Szinte minden pénzügyi jelentés óriási számokról szól, ami nem meglepő, hisz a cég folyamatosan növekszik évről évre. De most, az első jelentés rekordot döntött 2021 első negyedévében!




2021 első negyedévében, a Xiaomi teljes árbevétele és korrigált nettó nyeresége messze felülmúlta a piaci várakozásokat. Az említett időszak árbevétele 76,9 milliárd jüan, nettó
nyeresége pedig 6,1 milliárd jüan lett, amely 54,7%-os, illetve 163,8%-os éven belüli növekedésnek felel meg.

2021 első negyedévének legfontosabb pénzügyi mutatói:

  • Teljes árbevétel 76.9 milliárd jüan, az éves növekedés 54.7%;
  • Bruttó nyereség körülbelül 14.2 milliárd jüan, az éves növekedés 87.4%;
  • A nem IFRS szerinti, korrigált nettó nyereség 6.1 milliárd jüan, az éves növekedés 163.8%.

2021 első negyedévében a Xiaomi okostelefon üzletága, az előző negyedévekhez hasonlóan, erőteljesen bővült. Az értékesítés 69,8 százalékkal nőtt, ami 51,5 milliárd jüan
éves árbevételnek felelt meg. Világszerte 49,4 millió készüléket szállított le a Xiaomi az elmúlt negyedévben, az okostelefon üzletág bruttó haszonkulcsa 12,9 százalékos volt. A
Canalys piackutató szerint, a leszállított készülékek tekintetében a Vállalatcsoport megőrizte 3. helyét az okostelefonok globális piacán, a piaci részesedése 14,1 százalék volt.

A Xiaomi külpiacokról származó árbevétele 50,6 százalékkal nőtt egy éven belül és elérte 37,4 milliárd jüant. A Canalys szerint, a Xiaomi piaci részesedése és a leszállított készülékek száma alapján az idei első negyedévben az öt legnagyobb mobilgyártó egyike volt 62 országban és piacvezető 12 országban és régióban.

Az IoT és lifestyle termékek eladásai 40,5 százalékkal bővültek és elérték a 18,2 milliárd jüanos árbevételt az idei első negyedévben. A Xiaomi okostelevízióiból 2,6 millió kelt el
világszerte. Az All View Cloud (“AVC”) szerint Kínában már a kilencedik egymást követő negyedévben lett piacvezető a Xiaomi, a világpiacon pedig az öt legnagyobb televíziógyártó
között volt az idei első negyedévben. A vállalat nagyképernyős okostévéi különösen népszerűek a piacon. A Xiaomi AIoT platformja is nagyszerű eredményeket produkált: az ehhez kapcsolódó okoseszközök száma 2021. március 31-én elérte a 351,1 milliót. Azoknak a felhasználóknak a száma, akik öt vagy ennél több készülékkel kapcsolódnak a vállalat AIoT platformjához 6,8 millió volt, ami 48,9 százalékos növekedésnek felel meg.

A Xiaomi Corporation így kommentálta az eredményeket: “2021 első negyedévében, az összárbevételünk és a korrigált nettó nyereségünk is rekord értéket ért el, amit azt
bizonyítja, hogy az általunk választott üzleti modell biztos alapokon áll és azt nagy hatékonysággal tudjuk a gyakorlatba átültetni. Az okostelefonok eladásait jellemző erőteljes bővülés következtében jelentősen megnövekedett a termékeink felhasználóinak tábora. Az AIoT platform ezzel párhuzamosan folytatta növekedését az egész világon. Amellett, hogy a meglévő üzletágaink szépen fejlődnek, az új piaci lehetőségek feltérképezése is tovább folytatódik a vállalatunknál, amivel az üzleti horizontunk szélesítése a célunk. 2021 márciusában hoztuk nyilvánosságra az új márkavíziónkat és bejelentettük belépésünket az elektromos járművek piacára. Ez egy izgalmas új üzletágnak ígérkezik, amely biztosítja számunkra a további növekedés esélyét az elkövetkező évtizedben.