A Facebook alapítója és vezetője, Mark Zuckerberg a társaság éves, Connect elnevezésű konferenciáján hosszasan beszélt a virtuális világra épülő metaverzum kiépítéséről. 

A metaverzum a Facebook valaha volt legambiciózusabb terve, amely alapjában véve egy jövőbeli virtuális valóságot takar, ahol a felhasználók VR-eszközök segítségével egy digitális, második életet élhetnének játékokkal, barátokkal és munkával. Mindehhez a vállalat ernyője alá tartozó Oculus VR szemüveg kell, amelynek segítségével az emberek kedvükre mászkálhatunk az online térben, és az avatárokon keresztül más felhasználókkal is érintkezhetnének a Horizon Home-ban.

A cég tervei szerint a baráti összejövetelek mellett munkára is használható lesz a metaverzum, kimondottan dolgozószobákat is létrehozhatnak majd a felhasználók, továbbá kedvükre sportolhatnak, játszhatnak és mindenféle szimpatikus tevékenységben részt vehetnek, amire csak kedvük szottyan. Ezek mellett természetesen egy digitális piactér is helyet kapna a rendszerben, ahol a cégek virtuális szolgáltatásaikkal, javaikkal kereskedhetnének.

Zuckerberg a metaverzum ajnározásán túl nem árult el sok mindent a dolgok technikai hátteréről, így tulajdonképpen arra sem kaptunk kielégítő választ, hogyan valósulna meg mindez a gyakorlatban. Jobban belegondolva, azt sem értjük, miért és kinek lenne jó, mert az embereknek szinte egészen biztosan nem, és egyelőre inkább csak a veszélyeit látjuk a dolognak, mintsem az előnyeit.

A metaverzum kifejezést Neal Stephenson alkotta meg 1992-es Snow Crash című regényében, az internet virtuális valóság-alapú továbbfejlesztését értette alatta.