- Hirdetés -
()

Egy négy szóból álló felugró ablak figyelmezteti a TikTok-felhasználókat, ha potenciálisan veszélyes kihívásra keresnek rá az oldalon. 

A rövid videókkal operáló TikTok egyik tavalyi felmérése szerint a kockázatos kihívásokban 50 felhasználóból 1, míg az igazán veszélyes kihívásokban minden 300. fiatal vesz részt. A kutatást az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Németországban, Ausztráliában, Olaszországban, Brazíliában és Mexikóban tanárok, szülők és 5400 13–19 éves fiatal körében végezték.

A különösen a tinédzserek körében népszerű alkalmazás az elmúlt időben többször is megpróbálkozott olyan tessék-lássék intézkedésekkel, amelyekkel az oldalon terjedő veszélyes kihívásoknak akartak gátat szabni, az egyik ilyen a tavaly novemberben bevezetett információs oldal, amely a kihívások veszélyeiről világosítja fel a felhasználókat. E szerint először álljanak meg, gondolkodjanak el a kihívás veszélyességén, döntsenek, majd ha szükséges, jelentsék a veszélyes ítélt kihívást az oldalnak.

Mostantól a négy szóból álló tájékoztatás (Stop,Think, Decide, Act) magában az alkalmazásban is megjelenik, és egy felugró ablak formájában figyelmezteti a felhasználót az algoritmus által potenciálisan veszélyesnek ítélt tartalmak előtt. Az olyan tartalmak esetében, amelyek egyértelműen megsértik a szabályzatot, a keresés nem is hoz találatot, csak egy figyelmeztető üzenet ugrik fel helyettük.

A TikTok korunk egyik legmegosztóbb platformja, van olyan, aki odavan érte, és akad olyan is, aki ki nem állhatja. A rövid videóiról ismert közösségi felület elsősorban az oldalon terjedő veszélyes kihívások miatt váltotta ki sok ember ellenszenvét, idén nyáron például a Milk Crate Challenge, azaz a tejesláda kihívás keltett kisebb fajta közfelháborodást, miután több gyerek is megsérült benne.

Mennyire volt hasznos ez a bejegyzés?

Kattintson egy csillagra az értékeléshez!

Átlagos értékelés / 5. Szavazatok száma:

Eddig nincs szavazat! Legyen Ön az első, aki értékeli ezt a bejegyzést.

Mivel hasznosnak találtad ezt a bejegyzést...

Kövess minket a közösségi médiában!

Sajnáljuk, hogy ez a bejegyzés nem volt hasznos az Ön számára!

Javítsuk ezt a bejegyzést!

Mondja el, hogyan javíthatnánk ezt a bejegyzést?

- Hirdetés -