Kedves Mi Rajongók!

Köszönjük a Xiaomi iránti érdeklődéseteket és támogatásotokat. Ezt a levelet olvasva, remélem, hogy nem csak egy gyorsan növekvő és virágzó vállalatot fogtok látni, hanem, ami fontosabb, meg fogjátok érteni, hogy hogyan hoztunk létre elsőként egy a bizalomra és bátorságra épülő káprázatos, újító vállalati modellt.

Ebben a levélben, szeretném veletek megosztani személyes gondolataimat a Xiaomival kapcsolatban és azt, hogy miért is küzdünk.

Mi nem csupán egy hardver cég vagyunk, hanem egy innovációra épülő internetes vállalat. A Xiaomi egy internetes cég, amely okostelefonokat és egyéb okos készülékeket gyárt. Küldetésünk, hogy folyamatosan fantasztikus termékeket állítsunk elő elfogadható áron azért, hogy lehetővé tegyük mindenki számára a világon, hogy kényelmesebb életet élhessen az innovációnak köszönhetően.

Az elmúlt nyolc év minden napján az az elképzelés, hogy baráti viszony alakuljon ki a felhasználóinkkal és hogy mi legyünk a legtutibb vállalat a szívükben ösztönzött bennünket arra, hogy folyamatosan újítsunk és ragaszkodjunk a minőséghez és hatékonysághoz. Ennek eredményeként újabb és újabb áttörő sikert értünk el.

2010 áprilisában alapítottuk a Xiaomit. Akkor, nekem és a cég társalapítóinak az az egyszerű ötlete volt, hogy létrehozzunk egy olyan okostelefont, amit mi magunk személyesen is vágynánk. A 8 társalapító közül, hatan vagyunk mérnökök és ketten tervezők. Mindannyian a technika elkötelezett hívei vagyunk.

A „káprázatos termékek” és az „elfogadható árak” kéz a kézben járnak. Elválaszthatatlanok. Csak úgy lophatjuk be magunkat a felhasználóink szívébe, hogy olyan fantasztikus termékeket állítunk elő, amelyek felülmúlják az igényeiket és mindezt megfizethető áron kínáljuk nekik. Az innováció és a fantasztikus dizájn alkotják a DNS-ünket. Mérnökeink megszállottan feszegetik a technika határait és folyamatosan kidolgoznak minden apró részletet azért, hogy biztosan kielégítsék teljes mértékben felhasználóink igényeit. Megvan a bátorságunk, hogy szakítsunk a hagyományokkal és állandóan fejlődjünk és ezek a kulcsfontosságú tényezők hozzájárulnak felhasználóink bizalmának és nagyrabecsülésének fenntartásához.

Egy merész innovatív kultúra kialakításán dolgozunk, amely nem korlátozódik csupán a technikára. Nemcsak az okostelefonok, beleértve az anyagok, kijelzők, processzorok előállításában vagyunk újítóak, hanem a külső megjelenésben, dizájnban is, ahol több mint 200 az egész világon elismert díjat nyertünk el az elmúlt néhány évben. Egy egyedülálló ’triatlon’ üzleti modellünk is van és kiépítettünk egyféle vállalatok közötti ökoszisztémát. Van egy egyedülálló kötelezettségvállalási modellünk az online felhasználóinkkal valamint egy rendkívül hatékony kiskereskedelmi stratégiánk mind az online, mind az egyéb felhasználókra vonatkozóan. Az innováció szellemisége mindenbe, amit csinálunk, mélyen beleivódik és arra ösztönöz bennünket, hogy bátran evezzünk ismeretlen vizekre.

Jelenleg mi vagyunk a világ negyedik legnagyobb okostelefongyártó vállalata. Számos okos hardver terméket létrehoztunk, melyek saját kategóriájukban vezető helyet foglalnak el. Kiépítettük a világ legnagyobb IoT platformját, több mint 100 millió kapcsolódó eszközzel. Ezen felül, 190 millió MIUI felhasználónk van, akik havonta aktívan használják az innovatív internet szolgáltatásainkat.

Ami még inkább büszkeséggel tölt el bennünket az az, hogy teljesen átalakítottuk azt az iparágat, amelyben tevékenykedünk. Gyorsan átvettük és elvégeztük a minőségjavítást az okostelefonokon Kínában és ezzel szilárd alapokra helyeztük a mobil internet elterjedésének növekedését. A gyors fejlődése Kínában a mobillal történő fizetéseknek, az e-kereskedelemnek, a közösségi hálóknak és a rövid formátumú videóknak, nagymértékben tulajdonítható az áttörésnek, hogy a mobil internet bekerült több százmillió ember otthonába. Kína ma a világ legnagyobb okostelefon piaca egy erős és gyors mobil internet iparággal a háttérben. Hisszük, hogy az ehhez való hozzájárulásunk széles körben elismert. A jó vállalatok nyereséget termelnek, a még jobbak az emberek szívének megnyerésén keresztül sikeresek. Még nagyobb büszkeség számunkra, hogy egy ritka erős ’rajongó táborral’ rendelkező műszaki cég vagyunk. Van egy hatalmas globális ’Mi Rajongók’ közösségünk, melynek résztvevői szenvedélyes felhasználók, akik hűek a márkánkhoz, jelen vannak a platformunkon és aktívan hozzájárulnak a termékeink fejlesztéséhez a visszajelzéseikkel és ötleteikkel.

Még inkább büszkék vagyunk arra, hogy olyan technológiai vállalat vagyunk, amely ritka “rajongói kultúrával” rendelkezik.

Egy sikeres visszatérés után, a Xiaomi üzleti modell újra bizonyított

Fiatal internetes cégként, a Xiaomi számos kihívással küzdött meg. 2016-ban az okostelefon eladások visszaestek.  Világos volt számunkra, hogy azért, mert gyorsan fejlődtünk a kezdeti években, nem volt meg a kellően szilárd alap ahhoz, hogy az összes előttünk álló kihívással megküzdjünk abban az időben. Tudatosan lelassítottuk a növekedésünket azért, hogy vállalkozásunk három kulcsfontosságú szempontjának erősítésére összpontosítsunk, mégpedig az innovációra, a minőségre és a készletgazdálkodásra. 2017-ben, a Xiaomi sikeresen teljesítette ezeket a szempontokat és újra növekedési pályára állt.

Tudomásunk szerint, soha nem volt a Xiaomi-n kívül olyan okostelefongyártó cég, amely eladási nehézségek után újra talpra tudott állni.

Ez egy fordulópont volt a Xiaomi számára. Ez a tapasztalat felbecsülhetetlen volt számunkra. Megerősítettük vezetési képességeinket, növeltük tudásunkat, kiszélesítettük technológiai bázisunkat, javítottuk az ellátási láncunkat és termelékenységünket.

Még ennél is fontosabb, hogy leteszteltük az üzleti modellünket és az megállta a helyét.

A Xiaomi több, mint csupán hardver vállalat. Egy innovációra épülő internetes cég vagyunk. Bár a hardver üzlet alapvető fontosságú ahhoz, kiépítsük felhasználóbázisunkat, mi nem azt szeretnénk, hogy ők legyenek a nyereségünk fő forrása. Kiváló külső termék megjelenést és minőséget biztosítunk és az önköltségi árhoz közeli árat oly módon, hogy rendkívül hatékony online és offline kiskereskedelmi csatornákon keresztül értékesítünk. Azután pedig biztosítjuk számukra az átfogó internetes szolgáltatásokat.

Ez a mi egyedülálló ’triatlon’ üzleti modellünk, amely magába foglalja a hardvert, a újfajta kiskereskedelmi és internetes szolgáltatásokat.

A Xiaomi eddigi eredményei megmutatják, hogy ez a modell milyen erős és ellenálló. Az alapítástól számított 7 éven belül, az éves árbevételünk meghaladta a 100 milliárd RMB-t, elérve ezzel egy olyan növekedési ütemet, melyhez foghatót sok hagyományos cég nem képes produkálni.

A hatékonyság növekedése a működési költségek csökkentésének, különös tekintettel az eladási és marketing költségekre, köszönhető. A Xiaomi egyedülálló üzleti modellje biztosítja a termékek kitűnő minőségét és kedvező árát, melyek az alapját képezik felhasználóink belénk vetett bizalmának.

Megígérjük, hogy a teljes hardverre vetített nettó haszonkulcsunk soha nem fogja meghaladni az 5%-ot

A Xiaomi megalakításának első éveiben, volt egy nagy álmunk: hogy az egész üzleti világ hatékonyságát növeljük.

Például egy Kínában 15USD-ért gyártott ing akár 150USD-ért kerülhet értékesítésre. Ez egy döbbenetes 10-szeres haszonkulcs. Egy pár cipőnél ez 5-10-szeres lehet, egy nyakkendőnél 20-szoros. A lista végtelen.

Mindig is nehezen volt érthető számomra, hogy miért van az, hogy üzleti vállalkozások olyan eredménytelenek. Miért a fogyasztók kell, hogy viseljék az eredménytelenség költségeit? A költségcsökkentő törekvések általában az előállítási költségek csökkentésére összpontosítanak, melyek a teljes költségek kb. 10%-át teszik ki. Ritkán törekszenek a vállalatok az eladások, marketing és működési területeken felmerülő eredménytelenségek kiküszöbölésére, amelyek viszont 90%-át teszik ki a teljes költségeknek.

A Xiaomi-nak szándéka és elkötelezettsége, hogy megreformálja az iparágakat, amelyekben tevékenykedik, mégpedig a költséghatékonyság javítása révén.

2011 elején, az első éves  munkavállalói közgyűlésen, elmondtam a több mint 100 dolgozónak és családjaiknak, hogy olyan okostelefont szeretnénk gyártani, amelynek a legjobb a teljesítménye és a felhasználói élménye és mindössze 300USD-ért értékesíteni. Abban az időben a hasonló okostelefonok több mint 600 USD-ba kerültek.

A nagy cégek minőségi termékek előállítására fókuszáltak és arra, hogy ezeket egyre jobb áron értékesítsék, hogy a fogyasztók megkapják a pénzükért, amit akarnak.

Miközben a Xiaomi folyamatosan fejlődik, feltesszük magunknak a kérdést: mi maradt állandó ebben az állandóan változó üzleti világban?

A válaszunk az, hogy a fogyasztók folyamatosan számítottak a fantasztikus termékekre kedvező áron.

Sok felhasználónk mondja, hogy amikor böngésznek a Mi Store-ban vagy elmennek egy Mi Home-ba, teljes biztonsággal megvásárolhatják bármelyik termékünket, mert tudják, hogy az a legjobb minőséggel és árral rendelkezik. Amikor ezt hallom, akkor tudom, hogy a befektetett energiánk és erőfeszítéseink megtérülnek és ez is a végső célunk.

Vásárlóink bizalma vállalkozásunk alapja és a hatékonyság a lelke. Amíg folyamatosan vásárlóink bizalmának megtartásán dolgozunk, addig a vállalkozásunk jól fog teljesíteni. Egy vállalat, amely világméretű hatékonyságot képes elérni, képes lesz fennmaradni számos gazdasági ciklus alatt, folyamatosan megragadja az új lehetőségeket az iparágban és rendkívül eredményesen fog működni hosszú távon.

Az „elképesztő termékek, kedvező árazás” elve tettekben nyilvánul meg. Itt szeretnénk megígérni a jelenlegi és a potenciális vevőinknek, hogy 2018-tól kezdődően a Xiaomi hardver vállalatának teljes nettó haszonkulcsa nem haladhatja meg az évi 5%-ot. Ha a nettó nyereség meghaladja az 5%-ot, akkor azt visszaadjuk a vásárlóknak.

Hitünk szerint a fenntartható, kitűnő minőségű felhasználói élmény fontosabb mint az egyszeri hardver nyereség. A hatékonyságra törekvés fontosabb mint a rövid távú nyereség elérése. Biztosak vagyunk abban, hogy az ésszerű nyereség fenntartása lesz a szükségszerűen kialakuló iparági irányvonal. A nagyobb nyereség ésszerűtlen hajszolása nem lesz fenntartható.

Ezért szeretném hangsúlyozni, hogy mi a vásárlóink és a cégünk hosszú távú érdekeinek fenntartására törekszünk, amely cserében értéket teremt a részvényeseink számára.

A hatékonyság eléréséhez végső elkötelezettségünk, hogy a hardver üzletünk nettó árbevételét 5% fölé ne engedjük. Tudjuk, hogy időbe telhet, hogy mindenki teljesen magáévá tegye az eszméinket. Azonban, az idő nekünk dolgozik. Kitartó elhatározásunk és annak végrehajtása végül segíteni fog álmaink megvalósulásában.

Egy nyitott, globális méretű ökoszisztéma kiépítése, lehetőségeink nem ismernek határokat

Ma azért mutatjuk be magunkat neked, mert készülünk utazásunk újabb állomására lépni. Hisszük, hogy globális vállalkozásunk lehetőségeinek csak a képzeletünk szab határt.

Egy nyitott, globális méretű ökoszisztémát építünk, nem pedig egy kerítéssel körülvett kertet. Ahhoz, hogy mindenki a Földön jobb életet élhessen az innovációnak köszönhetően, egy „Xiaomi” nem elegendő. Szükséges, hogy szövetkezzünk még legalább másik „Xiaomi-val” azért, hogy kiépítsünk egy gazdag és élénk új globális üzleti ökoszisztémát.

Az egyedülálló ökoszisztéma modellünkkel már megmozgattunk sok hasonló gondolkodású vállalkozót. Nem vagyunk egyedül. Együtt létrehoztunk egy átfogó termékskálát, amelyek jelen vannak az okostelefonjaink mellett, beleértve mobil perifériákat, okos hardvert és életmódhoz kapcsolódó termékeket. Jelenleg, a Xiaomi-nak befektetése van több mint 90 IoT és életmóddal kapcsolatos termékeket gyártó cégben és együtt megváltoztattunk számos iparágat. A jövőben az ökoszisztémánk csak még nagyobb lesz.

Nemcsak Kínában változtatunk meg iparágakat, de a világ más országaiban is. A több mint 70 ország, régió közül, ahol jelen vagyunk, elsők vagyunk Indiában az okostelefon piaci részesedésünket tekintve és 15 országban vagyunk az 5 legfontosabb okostelefongyártó vállalat között. Továbbra is azon vagyunk, hogy bebizonyítsuk, hogy a Xiaomi üzleti modellje globálisan kiterjeszthető gyors ütemben.

Egy globális ökoszisztéma kiépítése több lehetőséget nyújtott a Xiaomi számára a hosszú-távú fejlesztésben, határaink feszegetésére és tovább erősítette az alapjainkat. A töménytelen mennyiségű adat és mesterséges intelligencia korával, hisszük, hogy az ökoszisztémánk által létrehozott hatalmas adatmennyiség képessé tesz bennünket a vásárlóink igényeinek jobb megértésére és előnyt teremt számunkra, hogy jobb termékeket és szolgáltatásokat nyújthassunk.

A műszaki szemlélet a vérünkben van. Ez a szellemiség hajt bennünket, hogy fáradhatatlanul dolgozzunk a legújabb technológiák felfedezésén azért, hogy a lehető legtöbb felhasználónk ebből profitáljon és hogy, mi legyünk a legklasszabb cég a vásárlóink szívében. Úgy véljük, hogy mindenkinek a világon joga van a jobb életminőséghez az innovációnak köszönhetően. Alapvetően, az Internet az átláthatóságról, hatékonyságról és egyenlőségről szól. Mindenki számára, nemre, etnikai hovatartozásra, vallásra, nemzetiségre vagy iskolai végzettségre való tekintet nélkül, lehetővé szeretnénk tenni, hogy élvezze a technika vívmányainak előnyeit.

Ez a cél, amelyért én és az összes Xiaomi munkatárs fáradhatatlanul dolgozik.

Köszönöm a Xiaomi iránti érdeklődéseteket. Együtt, úgy hiszem, hogy megteremthetjük a paradigmaváltást az üzleti világ hatékonyságára vonatkozóan és használhatjuk a technikát sokak életminőségének javítására.

Tisztességes hozzáállás az üzleti életben, lelkesedés a technikában, boldogságot vinni az emberek életébe, küldetésünk nem ismer határokat és még csak most kezdtük. Megváltoztattuk több százmillió ember életét és a jövőben még több milliárd ember életének részesei leszünk a bolygón.

Jó dolgok csak jó emberekkel történnek. Kérlek csatlakozzatok hozzánk utunkon! Mindig higgyetek!

 

Szívélyes üdvözlettel:

Lei Jun (A Xiaomi alapítója, elnöke és vezérigazgatója)

4 HOZZÁSZÓLÁS