A legfrissebb “Global Wearable Device Market Quarterly Tracking Report “közzétett International Data Corporation (IDC) , december 17-én a csuklón hordható eszközök globális piacán szállított 140 millió darabot 2024 első három negyedévében. Míg a szegmensben enyhe 1,0%-os csökkenésnek az előző évhez képest, a Xiaomi feltűnően jól szerepelt, és nagyban hozzájárult a szegmens növekedéséhez, különösen Kínában.
Kína vezeti a globális növekedést. Kína a legnagyobb csuklós hordozható eszközök piacaként zárt, mivel 2024 első három negyedévében 45,76 millió darabot szállított, ami 20,1%-os növekedést jelent az előző évhez képest, és a globális piac bővülésének motorja. A Xiaomi fontos szerepet játszott ebben a növekedésben, erőt merítve mind az okospántok, mind az okosórák terén betöltött vezető pozícióiból.
A Xiaomi legfontosabb eredményei a csuklón hordható eszközök piacán
A Mi Band 9 sikere A Xiaomi által 2024 harmadik negyedévében piacra dobott Mi Band 9 nagyon jó fogadtatásra talált a piacon. A vonzó árú, karcsú kialakítású, továbbfejlesztett egészségkövető funkciókkal rendelkező készülék megszilárdította vonzerejét az olyan, rendkívül költségérzékeny piacokon, mint Kína és India. A Mi Band sorozat világszerte a legnépszerűbb viselhető eszközök közé tartozik, így a Xiaomi továbbra is borotvaélen táncol a csuklópánt szegmensben.
A Mi Watch S sorozat bővítése Ez nem akadályozta meg a Xiaomi-t abban, hogy tovább fejlessze okosóráit, a Mi Watch S Series sorozatot sportolva a közép- és felső kategóriás piacon belül pozícionálja modelljeit. Az olyan funkciók javításával, mint például hosszabb akkumulátor-üzemidő, fejlett egészség-követő képességekés a mesterséges intelligencia fokozott integrációjának köszönhetően a Xiaomi komoly versenytársává válhatott a Huawei és az Apple márkáknak az okosórák terén.
Márkaszinergia az ökoszisztémán keresztül: A viselhető eszközök piacán elért siker nagymértékben összefügg a Xiaomi növekedésével. okostelefonok és automobile vállalkozások. A vállalat által elfogadott integrált ökoszisztéma-stratégia megerősítette a márka ismertségét, így a fogyasztók bizalmat ébresztett a Xiaomi viselhető eszközeinek elfogadásában.
A Xiaomi hozzájárulása a globális piaci trendekhez
Okosórák: A globális okosóra-szállítások 2024 első három negyedévében 110 millió darabot értek el, ami 3,8%-os csökkenés az előző év azonos időszakához képest. A Xiaomi Mi Watch S sorozatának frissítésének köszönhetően azonban a márka nagyobb piaci részesedést szerzett, és különösen Kínában volt népszerű a növekedés fenntartása érdekében.
Csuklópántok: Az előbbiek szállítása egészséges mértékben nőtt 12,7%-kal az előző évhez képest. és közzétette 26,82 millió egység ebben a negyedévben. A karpántok iránti erős kereslet a nagy márkáknak, különösen a Xiaomi Mi Band 9 debütálásának köszönhető. A kínai karszalagpiac 12,6%-os negyedéves növekedést jelentett a szegmensben, és ott továbbra is erős volt.
Versenykörnyezet: Xiaomi az első háromban
Az IDC rangsora Huawei, Apple és Xiaomi mint a csuklón hordható eszközök piacának három legnagyobb globális szereplője 2024 első negyedévében.
A Huawei vette át a vezető pozíciót, és az egy évvel korábbihoz képest szilárd növekedést vezetett azáltal, hogy 44.3%, a lokalizáció és a nemzetközi piacokon való terjeszkedés politikájára alapozva.
Apple: Az Apple Watch uralta a globális okosóra-szegmenst, de a márka egyre nagyobb nyomás alá került a versenytársak, például a Xiaomi részéről.
Xiaomi: A Xiaomi megfizethető árú okosórák és funkciógazdag okosórák keveréke segített a márkának megerősíteni pozícióját globálisan és Kínában egyaránt.
A Xiaomi sikere a Xiaomi számára az elmúlt években hátra volt a csuklón hordható eszközök kategóriájában, mivel nagy ökoszisztémája lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy innováljanak saját termékeiken, miközben az árak nagyon gazdaságosak maradnak, mint például a Mi Band 9 és Mi Watch S sorozat. Tehát a Kínából induló növekedéssel a Xiaomi ismét az élen marad a viselhető eszközök jövőjét alakító kulcsfontosságú vállalatok között, a termékportfólió stratégiai frissítése és a piacfejlesztési erőfeszítések alapján.