A Pocophone brand elindításával a Xiaomi még nagyobb hangsúlyt kívánt fektetni az Indiai terjeszkedésre 2018-ban. A saját márka létrehozása az indiai vásárlóknak bejött, jelentős forgalmat generálva a világ második legnagyobb piacán. A Poco F1 első fecskeként elég ütős paraméterekkel, és barátságos árcímkével mutatkozott be. A Snapdragon 845, a Mi 8 méretű, ám csupán IPS kijelző, a “folyadékhűtés”, a gyors töltés, a Mi 8-ból kimaradt 3.5mm-es jack csatlakozó és microSD bővíthetőség, valamint a 30%-kos árkedvezmény az Mi 8-hoz képest mind olyan tényezők, melyek a globális piacon is szép eladásokat produkáltak.


A magyar piacon is népszerű volt, bár a várt számokat nem tudta hozni.
Az olcsóságnak viszont ára volt. Jóval több meghibásodás jelentkezett, mint a Mi szériánál. Kijelző sárgulás, bevilágítás, pixelhiba, beszédhangszóró, töltőport, Bluetooth és WiFi gondok….
A szoftveres támogatás viszont nem maradt el (még ha olykor becsúszott némi baki is a frissítésbe), és a saját UI, a Poco Launcher hamar népszerűvé vált, és ingyenes  elérhetősége miatt (a Play áruházból) sokan a MIUI helyett használják.
Kívülről tehát nem látszódott semmi gond a Pocophone felől, egészen idén nyárig. A pletykákon kívül ugyanis semmi közelgő bejelenést nem publikáltak, ami szokatlan egy új brand esetén. Ugye januártól (papíron) külön gyártóként aposztrofálja magát a Redmi is, akik a Redmi Note 7, a Redmi 7, és Redmi 7A modellek mellett bemutatták a K szériát is a K20 és K20 pro modellekkel.
Tavasszal már pletykálták a Poco F1 Light modellt, valamint hetente érkeztek a Poco F2 és F2 Pro pletykák is, ezekből máig nem lett semmi. A Redmi K20/K20 Pro kínai bemutatását követően egy héten belül bejelentették azok nemzetközi piacra szánt változatait, azaz hivatalosan csak a K20 Global változatát Mi 9T néven. Ekkor olyan félhivatalos szivárgások kerültek ki, miszerint mi Európában Mi 9T, Indiában Pedig Poco F2 néven vásárolhatják majd meg a Xiaomi első, pop-up szelfi kamerás telefonját. Ezek az információk sem bizonyultak valósnak, mivel egy bő hete ugyanúgy Redmi K20/K20 Pro néven mutatkozott be a páros Indiában is. A korrekt hardverrel szerelt páros kedvező árazást kapott, ezzel lényegében kiváltva a Poco F2-t.

A Pocophone márka jövőjével a The Economic Times foglalkozott a napokban, azonban konkrétumot a megszólaltatott Navkendar Singh, az IDC India kutatási igazgatója sem tudott mondani. A július 22-én megjelent hírek, miszerint távozik a POCO vezetője, Jai Mani sem adnak okok bizakodásra. Bár a Xiaomi szóvivője igyekezett megnyugtatni a sajtót: „semmi sem változik a vezető távozása miatt, a munka a tervek szerint folytatódik”  valószínűleg csak idő kérdése, hogy hivatalosan is megerősítsék a Pocophone márka megszüntetését. Ennek valószínűleg nem csak  gazdasági okai lehetnek, de találgatni nem szeretnék.
Mindenesetre közel 11 hónappal a Poco F1 bemutatását követően, egy mindössze egyetlen modellel rendelkező gyártóra túl fényes jövő nem vár.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ