Garancia, jótállás, szavatosság, megannyi érdekes kifejezés arra, hogy a megvásárolt termékeink meghibásodásakor milyen feltételek vonatkoznak ránk és az eladóra. Ezek mind mást és mást jelentenek, így először ezt tegyük tisztába (röviden).

Garancia / Jótállás

Tulajdon képpen a két kifejezés egy és ugyan az, csak a Garancia az elterjedt a fogyasztók között, de a Jótállás a hivatalos megnevezés. A kötelező jótállást ár alapján határozza meg a jog, de ettől csak felfele térhet el az eladó:

Jelenleg (2020)

  • 10.000 Ft alatt nem kötelező, de az eladó egyedileg vállalhat rá
  • 10.000 Ft-ot meghaladó ár felett 1 év kötelező

2021.01.-től pedig az alábbiak szerint változik

  • 10.000 Ft alatt nem kötelező, de az eladó egyedileg vállalhat rá
  • 10.000 – 100.000 Ft között 1 év
  • 100.000 – 250.000 Ft között 2 év
  • 250.000 felett pedig 3 év kötelező jótállást kell vállalni

A jótállási feltételek pontos meghatározását mindig elolvashatod az eladó weblapján, vagy a helyszínen kérheted a pontos ismertetését az offline üzletekben.

Szavatosság

Jótállás esetén amennyiben a kereskedő vitatja a meghibásodást, ő köteles azt bizonyítani, hogy a hiba nem valamilyen anyag vagy gyártási hibából ered, azaz a meghibásodást a nem rendeltetésszerű használat okozta, például leesett a készülék és azért tört be a képernyő. Szavatosság esetén a fogyasztót terheli ez a kötelezettség.

Ezeken felül egyes üzletek eltérhetnek a jogszabályban meghatározott kötelező minimum jótállástól és minden 10.000 Ft feletti vásárlásra 2 illetve 3 év teljes körű jótállást adhatnak, mint pl. hazánk hivatalos viszonteladói. De most jön a jó hír, a Xiaomi extra jótállást vállal a hivatalos viszonteladóknál vásárolt egyes termékek kijelzőjére! A fogyasztói garanciát a Hollandia, Hága 2595BM, Beatrixlaan 582 címen bejegyzett Xiaomi Technology Netherlands B.V. biztosítja. De mik is ezek? Idézünk a hivatalos kiadványból:

“Minden vásárló, aki Xiaomi Mi 10T vagy Mi 10T Pro készüléket („Termék”) vásárol Magyarországon 2020. november 1. és 2022. február 28. között az alább részletezett partnerek internetes áruházaiban (webshopokban) vagy kereskedelmi üzleteiben, egyszeri (1) ingyenes szervízre jogosult a helyi Xiaomi szerviz pontoknál a vásárlástól számított első hat (6) hónapban, amennyiben a fent megnevezett Termékek kijelzője önhibáján kívül szenved sérülést (pl.: a Termék véletlenszerű leejtése).”

A MI 10T és MI 10T PRO PRÉMIUM KIJELZŐJÓTÁLLÁS ÉS -SZERVIZ-ben résztvevő kereskedelmi partnerek listája:

  • Magyar Telekom
  • Vodafone Magyarország
  • Telenor Magyarország
  • Media Markt
  • Euronics
  • Extreme Digital
  • EMAG
  • notebook.hu
  • xiaomishop.hu
  • Mi Store Lurdy
  • Mi Store Arena
  • xiaomi.hu




A prémium kijelzőjótállás és szerviz díjmentes, és tartalmazza a kijelző cseréjének költségeit is, amennyiben arra szükség van.

Kivételek
A kereskedelmi jótállás nem terjed ki, valamint érvényét veszti az alábbi esetekben:
  1. A kijelző szándékos vagy súlyos gondatlanságból bekövetkezett megrongálása
  2. A kijelző csupán felületi károsodása, például karcolás vagy egyéb esztétikai elváltozása
  3. Malware (kártevő szoftver), jogosulatlan szoftver vagy harmadik féltől származó
    alkalmazás okozta kár
Ezenkívül a kereskedelmi jótállás a következő esetekben is érvényét veszíti:
  1. A Vásárló nem mutatja be a vásárlást igazoló bizonylatot
  2. A szériaszám és/vagy IMEI szám sérült, eltávolításra vagy meghamisításra került
  3. A Termék nem eredeti, hamisítvány
  4. A hibát a termék nem rendeltetésszerű, a használati utasításának nem megfelelő
    felhasználása okozta
  5. Ha a hiba jogosulatlan, nem szakszerű javítás/beavatkozás, nem engedélyezett, vagy
    nem eredeti alkatrész, szoftver, illetve egyéb elemek felhasználása során keletkezik

A kereskedelmi jótállás igénybevételét a https://www.mi.com/global/service/warranty oldalon felsorolt leadási pontok egyikén, vagy a vásárlás helyén tudja kezdeményezni.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ