Nem elég, hogy a Facebook új nevére (Meta) egy másik cég is bejelentkezett, most még az is kiderült, hogy az új logó is foglalt. 

A Facebook körülbelül két hete jelentette be hivatalosan, hogy mostantól Meta néven tevékenykedik tovább a Facebook, Instagram, WhatsApp és Oculus-szolgáltatásokat üzemeltető anyagcég. Csakhogy az új név közel sem olyan egyedi, mint gondolták, ugyanis egy számítógépekkel foglalkozó vállalkozás már létezik Meta PC néven az Egyesült Államokban.

Ha ez nem volna elég, most a cég új logójával is gondok adódtak, kiderült ugyanis, hogy a Möbius-szalagból formázott szimbólum az M-Sense Migräne migrén kezelésében segítséget nyújtó alkalmazás jelképe is egyben. Az app német fejlesztői a Twitteren emlékeztették erre a Facebookot, továbbá hozzátették, hogy reményeik szerint nemcsak a logójuk, de az adatvédelmi módszereik is inspirálják majd a vállalatot.

A Facebook új neve a cég legújabb projektére, a metaverzumra utal. A metaverzum a közösségi óriás valaha volt legambiciózusabb terve, amely alapjában véve egy jövőbeli virtuális valóságot takar, ahol a felhasználók VR-eszközök segítségével egy digitális, második életet élhetnének játékokkal, barátokkal és munkával. Mindehhez a vállalat ernyője alá tartozó Oculus VR szemüveg kell, amelynek segítségével a felhasználók kedvükre mászkálhatnak az online térben, és az avatárokon keresztül más felhasználókkal is érintkezhetnek a Horizon Home-ban.