- Hirdetés -
()

A Xiaomi Corporation, fogyasztói elektronikai és intelligens gyártó cég, okostelefonokkal és intelligens hardverrel, amelyeket a dolgok internete (IoT) platformja köt össze. Bejelentette a 2022. június 30-ig végződő három és hat hónap nem auditált konszolidált eredményeit. A beszámolási időszakban a Xiaomi 70,2 milliárd RMB-t (4.1 billió Ft) regisztrált. A korrigált nettó nyereség elérte a 2,1 milliárd RMB-t (125 milliárd Ft), amely 611 millió RMB-t (36 milliárd Ft) tartalmazott az intelligens elektromos járművekkel és más új kezdeményezésekkel kapcsolatos kiadásokból.

2022 második negyedévében a globális makrogazdasági turbulencia és a COVID-19 újjáéledése továbbra is hatással volt az okostelefonok iránti általános piaci keresletre, és a globális okostelefon-ipari szállítások 8,9%-kal csökkentek az előző év azonos időszakához képest és 7,7%-kal az előző negyedévhez képest. Ebben az összefüggésben a Csoport továbbra is előre meghatározott stratégiáira összpontosított, amelyek célja az okostelefon-üzletág alapjainak megerősítése, a Xiaomi technológiai ökoszisztémájának további fejlesztése, valamint a globális piacokon való megerősödés, ami erős működési rugalmasságot mutat.

A globális stratégia meghozza gyümölcsét, mivel az okostelefonok szállítása két egymást követő negyedévben nő

2022 első felében a globális okostelefon-szállítás 8,9%-kal esett vissza az előző év azonos időszakához képest, és 7,7%-kal csökkent az előző negyedévhez képest. A kihívás ellenére a Xiaomi továbbra is elkötelezte magát alapvető stratégiái mellett a hosszú távú és fenntartható fejlődés érdekében. Ahogy a Xiaomi folytatja kettős márka stratégiájának fejlesztését, okostelefon-üzletágának alapjai rendkívüli rugalmasságot mutattak.

2022 második negyedévében a Xiaomi okostelefon-bevétele elérte a 42,3 milliárd RMB-t (2.5 billió), a globális okostelefon-szállítás pedig elérte a 39,1 millió darabot, ami 1,5%-os növekedést jelent az előző negyedévhez képest. A Canalys szerint a Xiaomi globális okostelefon-szállításai a 3. helyet foglalták el a második negyedévben 13,8%-os piaci részesedéssel, piaci részesedése pedig két egymást követő negyedévben nőtt.

Mindeközben a Xiaomi nemzetközi márka ereje tovább szilárdul, ahogy fokozatosan kiszélesíti a lábát a globális piacokon. 2022 második negyedévében a Xiaomi tengerentúli piacokról származó bevétele elérte a 34 milliárd RMB-t (2 billió Ft), ami a teljes bevétel 48,4%-át teszi ki.

A Xiaomi kiforrott üzleti modelljét és lokalizációs tapasztalatait kihasználva a Csoport piaci részesedése Európában, Latin-Amerikában, Délkelet-Ázsiában, Közel-Keleten és Afrikában negyedévről negyedévre nőtt. A Canalys szerint 2022 második negyedévében a Xiaomi okostelefon-szállítmányai 55 országban és régióban az első 3 helyen, 67 országban és régióban pedig az első öt között voltak. 2022 második negyedévében a Xiaomi okostelefon-szállítmányai Európában a 2. helyen álltak 21,7%-os piaci részesedéssel, Nyugat-Európában a 3. helyen álltak 15,8%-os piaci részesedéssel, Spanyolországban pedig az első helyen álltak.

Eközben a Xiaomi továbbra is behatol a tengerentúli szolgáltatói csatornába. A Canalys szerint a csoport európai szolgáltatói csatornák piaci részesedése az első negyedévi 17,0%-ról 2022 második negyedévére 18%-ra nőtt. A Xiaomi szolgáltatói csatornák piaci részesedése Latin-Amerikában 17,7%-ról 19,3%-ra nőtt ugyanebben az időszakban. A Canalys szerint a Xiaomi okostelefonok piaci részesedése a szolgáltatói csatornákon keresztül az első három helyen áll a 40 tengerentúli piacon.

A Xiaomi továbbra is világszerte elismert. 2022 augusztusában a Xiaomi negyedik egymást követő évben került fel a Fortune Global 500-as listájára, és a 266. helyen végzett, 2021-hez képest 72 helyet előrelépve. A piac lokalizációs erőfeszítései révén az üzletbővítésben rejlő lehetőségek kiaknázásával a globális piaci jelenlét fejlesztése várhatóan hatalmas növekedési lehetőségeket teremt a Xiaomi számára.

A K+F beruházások felgyorsítása a prémium fokozása érdekében

A Xiaomi technológiai innovációra és minőségi fejlesztésekre törekszik, és elkötelezte magát független K+F-képességeinek megerősítése és alapvető versenyképességének fokozása mellett. 2022 második negyedévében kutatási és fejlesztési költségei elérték a 3,8 milliárd RMB-t (226 milliárd Ft), ami éves szinten 22,8%-os növekedést jelent. A legújabb Xiaomi termékbemutató eseményen Lei Jun, a Xiaomi Group alapítója, elnöke és vezérigazgatója felfedte, hogy a Xiaomi K+F-befektetése 39,7%-kal nőtt 2017 óta, és várhatóan eléri a 17 milliárd RMB-t (1 billió Ft) 2022-ben és a 100 milliárd RMB-t (5.9 billió Ft) a következő időszakban.

A jelentési időszakban a Xiaomi nemcsak saját fejlesztésű Surge G1 akkumulátor-kezelő chipjét vezette be az okostelefon-termékek akkumulátor-élettartamának optimalizálása érdekében, hanem továbbfejlesztette prémium-stratégiáját a képalkotó technológia és az okostelefonok formai tényezői terén elért jelentős áttörésekkel.

2022 májusában a Xiaomi bejelentette hosszú távú stratégiai partnerségét a képalkotási technológia terén a Leicával, ami egy újabb mérföldkő a Xiaomi prémiumfejlesztési fejlesztésében. 2022 júliusában a Xiaomi bejelentette első Leica modelljét, a Xiaomi 12S Ultra-t. Leica Summicron objektívekkel és Sony IMX989 egy hüvelykes képérzékelővel, valamint Leica Authentic Look és Leica Vibrant Look képalkotó profilokkal rendelkezik, amelyek rendkívül texturált okostelefonos fényképezési élményt nyújtanak. A Xiaomi 12S sorozat megjelenésével a Xiaomi csúcskategóriás, „első a teljesítmény, az élmény az első” harmadik generációja teljesen megjelent. A JD platform szerint a Xiaomi 12S sorozatot jól fogadta a piac, az eddigi vélemények több mint 98%-a pozitív.

Augusztus 11-én mutatkozott be a Xiaomi második generációs összecsukható zászlóshajója, a Xiaomi MIX Fold 2, amely ismét a prémium piac határait feszegeti. A termék saját fejlesztésű Micro Waterdrop csuklópánttal és rugalmas ultravékony üveggel rendelkezik, hogy forradalmian új, ultravékony dizájnt és kellemes kézi élményt biztosítson. A Xiaomi MIX Fold 2 rugalmas Eco2 OLED kijelzővel van felszerelve, amely nagymértékben növeli a fényáteresztést, miközben csökkenti az energiafogyasztást. Fel van szerelve még a Snapdragon 8+ Gen 1 Mobile Platform processzorral, Leica Summicron objektívekkel és MIUI Fold 13-mal, amelyet kifejezetten összecsukható okostelefonokhoz terveztek. Xiaomi MIX Fold 2 kimagasló teljesítményt és kivételes felhasználói élményt kínál a kijelző, a képalkotás és a szoftver terén, és az indulás óta erős eladásokat ért el.

Harmadik fél adatai szerint a második negyedévben a Xiaomi okostelefon-piaci részesedése a 3000 RMB és 4000 RMB (180-240.000 Ft) közötti árszegmensben Kínában éves szinten 3,5 százalékponttal 18,2%-ra nőtt, míg a 4000 RMB között 5000 RMB (240-300.000 Ft) árszegmensben piaci részesedése 2,0 százalékponttal 15,5%-ra nőtt az előző év azonos időszakához képest. A Xiaomi prémium stratégiájának kidolgozása a szilárd fejlődéséhez hozzájáruló hajtóerővé vált.

Emellett a Xiaomi könyörtelenül kutatja a jövőt, és a technológia hosszú távú értékének megosztására összpontosít. Jelenleg a Xiaomi az önálló vezetési technológia saját fejlesztésű, full stack megközelítését alkalmazza. A Csoport 3,3 milliárd RMB (197 milliárd Ft) befektetést tervez az autonóm vezetés kutatásába és fejlesztésébe az első szakaszban, amelynek során 140 tesztjárműből álló flottát hoz létre a technológiai áttörések további megvalósítása érdekében. A 2021-ben alapított robotikai laboratórium úttörő eredményeket ért el. Augusztus 11-én a Xiaomi piacra dobta saját fejlesztésű, teljes méretű humanoid bionikus robotját, a CyberOne -t, amely támogatja a két lábon járó testtartás kiegyensúlyozását mechanikus ízületi motorokon és teljes testet vezérlő algoritmusokon keresztül. Ezenkívül képes érzékelni az emberi érzelmeket, és háromdimenziós virtuális rekonstrukciókat készíteni a valós világról saját fejlesztésű audio- látásmodulok és algoritmusok segítségével. A saját fejlesztésű csúcstechnológiás termékek ezen sorozata teljes mértékben demonstrálja a Xiaomi technológiai vezető szerepét, és elősegíti a Xiaomi prémiumszolgáltatási képességeinek fejlődését és továbbfejlesztését.

Az új „Xiaomi technológiai ökoszisztéma” kialakítása az intelligens élet korszakának megerősítése érdekében

Az innovációtól vezérelve a Xiaomi továbbfejlesztette „Smartphone x AIoT” stratégiáját az intelligens élet korszakának megteremtése érdekében. A vállalat egy folyamatosan bővülő technológiai ökoszférát épít fel, amely okostelefonokra, hordható eszközökre, intelligens otthonokra, intelligens gyártásra, intelligens elektromos járművekre és bionikus robotokra terjed ki, hogy jobban összekapcsolja az embereket a körülöttük lévő világgal, és javítsa életüket. A fejlesztéssel párhuzamosan a Csoport egy sor új terméket dobott piacra, köztük a Mijia Dual-Drum Washer Dryer 15kg -ot , a Xiaomi Pad 5 Pro 12.4 -et , a Xiaomi Buds 4 Pro -t , a Xiaomi Watch S1 Pro -t és a Mijia Smart Smoke Purifier P1 -et, amelyek a prémium élményeket és képességeket emelik ki.

2022. június 30-án a csatlakoztatott IoT-eszközök száma (az okostelefonok, táblagépek és laptopok kivételével) a Xiaomi AIoT-platformján elérte az 526,9 milliót, ami 40,7%-os növekedés éves szinten. Az AIoT platformhoz öt vagy több eszközzel rendelkező felhasználók száma (az okostelefonok, táblagépek és laptopok kivételével) először haladta meg a 10 milliót, és elérte a 10,2 milliót, ami 37,0%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

A Xiaomi továbbra is javítja az összekapcsolhatóságot minden felhasználási forgatókönyv között, és bővíti a sokrétű intelligens életmód termékportfólióját. 2022 második negyedévében a Xiaomi IoT- és életmódtermékekből származó bevétele 19,8 milliárd RMB (1.2 billió Ft) volt. Bár a tengerentúli piacokon a diszkrecionális cikkek iránti kereslet a makrogazdasági tényezők miatt rövid távon gyenge volt, a hazai piacon számos IoT termékkategória továbbra is stabil növekedést ért el.

A Xiaomi okostévék globális kiszállítása elérte a 2,6 millió darabot, ami felülmúlja a globális TV-piac általános hanyatlását, köszönhetően a csoport méretgazdaságossági előnyeinek és a kulcsfontosságú alkatrészek alacsonyabb árának. Az okostévé üzletág bruttó haszonkulcsa jelentősen nőtt a második negyedévben az előző év azonos időszakához képest. Az All View Cloud (“AVC”) szerint a Xiaomi okostévé-szállítmányok az 1. helyet foglalták el Kínában, és 2022 második negyedévében is megőrizték az első öt világranglistát.

Az intelligens nagy háztartási készülékek kategóriája (beleértve a klímaberendezéseket, hűtőszekrényeket és mosógépeket) továbbra is erőteljes növekedést produkált, és a bevételek több mint 25%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest, ami rekordot döntött. A Xiaomi klímatermék-szállításai több mint 35%-kal nőttek. Érdemes megemlíteni, hogy 2022 júliusában a cég klímaberendezés-szállítása már meghaladta a 2021-es 2 millió darabot, míg 2022 első felében a teljes táblagép-szállítás meghaladta az 1,5 millió darabot.

A tengerentúli internetes szolgáltatásokból származó bevételek bevételszerzése erősödik a rekordmagas MIUI MAU-k miatt

A makrogazdasági ellenszél okozta kihívások ellenére a Xiaomi internetes szolgáltatások üzletága gyors növekedést ért el, amelyet a felhasználói bázis folyamatos növekedése, valamint az erősebb tartalom- és szolgáltatási tevékenység támaszt alá.

2022 második negyedévében a Xiaomi internetes szolgáltatásokból származó bevétele elérte a 7,0 milliárd RMB-t (418 milliárd Ft). A tengerentúli internetszolgáltatási bevételek negyedéves csúcsot értek el, 1,7 milliárd RMB-t (101 milliárd Ft), ami 52,1%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és a teljes internetszolgáltatási bevétel 23,9%-át tette ki. Tengerentúli internetszolgáltatási üzletága nemcsak a bevételszerzési képességeit diverzifikálta, hanem a makrogazdasági bizonytalanságok közepette megőrizte növekedési rugalmasságát is, és várhatóan tovább optimalizálja a vállalat jövedelmezőségét.

A MIUI MAU-k folyamatos növekedése megnövelte a Xiaomi internetes szolgáltatások üzletágának ellenálló képességét, ami szilárd alapot teremtett a hosszú távú fejlődéséhez. 2022 júniusában a MIUI globális MAU-ja elérte az 547,0 milliót, míg a kínai anyaországban a MIUI MAU-ja elérte a 140,2 milliót, mindkettő rekordmagasságot ért el. A Csoport 17,8 millió MAU-val egészítette ki a MIUI-t világszerte, ebből 4,6 millió MAU-t a szárazföldi Kínában.

Ebben a negyedévben a tengerentúli reklámbevételek több mint 50%-kal nőttek éves összevetésben, ami főként a tengerentúli felhasználói bázis folyamatos bővülésének, a továbbfejlesztett tartalomnak és szolgáltatásoknak, valamint a vállalat globális üzleti partnereivel való szorosabb együttműködésnek köszönhető.

Az okostévé-szállítások hatására a Xiaomi tévés internet-felhasználói bázisa a második negyedévben folytatta erőteljes növekedési lendületét. 2022 júniusában a Xiaomi okostévéinek globális MAU-ja (beleértve a Xiaomi Boxot és a Xiaomi TV Sticket is ) elérte az 53 milliót. Az optimalizált tartalomműveletek miatt a szárazföldi kínai televíziós értéknövelt szolgáltatásokból származó bevétel közel 25%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest ebben a negyedévben.

2022 második negyedévében a Xiaomi jól bevált képességekkel alátámasztott rugalmassága megerősítette a piaci bizalmat az átmeneti gazdasági volatilitás és a lassuló kereslet közepette. Eközben a Xiaomi továbbra is erős organikus növekedési lendületet kapott, amely lehetővé teszi a vállalat számára, hogy eligazodjon a rövid távú volatilitásban, és átalakítsa hosszú távú fejlődését.

Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?

Kattintson egy csillagra az értékeléshez!

Átlagos értékelés / 5. Szavazatok száma:

Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.

Mivel hasznosnak találtad ezt a bejegyzést...

Kövess minket a közösségi médiában!

Sajnáljuk, hogy ez a bejegyzés nem volt hasznos az Ön számára!

Javítsuk ezt a bejegyzést!

Mondja el, hogyan javíthatnánk ezt a bejegyzést?

- Hirdetés -