Nem helyettesíthető tokenként (NFT)-ként kínálnak eladásra két Hennessy konyakot, amelyeket egy szerencsés rajongó összesen 225 000 dollárért, megközelítőleg 72 millió forintért vásárolhat meg.
Az NFT-k, azaz a nem helyettesíthető tokenek körüli felhajtás nem csillapodik, sőt már a világ legnagyobb vállalatait is inspirálja a kriptopiac. A világhírű francia konyaklepárló, a Hennessy & Co., közismertebb nevén Hennessy hétfőn jelentette be, hogy virtuális térben létező konyakot ad ki a BlockBar nevű NFT-platformmal együttműködve, ezzel lehetőséget adva a konyak szerelmeseinek, hogy egészen új formában hódoljanak a luxusital oltára előtt. Az eladásra kínált NFT a Hennessy 8 első és utolsó palackjának (1 illetve 250) fizikai és digitális tulajdonjogát jelenti, ez az az ital, amelyet hét generáció mesterkeverőinek egy-egy eau de vie-je (tiszta, színtelen gyümölcspálinka) felhasználásával készítettek.
A digitális műtárgyak mellett a vásárló gazdagabb lesz néhány, a valóságban is létező tárggyal: egy emlékplakettel, egy egyedi kulaccsal, egy pipetta- és parafatartóval, valamint az erre az alkalomra újrakiadott különleges kostolópoharakkal, amelyeket Georg Riedel üvegkészítő és Yann Fillioux, a Hennessy legendás mesterkeverője tervezett. Ha ez nem volna elég, a vásárló ingyen elutazhat a franciaországi Cognac-ban található Hennessy birtokra is.
A nem helyettesíthető token, vagyis az NFT egy digitális formában létező, teljesen egyedi műtárgy, amelynek alapját és egyediségét a kriptovaluták által alkalmazott technológia biztosítja.