Trónfosztott lett a Google, nem az Alphabet keresőoldala lett az év leglátogatottabb oldala az elmúlt egy esztendőben. 

A Google a világ uralkodó internetes cége, rengetegen ismerik és használják napi szinten a kulcsszavakon alapuló keresőmotort, amely szinte minden évben elnyeri a világ leglátogatottabb weboldala kitüntetést. Most viszont fordult a kocka: a Cloudfare jelentése szerint a TikTok került az első helyre, a kínai ByteDance tulajdonában álló videós platformot ugyanis még a Google-nél is több felhasználó kereste fel 2021-ben.

Persze a Google-nak sincs oka panaszra, a keresőoldal közvetlenül a TikTok mögött a dobogó második fokára állhatott fel, míg a bronzérmet a Facebook zsebelhette be. A TOP5-be belefért még az Apple és a Netflix, őket követi az Amazon, a TikTok, a YouTube, az Instagram, majd a Twitter.

A videós közösségi oldal szeptember végén elérte az egymilliárdos álomhatárt, ami főleg annak fényében nagy szó, hogy2020 júliusában még „csak” 696 millióan használták aktívan az oldalt, arról nem is beszélve, hogy a kínai videómegosztó több országban, például az Egyesült Államokban és Indiában is komoly politikai nyomás alá került, miután különféle biztonsági és adatvédelmi aggályok merültek fel a főként fiatalokat célzó oldal használata kapcsán. A koronavírus járvány érezhetően pozitívan befolyásolta a szolgáltatás népszerűségét, a bezárkózás időszakában jelentősen megnőtt a TikTok forgalma.