web analytics
KezdőlapHírekXiaomi Electric Scooter 3 Lite - könnyed közlekedés

Xiaomi Electric Scooter 3 Lite – könnyed közlekedés

Az elektromos rollerek korában sok újdonsággal nem tudnak már meglepni, de a Xiaomi-nak sikerült. A Xiaomi Electric Scooter 3 Lite könnyedebb lett mint elődje, de nem egyértelmű, hogy minek az utódja. A Scooter 3, amit teszteltem is nem az, de mondhatni, hogy az Essential rollert követi. Derítsük ki!

Xiaomi Electric Scooter 3 Lite

Első ránézésre teljesen ugyan olyan, mint a többi roller. De ha kicsit jobban megnézzük, van elég különbség az elődökhöz képest. A legszembetűnőbb szerintem a hátsó fék. Szinte az összes mai rolleren már féktárcsa van, nem pedig dobfékes, mint a Scooter 3 Lite. Ennek oka a nevéből is adódóan, az olcsósítás. A dobfék nem annyira jelentősen rosszabb, mint a tárcsafék, bár ezzel lennétek jó páran, akik vitatkoznának. De vegyük alapul a rollert, ami max 25 km/h sebességre képes. A féktávban nem hinném, hogy akkora különbség lenne, mint pl. egy autónál vagy motornál.

A másik jelentősebb különbség, az a kormányrúd lehajtó mechanikájának a megfordítása. Eddig a retesz a rúd hátra fele néző oldalán volt és a csukló pedig elől. Ezt megfordították, nem is akármilyen okból. Ugye a legnagyobb nyíró erő erre az alkatrészre, fékezéskor keletkezik. Szerintem a felhasználók 90%-a támaszkodik a kormányra, mint súlypont áthelyezéssel megkímélné azt. Na az eddigi rollereknél a fordított mechanika eléggé ki volt téve ennek az erőnek és simán kikotyogósodott, lötyögött. Ideig-órági elviselhető volt, de semmi képp nem biztonságos.

A harmadik amit észre venni, az a töltő lyuk. Eddig a a roller talapzata alatt, az akkumulátor pakk mellett volt elől. Most végre feltették a “B” oszlopra. Így könnyedén elérhetjük, nem kell befeküdni a roller alá, hogy beletaláljunk a töltővel. A másik, amiért ez ügyes húzás, hogy esőben vagy utána a pocsolya nem oda fog felverődni az első kerékről és nem kap zárlatot. Most kaphat a Xiaomi ezért 1 piros pontot.

Xiaomi Electric Scooter 3 Lite

Tulajdonságait tekintve, átlagos rollerrel van dolgunk. A végsebessége a szokásos 25 km/h, ami váltható a kényelmes 20 és a gyalogos 5 km/h-ra. Mászó képessége 14%-os emelkedőre elegendő, akkumulátora egy átlagos embert kb. 20 km-re repíti el egy töltéssel. Bár a kerekei nem a ma már szerintem alap 10″, hanem csak 8.5″. Így figyeljetek oda a bukkanókra, mert annyira nem szereti és csak a baj lesz belőle. Teherbírása max. 100 kg, így a testesebb utasok alatt nem fog menni 20 km-t, ezt garantálom (tapasztalat).

A Xiaomi Electric Scooter 3 Lite árban megállja a helyét, persze az elődök már jól leolcsósódtak, így nem tűnhet annak. A Lite kifejezés is megtévesztő, nem egy gagyi verzióról van szó, így a 219.990 Ft ércédula helyes. Ha olvassátok a cikkeimet, akkor már találkozhattatok ezzel a rollerre, mert most a xiaomishop.hu hivatalos webáruházban csomagban van a Xiaomi eletromos pumpájával, egy kis kedvezménnyel. Érdemes csekkolni, mert szinte elengedhetetlen kelléke lehet nem csak a rollernek, de az egész háztartásnak. Erről írok bővebben nem soká.

Szabó Kornél
Szabó Kornélhttps://helloxiaomi.hu/
2013 óta foglalkozok a Xiaomi termékeivel, először a MIUI rendszerrel ismerkedtem meg és teremtettem meg a rajongói bázist, a MIUI fórumon. 2017 óta írom a cikkeket a Hello Xiaomi hírportálra, ami mára, az ország legnagyobb Xiaomi márkával foglalkozó oldala lett.
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
- Hirdetés -spot_img

Legújabb cikkek

spot_img