A kínai tech óriás és a hongkongi tőzsdei jegyzett társaság, a Xiaomi Corp. közzétette pénzügyi kimutatását a 2018. év harmadik negyedévéig. A jelentés szerint a társaság bevétele a harmadik negyedévben 50,8 milliárd Jüan volt, ami 49,1% növekedés a tavalyi évhez képest. A társaság 2,9 milliárd Jüannal nagyobb eredményt ért el, amely 17,3% -os növekedést jelent, ami jelentősen meghaladta a piaci várakozásokat.

A pénzügyi jelentés azt mutatja, hogy a Xiaomi növekedése az elmúlt negyedévben erős volt, többek között a tengerentúli üzletág, a tárgyak internetének (IoT) / fogyasztási cikkek és az internetes szolgáltatások üzleti tevékenysége gyorsan növekedett. Ez a holisztikus növekedés hihetőséget kölcsönöz a vállalat pozíciójának, mint egy teljes internetes cégnek, és nem csak egy okostelefon-gyártónak.

Szétbontva azt mutatja, hogy a Xiaomi mobiltelefon üzleti bevétele erre az időszakra 35 milliárd Jüan, ami 36,1% növekedés. A mobiltelefon-üzletág értékesítéseinek legnagyobb része 33,3 milliárd Jüan bevételű okostelefonokból származott, 20,4%-kal több mint az előző év azonos időszakához képest. Október 26-tól a Xiaomi okostelefon-szállításai egész évben meghaladták a 100 millió darabot. Xiaomi azt is közölte, hogy 2018 harmadik negyedévének végére leszállított Xiaomi Mi 8 sorozat közel 6 millióra darab volt. Emellett a cég csúcskategóriás mobiltelefonjai a mobiltelefonok összes bevételének 31%-át tették ki.

A vizsgált időszakban a Xiaomi telefonok átlagos eladási ára (ASP) enyhe növekedést mutattak évről-évre és negyedévről-negyedévre vonatkozóan. 2018 harmadik negyedévében a mobiltelefon ASP-k Kínában és tengerentúlon 16%-kal, illetve 18%-kal nőttek. Emellett a harmadik negyedévben a Xiaomi továbbra is támogatta a mobiltelefon-üzlet többmárkás stratégiáját, hogy több piaci szegmenset szolgáljon ki, és nagyobb és változatosabb felhasználói bázist nyerjen.

A mobiltelefon-üzletágon kívül a Xiaomi internetszolgáltató szegmensének bevételei is tovább nőttek, elérve a 4,8 milliárd Jüant 2018 harmadik negyedévében, ami 85,5%-os éves növekedést jelent. Közülük a reklámbevételek 109,8%-kal növekedtek az előző évhez képest. A MIUI havi aktív felhasználói a harmadik negyedévben 224 millióra nőtt, 43,4%-kal növekedtek az előző évhez képest. Ugyanakkor a negyedéves átlagos felhasználói bevétel (ARPU) 21,1 Jüan volt, ami 29,4%-os növekedést jelent. A tárgyévi és a fogyasztási cikkek üzletága a harmadik negyedévben 10,8 milliárd Jüan bevételt, 89,8%-os növekedést jelentett. Az üzlet teljes bevétele a 2018 első három negyedévében elérte a 28,9 milliárd Jüant, ami meghaladta a tárgyi eszközök és a fogyasztói javak összes bevételét, amely 23,45 milliárd Jüan volt. A pénzügyi jelentés szerint a Xiaomi AI asszisztens Xiaoai havi felhasználóinak száma felülmúlta a 34 milliót a negyedévben.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ