális teljesítmény 600W
  • Dupla fékrendszer (E-ABS és nagy hátsó, kétbetétes tárcsafék)
  • Hordozható, összecsukható kialakítás 3 lépésben (csupán 3mp az összecsukása)
  • 25km/h max. sebesség
  • 8.5″-es tömlős gumiabroncsok (+1 pótgumi a dobozban)
  • 120 -200cm közötti utas számára ajánlott
  • max. 100 kg-ig terhelhető
  • Önsúly: 13.2 kg
  • Mi Home párosítás szükséges a használatához (Android és iOS rendszerű telefonokra elérhető, bizonyos Huawei készülékekre nem*)

Az eredmény borítékolható volt, bár reménykedtem benne, hogy ennél kicsit többet megy el. De így elégedett vagyok az eredménnyel, hisz 30 kg túlsúlyt is elvitt, mit elvitt, elröpített kellő távolságba. Az eredmények pedig a következőek:

  • Sport mód: 13.64 km
  • Sport mód lámpával: 12.5 km
  • Normál mód: 13 km

Mi Electric Scooter 3 módok

Sport módban kiválóan gyorsul, hamar eléri a végsebességet és tartani is tudja az akkumulátor töltöttségének a negyedéig, azután max. 20 km/h. Egy csíknál 15 km/h és majd ha elkezd villogni, akkor 5 km/h. Az emelkedőt is nagyon jól kezeli, de azt már csak az akkumulátor töltöttségének a feléig, onnan már visszalassul akár 20 km/h alá.

Normál módban lassan, nehézkesen gyorsul fel a max-ra, de tartja ugyan úgy, mint sport módban. De sajnos itt már fél töltésnél érezhető a hiányzó kraft és az emelkedő mászás is nehezére esik. A normál mód nem csak a maximális sebességet korlátozza 20 km/h-ra, hanem a teljesítményt is. Így a túlsúlyt nehézkesen mozgatja és több energiát zabál.

Szóval ha azon gondolkodsz, hogy beruházol egy elektromos rollerbe és némileg nagyobb a súlyod, mint azt a gyártó meghatározta, akkor ezekkel számolnod kell. Most mindegy, hogy izom, vagy kötőszövet az a többlet, akkor is erősen csökkenni fog a roller hatótávja.

A szerkezeti változásokról sajnos nem tudok beszámolni, ahhoz sokkal többet kellene mennem vel, de mivel nem az enyém, ez kimarad. De véleményem szerint, mint a többi rollernél, a kormány nyakánál lesz az első probléma. A lehajtható kormány nagyon jó a hordozhatóság szempontjából, de pikk-pakk törik még normál testsúly mellett is. Az előző generációk egyik gyermekhibája volt, de egyre jobb, ahogy fejlődik a piac. Ezért felhívom a figyelmed, hogy fékezésnél ne a kormányt használd ellensúlyozásra, hanem hajlítsd be a lábad, a testsúlyod helyezd hátra és így kompenzáld a lassulással járó erőhatásokat!!!

Végszóként elégedett vagyok a rollerrel, a kezdeti félelmek a kilométerekkel alábbhagyott és egyre biztonságosabban tudtam vezetni. A hatótávval annyira nem vagyok elégedett, de a körülményekhez képest szerintem megfelelő. Ha odafigyelsz és karbantartod, akkor ilyen terhelés mellett is jó barátod lesz! Ha megtetszett a Xiaomi Mi Electric Scooter 3 és belefognál egy jó kalandba, akkor csak kattintanod kell!

NINCS HOZZÁSZÓLÁS