2024-ben jelentős növekedést mutatott a latin-amerikai okostelefon piaca. A szállítmányok 15%-kal nőtt, összehasonlítva a 2023-as adatokkal. A Canalys adatai szerint rekordszámú, 137 millió telefont szállítottak le.
A latin-amerikai okostelefon piac rekord növekedése 2024-ben, a Samsung vezeti a rangsort
A Samsung megőrizte vezető helyét az okostelefon márkák között. 42,9 millió telefont szállított le, ami 31%-os piaci részesedést jelent. Ez 12%-os növekedés a tavalyi évhez képest. A Samsung széles termékkínálata és erős hírneve segítette megőrizni a vezető pozícióját.
A második helyen a Motorola végzett, 22,8 millió eladott készülékkel és 17%-os piaci részesedéssel. Azonban az eladásaik 4%-kal csökkentek a 2023-as évhez képest.
A Xiaomi szorosan a Motorola nyomában volt, szintén 17%-os piaci részesedéssel és 22,7 millió eladott készülékkel. Ellentétben a Motorolával, a Xiaomi eladásai 20%-os növekedést mutattak. Az olcsó, gazdag funkciókkal rendelkező készülékeik segítették ezt a növekedést.
Újonnan feltörekvő márkák: Transsion és Honor
A Transsion a negyedik helyen végzett, 12,8 millió eladott készülékkel és 9%-os piaci részesedéssel. Az ő növekedésük 2024-ben figyelemre méltó, 40%-os volt. Ez a márka egyre népszerűbb a fejlődő piacokon.
A Honor tapasztalta a legnagyobb növekedést. 8 millió telefont szállított, ezzel 6%-os piaci részesedést ért el. Ez 79%-os növekedést jelentett a 2023-as évhez képest. A Honor sikerét a közép- és alsó kategóriás készülékeik erős jelenléte hajtja.
2024 negyedik negyedév: Xiaomi megelőzi a Motorolát
A piaci rangsorok a 2024 negyedik negyedévében kissé megváltoztak. A Samsung továbbra is az élen állt, 10,2 millió eladott készülékkel és 31%-os piaci részesedéssel. Éves szinten 17%-os növekedést is tapasztalt.
A Xiaomi a második helyre lépett, 5,4 millió eladott készülékkel és 16%-os piaci részesedéssel. Ez 11%-os növekedést jelentett a 2023 negyedik negyedévéhez képest.
A Motorola a harmadik helyre csúszott, 5,2 millió telefont értékesítettek. A piaci részesedésük 15% volt, de 14%-os csökkenést szenvedtek el az eladások terén.
A Transsion a következő helyen állt 3,1 millió eladott készülékkel és 9%-os piaci részesedéssel. Az Apple az ötödik helyet foglalta el 2,8 millió eladott készülékkel, 8%-os részesedéssel, és 12%-os növekedést mutatott az előző évhez képest.
A fogyasztók az olcsó okostelefonokat részesítik előnyben
A latin-amerikai fogyasztók egyre inkább az olcsóbb okostelefonok felé fordulnak. A Canalys jelentése szerint az 200 dollár alatti készülékek aránya 41%-ról 48%-ra nőtt 2024-ben. Ez a növekedés a középkategóriás telefonokat (200-399 dollár) hátrányosan érintette, mivel irántuk csökkent a kereslet.
Különböző márkák eltérően teljesítenek az árkategóriákban. A Samsung dominál, de visszaszorul az alacsonyabb árú szegmensekben. Olyan márkák, mint a Xiaomi, Transsion és Honor egyre népszerűbbek a költségvetésükre figyelő vásárlók körében.
Következtetés
A latin-amerikai okostelefon piac rekord évet zárt. A Samsung marad a vezető, de a Xiaomi, Transsion és Honor gyorsan növekszik. Az olcsó okostelefonok egyre népszerűbbek. A márkáknak alkalmazkodniuk kell ehhez a trendhez, hogy versenyképesek maradhassanak.