A TikTok Pulse nevű új bevételszerzési lehetőséggel a hirdetéseken keresztül is pénzhez juthatnak az alkotók.
A közösségimédia-óriás egy olyan program bevezetését kezdi meg, amellyel a tartalomgyártók a videóik mellett futó hirdetésekből is profitálhatnak. A TikTokot birtokló ByteDance közlése szerint ahhoz, hogy egy alkotó jogosulttá váljon a TikTok Pulse programra, legalább 100 ezer feliratkozóval kell rendelkezzen.
A cég a hirdetésekből befolyt bevételt 50 százalékban osztja meg az alkotókkal, így valamivel kevesebb pénz folyik vissza az alkotóknak, mint például az Instagramon, ahol a tartalomgyártók a teljes összeg 55 százalékát rakják zsebre. A cég a TechCrunchnak úgy nyilatkozott, hogy az Egyesült Államokban júniusban, míg más országokban valamikor az ősszel érkezik a program.
Bár a hirdetések kétségkívül segítik az alkotókat, és ezzel a fajta megoldással jóval több alkotó jut pénzhez a tartalmaiból, nem kizárt, hogy a program hatására, több hirdetésbarát, kevésbé őszinte tartalom kerül fel a TikTokra. Pedig a kínai platformot már igy sokan kritizálják videóik miatt, nemrégiben például a félretájékoztatást figyelő NewsGuard írt arról, hogy a fiatalok körében igen népszerű alkalmazás a dezinformációk melegágya. Különösen az ukrajnai háború kapcsán merült fel az álhírek problémája, mivel rengeteg hamis tartalom kerül fel a oldalra, amelynek semmi köze a valósághoz. Egy európai jogvédő szervezet már februárban arról írt, hogy elszaporodtak a háborúpárti tartalmak az oldalon.