- Hirdetés -
()

A Viber bevezeti a kétfaktoros, kétlépcsős hitelesítést, amely extra védelemmel látja el a felhasználó fiókját. 

Aki otthonosan mozog az adatvédelem, információbiztonság témában, annak bizonyára nem ismeretlen fogalom a kétfaktoros azonosítás (2FA), amelynél a megszokott felhasználónév-jelszó párosa mellett még mást is ismernie kell a felhasználónak ahhoz, hogy be tudjon lépni a rendszerbe. Az elmúlt években egyre több online cég döntött a 2FA bevezetése mellett, legújabban a Vibert birtokló Rakuten jelentette be, hogy elérhetővé teszi kétlépcsős azonosítást, amely során a felhasználók egy hatjegyű PIN-kódot adhatnak meg, és megerősíthetik e-mail-címüket.

Ez a gyakorlatban úgy néz majd ki, hogy a felhasználónak a mobilról vagy számítógépről történő bejelentkezés során a felhasználónév és a jelszó megadása mellett a megadott kódra is szüksége lesz ahhoz, hogy igazolja a személyazonosságát. Abban az esetben, ha a felhasználó elfelejtené a kódot, a szükséges információkat megkérhet a megadott e-mail címre.

Úgy tudni, a Viber beépített biometrikus azonosítás bevezetésén is dolgozik, amely során a felhasználó az ujjlenyomatos vagy arcfelismeréses azonosítást követően férhet hozzá a fiókjához. Ez a Meta alá tartozó WhatsApp csevegőben már elérhető.

A Google tavaly jelentette be, hogy felhasználók adatainak biztonsága érdekében minden fióknál bevezeti a kétlépcsős azonosítás használatát. Ennek értelmében a weboldalra történő bejelentkezéskor nem elég a felhasználónév és a jelszó, ugyanis az előzetesen megadott telefonszámra sms is érkezik, amellyel meg kell erősíteni, hogy valóban a fiók felhasználója próbál-e bejelentkezni, vagy épp fordítva: a mobilos értesítésből erősítjük meg, hogy valóban mi vagyunk-e azok.

Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?

Kattintson egy csillagra az értékeléshez!

Átlagos értékelés / 5. Szavazatok száma:

Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.

Mivel hasznosnak találtad ezt a bejegyzést...

Kövess minket a közösségi médiában!

Sajnáljuk, hogy ez a bejegyzés nem volt hasznos az Ön számára!

Javítsuk ezt a bejegyzést!

Mondja el, hogyan javíthatnánk ezt a bejegyzést?

- Hirdetés -