A HyperCharge nem újdonság, csak Európában és most már hazánkban. Kínában a Mix 4 telefonban mutatták be először, de hozzánk csak a Xiaomi 11T Pro hozta el ezt nekünk.
A Xiaomi HyperCharge technológiája nagyon összetett. Az akkumulátor, töltő, elektronika és a szoftvermegoldások összessége. A 120 W-os töltés nagyon is valós, bár nekem a belakott telefon bekapcsolva kicsit többet töltött. De kikapcsolt állapotban simán meg van, sőt, ennél rövidebb ez a töltési idő.
A Xiaomi 11T Pro akkumulátora nagyon különleges, 2 cellára osztva, azon belül MTW technológiával, az az többfüles tekercseléssel ellátva. Ennek célja, hogy több, kisebb egységre ossza az akkumulátort, így azokat egyszerre lehet tölteni, gyorsabban mint a normál cellákat. Kevesebb hő, gyorsabb töltés, magasabb élettartam.
Az akkumulátor, töltő és természetesen a felhasználó védelme érdekében, a Xiaomi 34 védelmi vonalat állított fel. Ezt a védelmi mechanizmust a TÜV Rheinland is bevizsgálta, aminek az eredménye, a HyperCharge biztonságos véleményezése. A védelmek pedig a teljesség igénye nélkül:
Akkumulátor
- Magas hőmérsékletű töltés/kisütés elleni védelem
- Alacsony hőmérsékletű töltés/kisütés elleni védelem
- Dupla túltöltés elleni védelem
- stb.
Áramkör
- Túlmelegedés elleni védelem
- USB bemeneti túláramvédelem
- USB bemenet feszültség alatti védelem
- stb.
Töltő
- Túlfeszültség védelem
- Túlmelegedés elleni védelem
- Kábel titkosítás elleni védelem
- Túláramvédelem és túlfeszültségvédelem
- stb.
A Xiaomi ígérete szerint, az sem baj, ha télen kint töltjük a telefont a szabad ég alatt, mert akkor is képes, akár 12 W energiát belepumpálni. Bár ez elég valószerűtlen, ki az aki ilyen hidegben tölt egy 270.000 Ft-os telefont? Talán ha télen beülünk az utóba és egyből rádugjuk a töltőre, mielőtt a kocsi felmelegszik. Vagy…
De jót tesz ez az aksinak? Teszik fel sokan a kérdést. Mivel ez nem egy szokványos telefon cella, hanem direkt erre készült remekmű. A fentiekhez még hozzá kell tenni, hogy a cella tekercselése is különleges. Na nem az MTW technológia miatt, hanem az új, grafén anyag használata miatt. A grafén a szén egy nanoszerkezetű allotrop módosulata, egy egyetlen atom vastagságú grafitréteg, melyet méhsejtrácsos elrendezésben álló szénatomok alkotnak. Ezzel a technológiával a nagyobb vezetőképességet ér el és kevesebb hőtermelést érnek el. Így növelve az akkumulátor élettartamát.