- Hirdetés -
()

2020 harmadik negyedévében, vagyis július 1-je és szeptember 30-a között 46,6 millió mobilkészüléket adott el a Xiaomi, amiből 47,6 milliárd jüan, vagyis kb. 2192 milliárd forintnyi bevétele volt a vállalatnak, ez 34,5%-os növekedés a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.

A Xiaomi által nemrég közzétett jelentésből többek között erre az információra is fény derült. A vállalat teljes bevétele ebből az időszakból 72,2 milliárd jüan, vagyis kb. 3325 milliárd forintra rúg, ami 34,5%-os növekedést jelent. A net profit, vagyis a tiszta haszon ebből 4,1 milliárd jüan, vagyis kb. 189 milliárd forint.

A vállalat kiemelte a tengeren túli piacot, ahonnan a 39,8 milliárd jüan, vagyis kb. 1833 milliárd forint bevétel volt. Ez elképesztő, 52,1%-os növekedést jelent.

A Xiaomi, magas ára ellenére nagy reményeket fűzött a Mi 10 szériához, mondván, ez már egy kompromisszum nélküli vérbeli flagship telefon. A harmadik negyedévben prémium kategóriás telefonokból 8 millió darabot adtak el, ami 14,7%-os növekedést jelent. Egy kicsit árnyaltabbá teszi a képet, hogy ez a föntebb már említett adatok alapján egy kicsivel több, mint 17%-át teszi ki a telefoneladásoknak. Hiába, a Xiaominak nem ez a fő területe.

A MIUI MAU, monthly active users, vagyis a havi aktív MIUI felhasználók száma is szépen növekszik, ez tavaly ebben az időszakban 292 millió, mostanra 368 millió, ami 26,3%-os növekedést jelent.

Nézzük a további számokat: 289 millió darab aktív Xiaomi IoT eszköz (minden olyan internetre csatlakozó Xiaomi eszköz, ami nem telefon és nem laptop, jellemzően az okosotthonhoz tartozó dolgok) fut szerte a világban, ami 35,8%-os növekedés. 5,6 millió olyan otthon van, ahol 5 vagy annál több IoT eszköz van, ez 59%-os növekedést jelent. 78,4 millió havi aktív felhasználója van a Xiaomi AI asszisztensének, ami 35,5%-os növekedést jelent. Ezt Európában oly’ sokan nem használják, annál az egyszerű oknál fogva, hogy ez egyelőre csak kínai nyelven érhető el. A Mi Home alkalmazásnak 43,1 millió felhasználója van, ami 34,2%-os növekedés.

Térjünk át a TV-kre. Ebben az időszakban 3,1 millió Xiaomi TV került eladásra, amivel továbbra is elsők a kínai okos TV piacon. A havi aktív Mi Box felhasználók számra 35,8 millió, ez 49,9%-os növekedést jelent.

Készült egy külön nyugat-európai kimutatás is. Az előző év időszakához képest Európában 90,7%-kal, az egyik legnagyobb európai piacon, Spanyolországban 107,3%-kal több okostelefont adtak el, itt az okostelefonok több, mint harmada, 33,9%-a Xiaomi.

No, de elég a számokból. Amint az a Twitter posztban látható grafikon is mutatja, a koronavírus első hulláma a Xiaomit is megviselte, de ezután újult erővel tértek vissza még magasabb szintre.

A mindössze 10 és fél éve alakult Xiaomi mára a 4. legnagyobb okostelefon gyártó Kínában, 3. a világon és Európában és az első Indiában. Elképesztő hova jutott a 2010-ben indult cég.

Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?

Kattintson egy csillagra az értékeléshez!

Átlagos értékelés / 5. Szavazatok száma:

Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.

Mivel hasznosnak találtad ezt a bejegyzést...

Kövess minket a közösségi médiában!

Sajnáljuk, hogy ez a bejegyzés nem volt hasznos az Ön számára!

Javítsuk ezt a bejegyzést!

Mondja el, hogyan javíthatnánk ezt a bejegyzést?

- Hirdetés -