A technológiai termékeiről ismert Xiaomi most az elektromos autók területén tesz nagy lépéseket. Az első elektromos modellje már jól megy Kínában, a vállalat pedig készül arra, hogy bővíteni a globális piacokra való kiterjesztését. Ez egy merész lépés a Xiaomi számára, mivel egy rendkívül versenyképes iparágba merészkedik. A jelentések szerint a Xiaomi korlátozott értékesítéssel tervez kezdeni néhány kulcsfontosságú régióban. A több mint 100 üzletből álló hálózatának felhasználásával a vállalat célja, hogy tesztelje a piaci érdeklődést és finomítsa globális terveit. Ez az óvatos, de okos megközelítés lehetővé teszi a Xiaomi számára, hogy a korai visszajelzések alapján kiigazítsa stratégiáját, mielőtt belevágna a teljes körű értékesítésbe.
Korai EV sikerek Kínában
A Xiaomi első elektromos szedánja, az SU7 idén márciusban debütált. Az autó ára 215 900 RMB (26 800 euró), és máris túllépte a 2023-as célt, a 100 000 eladott darabot, és 2024-re új célként 130 000 darabot tűztek ki. Az erős értékesítési teljesítmény mutatja a Xiaomi EV-k iránti keresletet, és utal a potenciális külföldi sikerre.
Az SU7 szintén a globális színpadra lépett. A barcelonai Mobile World Congress-en, majd később egy nagyszabású párizsi rendezvényen mutatták be. Ezek a bemutatók lehetővé tették a Xiaomi számára, hogy felmérje a globális érdeklődést, és kiemelje terveit az elektromos járművek Kínán kívüli piacokra történő bevezetésére.
A Xiaomi második elektromos autója, az YU7 SUV 2025 közepére készül. Tekintettel az SUV-k globális népszerűségére, ez a modell kulcsszerepet játszhat a Xiaomi új régiókba való betörésében. Időzítése és kialakítása jól illeszkedik a vállalat szélesebb körű céljaihoz, hogy megfeleljen a különböző piaci igényeknek.
Bár a Xiaomi a technológia terén jeleskedett, a globális EV-piacra való belépés nem lesz könnyű feladat. Kemény versennyel kell szembenéznie a már bevált autómárkák és az új EV-gyártók részéről. A Xiaomi azonban a nagy értékű termékek szállítására való bizonyított képességével a kihívásokat győzelemre fordíthatja. A fő kockázatot talán nem is a verseny jelenti, hanem a kereslettel való lépéstartás.
Mozgásban a jövő
A Xiaomi vezérigazgatója utalt arra, hogy 2030-ra tervezi az elektromos autók európai értékesítését. A legújabb fejlemények azonban arra utalnak, hogy ez az ütemterv jelentősen eltolódott. A kínai piacon elért folyamatos sikerekkel és a nemzetközi terjeszkedés jól felépített stratégiájával a vállalat olyan pozícióban van, hogy hatással lehet a globális EV-térségre.