2024-ben a kínai okostelefon-piac újra fellendült, összesen 285 millió készüléket szállítottak le. Ez 4%-os növekedést jelent a 2023-as évhez képest, írja a Canalys. Ez a fellendülés fontos fordulópontot jelentett az iparág számára, amelyet korábban gazdasági bizonytalanságok és ellátási lánc problémák sújtottak. A fogyasztói kereslet megugrott, amit az okostelefon technológiájában végbemenő innovációk és a helyi, valamint nemzetközi márkák versenyképes ajánlatai hajtottak. A Huawei és a Vivo kiemelkedő teljesítményt nyújtott, utóbbi az élen, míg a Huawei a második helyen végzett.
A Huawei lenyűgöző visszatérése
A Huawei számára figyelemre méltó helyreállítást hozott 2024, amikor is 46 millió készüléket szállítottak le. Ez 37%-os növekedést jelentett az előző évhez képest. A cég újjáéledése rámutatott arra, hogy képes volt leküzdeni a korábbi kihívásokat, beleértve a működését befolyásoló szankciókat is. Erős termékpalettával és hűséges vásárlókkal a Huawei újra meghatározó szereplővé vált a piacon.
A Vivo megszerzi az első helyet
A Vivo 2024-ben a piacvezetővé vált, 49,3 millió készüléket szállított, ezzel 17%-os piaci részesedést szerzett, ami 11%-os éves növekedést jelent. A Vivo sikere a fogyasztóközpontú innovációknak köszönhető, mint például a fejlettebb kamerák, a hosszabb akkumulátor-üzemidő és versenyképes árak. Az a képessége, hogy széles demográfiai csoportokhoz eljusson, segítette őt ebben a domináló pozícióban.
Az Apple visszaesése Kínában
Az Apple, amely 2023-ban vezető szerepet töltött be, 2024-re a harmadik helyre csúszott vissza, 42,9 millió készüléket szállítva le, ami 17%-os csökkenést jelent az előző évhez képest. Bár az Apple a Q4 2024-es rangsorában 13,1 millió egységgel az élen végzett, ez 25%-os visszaesést mutatott a Q4 2023-hoz képest. A visszaesés a helyi márkák növekvő versenyével és a fogyasztói preferenciák megváltozásával magyarázható, amely a megfizethetőbb opciók felé tolódott.
A 2024-es legjobb 5 gyártó
Gyártó | 2024-es szállítás (millió) | 2024-es piaci részesedés | 2023-as szállítás (millió) | 2023-as piaci részesedés | Éves növekedés |
---|---|---|---|---|---|
Vivo | 49.3 | 17% | 44.5 | 16% | 11% |
Huawei | 46 | 16% | 33.5 | 12% | 37% |
Apple | 42.9 | 15% | 51.8 | 19% | -17% |
OPPO | 42.7 | 15% | 43.9 | 16% | -3% |
HONOR | 42.2 | 15% | 43.6 | 16% | -3% |
Mások | 61.6 | 22% | 55.3 | 20% | 12% |
Összesen | 284.6 | 100% | 272.5 | 100% | 4% |
Negyedéves teljesítmény
A 2024-es negyedik negyedévben az Apple 13,1 millió egységet szállított, alig megelőzve a Huawei-t és a Vivót, amelyek 12,9 milliót szállítottak. Ez a karácsonyi időszakban elért erős teljesítmény az Apple márkahűségét és vonzerejét mutatja az új iPhone-ok bevezetésekor. Ugyanakkor a Vivo és a Huawei 14%-os és 24%-os negyedéves növekedési üteme folyamatosan növekvő versenyt jelez.
Gyártó | Q4 2024-es szállítás (millió) | Q4 2024-es piaci részesedés | Q4 2023-as szállítás (millió) | Q4 2023-as piaci részesedés | Éves növekedés |
---|---|---|---|---|---|
Apple | 13.1 | 17% | 17.5 | 24% | -25% |
Vivo | 12.9 | 17% | 11.3 | 15% | 14% |
Huawei | 12.9 | 17% | 10.4 | 14% | 24% |
Xiaomi | 12.2 | 16% | 9.5 | 13% | 29% |
OPPO | 10.6 | 14% | 9 | 12% | 18% |
Mások | 15.6 | 20% | 16.3 | 22% | -4% |
Összesen | 77.4 | 100% | 73.9 | 100% | 5% |
Mi vár ránk 2025-ben?
Az elemzők további növekedést jósolnak a kínai okostelefon-piacon, ahol a szállítások várhatóan meghaladják a 290 millió készüléket. Az akkumulátor-üzemidő, a design és a mesterséges intelligenciával támogatott funkciók innovációi várhatóan növelik a keresletet minden szegmensben. Ahogy a verseny fokozódik, a helyi márkák, mint a Huawei és a Vivo, jól pozicionáltak ahhoz, hogy továbbra is növekedjenek.
Természetesen, szívesen segítek a cikk fordításában és átfogalmazásában. Kérlek, oszd meg velem a cikk szövegét, amit szeretnél lefordítani és érthetőbbre fogalmazni.
Forrás